TR EN

MEDYA TOPLUM VE KÜLTÜR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT154 MEDYA TOPLUM VE KÜLTÜR 2 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin medya,toplum, kültür, kimlik gibi kavramlara hakim olmaları ve medyanın toplumları dönüştürme gücü hakkında fikir sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders kapsamında medya,toplum, kültür, kimlik kavramları tanımlandıktan sonra insanlığın farklı dönemlerinden hareketle endüstri toplumu, bilgi toplumu, ağ toplumu, sanal toplum ve medya arasındaki ilişki ortaya koyulacaktır. Medyanın iktidarı ve alternetif medya üzerine okumalar yapılacak, medyanın toplumlar üzerindeki gücü tartışılacaktır. Son olarak yeni medya ve toplumların geleceği ile ilgili teoriler incelenecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Toplum, birey, kimlik, kültür kavramlarını tanımlar .
Endüstri toplumu, bilgi toplumu, ağ toplumu ve sanal toplum arasındaki farkları açıklar.
Geleneksel ve yeni medyanın toplumlar üzerindeki etkilerini karşılaştırır.
Günümüz toplumunun geleceğine ilişkin teorileri söyler.
Medya ile toplumların dönüşümleri arasındaki ilişkiyi kurar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Toplum, birey, kültür, kimlik kavramları Anlatma Yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Tipografik kültür Anlatma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Endüstri toplumu ve geleneksel medya Anlatma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kitle iletişim araçları ve kamuoyu yaratmak Anlatma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medyanın iktidarı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Kültürel kimliklerin medyada temsili ve alternatif medya Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Medyada cinsiyetçilik ve toplumsal cinsiyet Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Popüler kültür ve tüketim toplumu Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları İnternet çağı, küreselleşme ve bilgi toplumu Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Dijital yerliler ve çevrimiçi yaşam Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Sosyal medyanın toplum üzerindeki etkileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Sanal kimlik ve siberkültür Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma yapmaları Geleceğin toplumu: Ütopya ve distopyalar. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 - Genel değerlendirme Soru – Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Stevenson, N. (2008). Medya Kültürleri. Ütopya Yayınları
Geçer, E. (2015). Medya ve Popüler Kültür. Okur Kitaplığı
Harari, Y. N.(2016). Yarının Kısa Bir Tarihi. Kolektif Kitap
Chatfield, T. (2013). Dijital Çağa Nasıl Uyum Sağlarız. Sel Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
2
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
0
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
0
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
0
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 7 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 25 25
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 18 18
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0