Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT154 | MEDYA TOPLUM VE KÜLTÜR | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin medya,toplum, kültür, kimlik gibi kavramlara hakim olmaları ve medyanın toplumları dönüştürme gücü hakkında fikir sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında medya,toplum, kültür, kimlik kavramları tanımlandıktan sonra insanlığın farklı dönemlerinden hareketle endüstri toplumu, bilgi toplumu, ağ toplumu, sanal toplum ve medya arasındaki ilişki ortaya koyulacaktır. Medyanın iktidarı ve alternetif medya üzerine okumalar yapılacak, medyanın toplumlar üzerindeki gücü tartışılacaktır. Son olarak yeni medya ve toplumların geleceği ile ilgili teoriler incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Toplum, birey, kimlik, kültür kavramlarını tanımlar . |
Endüstri toplumu, bilgi toplumu, ağ toplumu ve sanal toplum arasındaki farkları açıklar. |
Geleneksel ve yeni medyanın toplumlar üzerindeki etkilerini karşılaştırır. |
Günümüz toplumunun geleceğine ilişkin teorileri söyler. |
Medya ile toplumların dönüşümleri arasındaki ilişkiyi kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Toplum, birey, kültür, kimlik kavramları | Anlatma Yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Tipografik kültür | Anlatma Yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Endüstri toplumu ve geleneksel medya | Anlatma Yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Kitle iletişim araçları ve kamuoyu yaratmak | Anlatma Yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Medyanın iktidarı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Kültürel kimliklerin medyada temsili ve alternatif medya | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Medyada cinsiyetçilik ve toplumsal cinsiyet | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Popüler kültür ve tüketim toplumu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | İnternet çağı, küreselleşme ve bilgi toplumu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Dijital yerliler ve çevrimiçi yaşam | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Sosyal medyanın toplum üzerindeki etkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Sanal kimlik ve siberkültür | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları | Geleceğin toplumu: Ütopya ve distopyalar. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | - | Genel değerlendirme | Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Stevenson, N. (2008). Medya Kültürleri. Ütopya Yayınları |
Geçer, E. (2015). Medya ve Popüler Kültür. Okur Kitaplığı |
Harari, Y. N.(2016). Yarının Kısa Bir Tarihi. Kolektif Kitap |
Chatfield, T. (2013). Dijital Çağa Nasıl Uyum Sağlarız. Sel Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
|
2 | |||||
2 |
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she follows the artistic agenda of the day.
He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
|
0 | |||||
2 |
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
|
0 | |||||
2 |
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
|
0 | |||||
3 |
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 7 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |