TR EN

SES TASARIMI VE UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT256 SES TASARIMI VE UYGULAMALARI 4 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. KEREM YÜKSELOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders sesin tanınması, ses ve görsel arasında uyum ve dengenin sağlanması, görsele uygun ses üretimi ve sesin dönüştürülmesi süreçlerinin öğrenciler tarafından deneyimlenmesini amaçlamaktadır.
İçerik: Derste öğrencilerin ses tasarımı ve görselle paralelliği hakkında genel bir bilgi verildikten sonra sesin tanınması, frekansının, genliğinin ve fazının değiştirilmesi, yeni ses üretimi vb. gibi konular eşliğinde örnek çalışmalarla devam eder. Sesin televizyon ve sinemadaki önemini anlatan derste, Adobe Audution adlı ses programı kullanılır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ses ve ses tasarımını tanımlar.
Ses kurgusu ve kompozisyon oluşturma hakkında genel bilgi verir.
Sesin üretilmesi, dönüştürülmesi ve bu esnada kullanılan teknikleri açıklar.
Sesin değişik kullanım alanlarını anlatır.
Film ve dizileri inceleyerek yapılan farklı ses mixajlarını ve video ile bütünleştirilmesini teknikleri ile karşılaştırır.
Kurgunun televizyon ve sinemadaki önem ve anlamını yaptığı işlerde örnekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları Genel tanışma, genel dersin gidiş hatının anlatılması, ses ve görselin birlikteliği üzerine olan örneklerin izlenmesi -
2 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Adobe Audition programina giriş ( program arayüzünün ana hatlarıyla tanıtılması) -
3 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Ses import’u, sesi editleme, volume ayarları, export alma ) -
4 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Tek ses üzerinde çoklu ses yaratımı, Çizgi karekter sesleri üretimi, Buton sesi, ve patlama sesi gibi farklı türde efekt ses yaratma yöntemlerinin anlatımı, jıngıl için ses yaratmak.. -
5 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Video üzerine ses kaydetme denemeleri, ses ve hareket uyumu, ses senkron denemeleri. -
6 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Konunun içeriğine göre mikrofonlar hakkında bilgi verilmesi ve bu hafta yapılacak bir Ses Stüdyo ziyareti ile bilgileri pekiştirmek. -
7 - Foley nedir? Öğretilmesi ve örnek foley çalışmaları ile konunun pekiştirmek. -
8 - ARA SINAV -
9 - Örnek foley çalışmaları ile konunun pekiştirmek. -
10 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Kayıt edilmiş veya olan birden fazla sesi basit mixleme teknikleri ile zenginleştirmek ve tek ses dosyasına dönüştürerek projede kullanmak. -
11 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Ses kaydı alma tekniği. Ses düzeyinin ve perdesinin ayarlanması. -
12 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Seçilen videolar eşliğinde Adobe Premier üzerinden alınan görsellerin sesle senkronu ve düzenlenmesi. Programlar arası etkileşimli çalışma. -
13 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri Adobe Audutiondaki çeşitli efektler ve yöntemler kullanılarak var olan sesi değiştirmek. -
14 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri DJ ses efektleri yaratma tekniğinin anlatımı, kullanılış şekli, örneklerin incelenmesi ve proje verilmesi. -
15 İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri - -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
5
2
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
4
2
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
4
2
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
4
3
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 10 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 37 37
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 40 40
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0