Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT253 | MULTİMEDYA I | 3 | 4 | 2 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Arş.Gör. BÜŞRA KILIÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, görsel tasarımın ilkeleri ışığında öğrenciye, çoklu ortam/multimedya’nın temel kavramlarını belirtmek ve öğrencinin, metinleri ve grafik öğelerini aynı anda kullandığı işler üretebilecek beceri seviyesine ulaştırarak kaliteli eserler ortaya çıkarmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, çoklu ortam/multimedyanın ve görsel tasarımın temel prensipleriyle, eserlerin proje kapsamında uygulamalı olarak ortaya çıkarılmasını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Multimedya ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Bir tasarım oluştururken yaratıcı düşünerek bunları görselleştirir. |
Form ve biçim ilişkisini tanımlar. |
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Temel Tasarım ilkelerini kullanır. |
Çeşitli tasarım elemanlarını ve ilkelerini örneklendirir. |
Adobe Photoshop programını ileri düzeyde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanıtım ve Tanışma | Tartışma |
2 | Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 1-2 oku. | Photoshop Arayüzü ve Araç Kutusu | Anlatma |
3 | Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 3 oku. | Perspective Crop Aracı, Magic Wand, Magic Eraser, Katmanlar ve Uygulama I: Clipping Mask ve Doku Giydirme | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
4 | Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 4 oku. | Uygulama 1: Basit Çizim, Uygulama II: Doldurma | Gösterip Yaptırma |
5 | Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 10 oku. | Seçim Menüsü, Brush Aracı, History Brush, Art History, Rötüş işlemleri, Transform İşlemleri | Gösterip Yaptırma |
6 | Mayer,R.E. Multimedia Learning, New York. Cambridge University Press, 2009. Bölüm 1,2,3 oku. | Uygulama II (devamı): Doldurma, Uygulama III: Stiller ve Paletler, | Gösterip Yaptırma |
7 | Mayer,R.E. Multimedia Learning, New York. Cambridge University Press, 2009. Bölüm 4,5,6 oku. | Uygulama IV: Color Balance (Renklendirme), Uygulama V: Bulaştırma (Smudge Tool) | Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Tekrar | Anlatma |
10 | - | Uygulama VI: Rötüş İşlemi, Uygulama VII: Sharpen/Blur Araçları, Uygulama VIII: Blend Mode'ları | Gösterip Yaptırma |
11 | Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 6 oku. | Photoshop'ta Efektler, Uygulama IX: Üç adet Efekt Kullanımı | Gösterip Yaptırma |
12 | http://tv.adobe.com/product/photoshop/ dersleri izle. | RGB Kanalı ve Sayısal Görüntü İşleme Metodları, Uygulama X: Bir Görüntü İşleme | Gösterip Yaptırma |
13 | http://tv.adobe.com/product/photoshop/ dersleri izle. | RGB Kanalı ve Sayısal Görüntü İşleme Metodları, Uygulama X: Bir Görüntü İşleme | Gösterip Yaptırma |
14 | http://tv.adobe.com/product/photoshop/ dersleri izle. | Final Projesi - Dergi Logosu Tasarımı | Bireysel Çalışma |
15 | - | Final Projesi - Dergi Logosu Tasarımı | Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mayer,R.E. (2009). Multimedia Learning. Cambridge University Press, New York |
Faulkner, A ve Conrad, C. (2017). Adobe Photoshop CC Classroom in A Book. Adobe Press, USA |
http://tv.adobe.com/product/photoshop/ |
http://www.lynda.com/Photoshop-tutorials/279-0.html |
http://www.creativecow.com/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
5 | |||||
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
4 | |||||
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
5 | |||||
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 5 | 5 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 49 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 47 | 47 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |