Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT152 | İLETİŞİM ETİĞİ | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders sonunda öğrencilerin mesleğin etik kodlarını tanımaları ve etik dışı davranışların sebepleri ile sonuçları hakkında fikir sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında genel olarak etik, ahlak, meslek etiği kavramları, özel olarak iletişim ve medya etiği konuları ele alınacaktır. Gazetecilik, televizyon, halkla ilişkiler, reklamcılık, grafik tasarım mesleklerinin etik ilkeleri ile karşılaşılan etik sorunlar tartışılacaktır. Uluslararası ve ulusal etik kurullar yanında yürürlükte olan kurallar ile uygulamalardan örnekler verilecektir. Son olarak konu ile ilgili yayınlanmış eleştirel araştırmalar üzerine okumalar ve tartışmalar gerçekleştirilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar |
Meslek ile ilgili etik ilkeleri açıklar. |
Ulusal ve uluslararası etik kurulları listeler. |
Etik dışı davranışlar ile sonuçları arasında ilişki kurar. |
Yeni medya ile ortaya çıkan etik problemleri örnekler. |
Medyada karşılaştığı etik dışı davranışları ayırt eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Etik ve ahlak kavramları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Meslek etiği ve iletişim etiği | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Medya etiği ile ilgili tartışılan temel sorunlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Gazetecilik etik ilkeleri ve etik sorunlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Televizyon haberciliğinde etik ilkeler ve etik sorunlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Halkla ilişkilerde etik ilkeler ve etik sorunlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Reklamcılıkta etik ilkeler ve etik sorunlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Grafik Tasarımda etik ilkeler ve etik sorunlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Yeni medya ile ortaya çıkan etik sorunlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Medyada özdenetim sistemleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Uluslararası etik ilkeleri ve meslek örgütleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Türk medyasında etik ilkeler meslek örgütleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Eleştirel yaklaşımlar ve araştırmalar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Genel Değerlendirme | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Demir, V. (2006). Medya Etiği. Beta Yayınları, İstanbul. |
Binark, M. ve Bayraktutan, G. (2013). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. Kalkedon Yayınları, İstanbul. |
Beckett, R. (2003).“Communication ethics: Principle and practice”. Journal of Communication Management 8. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
|
||||||
2 |
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she follows the artistic agenda of the day.
He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
|
||||||
2 |
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
|
||||||
2 |
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
|
||||||
3 |
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |