Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT153 | İLETİŞİME GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin iletişim sürecinin genel işleyişini, öğelerini ve başarılı bir iletişim süreci için sahip olunması gereken özellikleri ve ders sonunda iletişim ile ilgili temel kavramlara aşina olarak etkili iletişim kurabilen bireyler olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında iletişim kavramının tanımı, iletişimin öğeleri, geribildirim, iletişimin özellikleri ve iletişim türleri, İletişim engelleri ve bu engelleri aşma yolları konuları ele alınacaktır |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İletişim kavramını ve işlevlerini tanımlar. |
İletişim sürecini ve temel öğelerini açıklar. |
Geribildirim kavramını ve kullanımını anlatır |
İletişimin özellikleri ve türlerini açıklar. |
İletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkisini kurar. |
İletişim engelleri ve bu engelleri aşma yollarını gösterir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | İletişim Kavramı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | İletişimin Öğeleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Geribildirim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Geribildirim Türleri ve Özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Geribildirim Engelleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | İletişimin Özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Kişisel İletişim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Kişilerarası İletişim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Örgütsel İletişim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Kitle İletişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | İletişim Engelleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | İletişim Engellerini Aşma Yolları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Genel Değerlendirme | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | - | Genel Değerlendirme | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Fiske, J. (2002 edition), Introduction to Communication Studies. Taylor & Francis e-Library |
Seller, J. W., & Ball, L. M. (1999). Communication. USA: Allyn & Bacon A Viacom Company. |
Nazife Güngör, İletişime Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
|
0 | |||||
2 |
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she follows the artistic agenda of the day.
He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
|
1 | |||||
2 |
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
|
4 | |||||
2 |
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
|
0 | |||||
3 |
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |