TR EN

MULTİMEDYA I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT253 MULTİMEDYA I 3 4 2 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ÖZBUCAK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, görsel tasarımın ilkeleri ışığında öğrenciye, çoklu ortam/multimedya’nın temel kavramlarını belirtmek ve öğrencinin, metinleri ve grafik öğelerini aynı anda kullandığı işler üretebilecek beceri seviyesine ulaştırarak kaliteli eserler ortaya çıkarmasını sağlamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği, çoklu ortam/multimedyanın ve görsel tasarımın temel prensipleriyle, eserlerin proje kapsamında uygulamalı olarak ortaya çıkarılmasını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Multimedya ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Bir tasarım oluştururken yaratıcı düşünerek bunları görselleştirir.
Form ve biçim ilişkisini tanımlar.
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Temel Tasarım ilkelerini kullanır.
Çeşitli tasarım elemanlarını ve ilkelerini örneklendirir.
Adobe Photoshop programını ileri düzeyde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanıtım ve Tanışma Tartışma
2 Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 1-2 oku. Photoshop Arayüzü ve Araç Kutusu Anlatma
3 Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 3 oku. Perspective Crop Aracı, Magic Wand, Magic Eraser, Katmanlar ve Uygulama I: Clipping Mask ve Doku Giydirme Anlatma, Gösterip Yaptırma
4 Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 4 oku. Uygulama 1: Basit Çizim, Uygulama II: Doldurma Gösterip Yaptırma
5 Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 10 oku. Seçim Menüsü, Brush Aracı, History Brush, Art History, Rötüş işlemleri, Transform İşlemleri Gösterip Yaptırma
6 Mayer,R.E. Multimedia Learning, New York. Cambridge University Press, 2009. Bölüm 1,2,3 oku. Uygulama II (devamı): Doldurma, Uygulama III: Stiller ve Paletler, Gösterip Yaptırma
7 Mayer,R.E. Multimedia Learning, New York. Cambridge University Press, 2009. Bölüm 4,5,6 oku. Uygulama IV: Color Balance (Renklendirme), Uygulama V: Bulaştırma (Smudge Tool) Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 - Tekrar Anlatma
10 - Uygulama VI: Rötüş İşlemi, Uygulama VII: Sharpen/Blur Araçları, Uygulama VIII: Blend Mode'ları Gösterip Yaptırma
11 Faulkner, Andrew ve Conrad Chavez. Adobe Photoshop CC Classroom in A Book (2017). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 6 oku. Photoshop'ta Efektler, Uygulama IX: Üç adet Efekt Kullanımı Gösterip Yaptırma
12 http://tv.adobe.com/product/photoshop/ dersleri izle. RGB Kanalı ve Sayısal Görüntü İşleme Metodları, Uygulama X: Bir Görüntü İşleme Gösterip Yaptırma
13 http://tv.adobe.com/product/photoshop/ dersleri izle. RGB Kanalı ve Sayısal Görüntü İşleme Metodları, Uygulama X: Bir Görüntü İşleme Gösterip Yaptırma
14 http://tv.adobe.com/product/photoshop/ dersleri izle. Final Projesi - Dergi Logosu Tasarımı Bireysel Çalışma
15 - Final Projesi - Dergi Logosu Tasarımı Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mayer,R.E. (2009). Multimedia Learning. Cambridge University Press, New York
Faulkner, A ve Conrad, C. (2017). Adobe Photoshop CC Classroom in A Book. Adobe Press, USA
http://tv.adobe.com/product/photoshop/
http://www.lynda.com/Photoshop-tutorials/279-0.html
http://www.creativecow.com/

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
5
2
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
4
2
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
5
2
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
5
3
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 1 10
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 2 10
Ödev 2 10 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 5 5
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 49 49
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 47 47
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0