TR EN

TİPOGRAFİ UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT251 TİPOGRAFİ UYGULAMALARI 3 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. İREM FULYA ÖZKAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, başlangıç terminolojisini ve temel prensiplerini tanımlayarak ve tipografinin bilgi olarak kullanımı ile mesaj iletme süreçlerini farklı tekniklerle uygulatmaktır.
İçerik: Ders dönem boyunca; tipografinin tarihsel gelişimi ve çeşitliliği, harf anatomisi, temel yazım ve tipografi prensipleri, okunabilirlik ve etkili tipografi kullanımı konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tipografik tasarımda kullanılan terminolojiyi bilir.
Harflerin anatomik yapılarını ve tipografi tarihi bilgilerini açıklar.
Yazı karakterlerinin ana özelliklerini ve farklılıklarını tanımlar.
Okunması gereken bilgi olarak tipografik sorumluluk bilinci sergiler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Tipografi tarihi ve tarihsel gelişimi Sunum/Anlatım
2 Araştırma Tipografi terminolojisi Sunum/Anlatım
3 Araştırma Harflerin anatomik yapıları Sunum/Anlatım
4 Uygulama Proje: Harflerin anatomik yapılarının deneyimlenmesi Uygulama/Anlatım
5 Araştırma Teknik Gezi Anlatma/İnceleme
6 Uygulama Proje: Kelime kompozisyonları Uygulama/Anlatım
7 Uygulama Eleştiri: Oluşan kompozisyonların değerlendirilmesi, yorumlanması. Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma Tipografi kullanımı ve okunabilirlik Sunum/Anlatım
10 Uygulama Proje: Metin kompozisyonları Uygulama/Anlatım
11 Uygulama Eleştiri: Oluşan kompozisyonların değerlendirilmesi, yorumlanması. Uygulama
12 Araştırma Etkili tipografi kullanımı Sunum/Anlatım
13 Uygulama Proje: Tipografik afiş Uygulama/Anlatım
14 Uygulama Proje: Tipografik afiş Uygulama
15 Uygulama Proje: Tipografik afiş Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Harris P., Ambrose G.,(2014). Grafik Tasarımda Tipografi, Literatür Yayıncılık
Harris P., Ambrose G., (2012) Tipografinin Temelleri. Literatür Yayıncılık.
Garfield S., (2014). Tam Benim Tipim, Domingo Yayınları.
Sarıkavak N.K., (2014). Çağdaş Tipografinin Temelleri. Seçkin Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
5
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
5
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
5
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
5
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 13 3 39
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 6 6
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 10 10
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 147
Genel Toplam 147
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0