Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT254 | MULTİMEDYA II | 4 | 4 | 2 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, çoklu ortam/multimedya tasarımının temel prensipleri, etkileşimli çoklu ortam/multimedya’nın gelişimi, multimedya tasarım bileşenlerinin etkili ve doğru kullanımı, bu bilgiler ışığında öğrencilerin dijital ortamda Adobe Illustrator ve AfterEffects programları kullnılarak kaliteli eserler ortaya çıkarmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, birden fazla medya öğesini (metin, grafikler, animasyon, ses, müzik, video gibi) bir arada sayısal ortamlarda kullanılmasını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Multimedya ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Bir tasarım oluştururken yaratıcı düşünerek bunları görselleştirir. |
Verilmesi amaçlanan multimedya mesajını üretir ve yorumlar. |
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Temel Tasarım ilkelerini kullanır. |
Yazılı iletişim ve görsel tasarım, animasyon teknikleri, sesli iletişim, ses kullanımı yöntemlerini kullanarak bir eseri analiz eder. |
Adobe Illustrator ve AfterEffects programlarını ileri düzeyde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Genel Tanıtım ve Multimedya örneklerinin incelenmesi (Desen.Grafik, Ses, Video, Animasyon vs.) | Tartışma |
2 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 1-2 oku. | Adobe Illustrator'a Giriş | Anlatma |
3 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 3-4 oku. | İleri Düzeyde Seçim Yapma, Organizasyon ve Çizim | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
4 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 5-6 oku. | Dönüştürmek ve Bozmak | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
5 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 7 oku. | Path'ler ve Pen Aracı | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
6 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8 oku. | Type ile Çalışma | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
7 | Wood, Brian. Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8-9. | Nesneleri Değiştirme ve Birleştirme | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Tekrar | Anlatma |
10 | Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 1-2 oku. | Çalışma Alanı ve Çalışma Akışı, Projeler ve Kompozisyonlar, Çekimi İçe Aktarma, Katmanlar ve Özellikleri | Gösterip Yaptırma |
11 | Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 3-4 oku. | Görünüm ve Önizleme, Animasyon ve Anahtar Kareler, Renk, Çizmek, Boyamak ve Path'ler | Gösterip Yaptırma |
12 | Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 6-7 oku. | Metin, Şeffaflık ve Kompozsyon, Efektler ve Animasyon Ön Ayarları | Gösterip Yaptırma |
13 | Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 8-9 oku. | İşaretciler, Hafıza, Depolama ve Performans, İfadeler ve Otomasyon, Render Etme ve Dışa Aktarma | Gösterip Yaptırma |
14 | Fridsma, Lisa ve Brie Gyncild. Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press, 2017. Bölüm 11-12-13-14 oku. | Tekrar | Gösterip Yaptırma |
15 | - | Final Projesi: Animasyon-tabanlı Reklam Filmi | Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Wood, B. (2017). Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2017 Release). USA: Adobe Press |
Fridsma, L. ve Gyncild, B. (2017). Adobe After Effects CC Classroom in A Book (2017 Release). USA: Adobe Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
|
||||||
2 |
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she follows the artistic agenda of the day.
He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
|
||||||
2 |
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
|
||||||
2 |
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
|
||||||
3 |
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 9 | 9 | 81 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 25 | 0 | 202 |
Genel Toplam | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |