TR EN

İLETİŞİM ETİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT152 İLETİŞİM ETİĞİ 2 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders sonunda öğrencilerin mesleğin etik kodlarını tanımaları ve etik dışı davranışların sebepleri ile sonuçları hakkında fikir sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında genel olarak etik, ahlak, meslek etiği kavramları, özel olarak iletişim ve medya etiği konuları ele alınacaktır. Gazetecilik, televizyon, halkla ilişkiler, reklamcılık, grafik tasarım mesleklerinin etik ilkeleri ile karşılaşılan etik sorunlar tartışılacaktır. Uluslararası ve ulusal etik kurullar yanında yürürlükte olan kurallar ile uygulamalardan örnekler verilecektir. Son olarak konu ile ilgili yayınlanmış eleştirel araştırmalar üzerine okumalar ve tartışmalar gerçekleştirilecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar
Meslek ile ilgili etik ilkeleri açıklar.
Ulusal ve uluslararası etik kurulları listeler.
Etik dışı davranışlar ile sonuçları arasında ilişki kurar.
Yeni medya ile ortaya çıkan etik problemleri örnekler.
Medyada karşılaştığı etik dışı davranışları ayırt eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Etik ve ahlak kavramları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Meslek etiği ve iletişim etiği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medya etiği ile ilgili tartışılan temel sorunlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Gazetecilik etik ilkeleri ve etik sorunlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Televizyon haberciliğinde etik ilkeler ve etik sorunlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Halkla ilişkilerde etik ilkeler ve etik sorunlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Reklamcılıkta etik ilkeler ve etik sorunlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Grafik Tasarımda etik ilkeler ve etik sorunlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Yeni medya ile ortaya çıkan etik sorunlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medyada özdenetim sistemleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Uluslararası etik ilkeleri ve meslek örgütleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Türk medyasında etik ilkeler meslek örgütleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Eleştirel yaklaşımlar ve araştırmalar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Genel Değerlendirme Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demir, V. (2006). Medya Etiği. Beta Yayınları, İstanbul.
Binark, M. ve Bayraktutan, G. (2013). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. Kalkedon Yayınları, İstanbul.
Beckett, R. (2003).“Communication ethics: Principle and practice”. Journal of Communication Management 8.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 2 7 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 25 25
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 18 18
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0