TR EN

TASARIM ÇALIŞMALARI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT451 TASARIM ÇALIŞMALARI I 7 4 2 13

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencinin, belirli bir amaca yönelik bütünsel bir tasarım sürecini tüm aşamalarını deneyimlemesi ve uygulaması bu dersin amacını oluşturmaktadır. Bu amaçla tasarım araştırma yöntemleriyle ilgili bilgiler anlatılır ve uygulanır.
İçerik: Bu ders kapsamında öğrencilere tasarım alanının tüm aşamaları tanıtılır. Öğrenciler tasarımla ilgili araştırmalar yapar ve verilen projeyle ilgili tasarımlar uygular.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kapsamlı iletişim tasarım projelerinin tasarım ve uygulama süreçlerini organize eder.
Konu ve tasarım arasındaki bağlantıları estetik , kavramsal ve işlevsel boyutlarıyla çözer.
Bir tasarımın değişik mecralarda bütünselliğini koruyarak uyumlu versiyonları tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması. Araştırma yöntemlerinin anlatılması ve projenin verilmesi. Anlatma Yöntemi
2 Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması. Araştırma yöntemleriyle, Proje konusunun incemeler yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması. Projenin uygulamasıyla ilgili çalışmalar yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması. Projenin süreci incelenir. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 Kurumun kentsel grafik alanında sunumunun araştırılması. Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması Projeyle ilgili tasarımlar incelenir. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması Projeyle ilgili son değerlendirme yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 Reklam kampanyası hazırlık çalışması Yeni proje konusu seçilir. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 Reklam kampanyası hazırlık çalışması Projeyle ilgili incelemeler yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 Reklam kampanyası hazırlık çalışması Projeyle ilgili incelemeler yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 Reklam kampanyası hazırlık çalışması Projeyle ilgili incelemeler yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 Reklam kampanyası hazırlık çalışması Projeyle ilgili incelemeler yapılır. Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 - Projenin son hali değerlendirilir Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tuna, M. ve Tuna, A. A. (2006). Kurumsal Kimlik Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara.
Mazlum, F. S. (2015). Masaüstü Yayıncılık Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş. Gazi Kitabevi, İstanbul.
Becer, E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Yayınları, Ankara.
Sezer, N. S. (2009). Açıkhava Reklamcılığı. Beta Yayınları, İstanbul.
Wernick, A. (1996). Promosyon Kültürü Reklam İdeolojisi ve Sembolik Anlatım. Bilim ve Sanat Yayınları, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
5
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
5
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
5
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
5
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 150 150
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 125 125
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 331
Genel Toplam 331
Toplam İş Yükü / 25.5 13
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 13,0