Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT256 | SES TASARIMI VE UYGULAMALARI | 4 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders sesin tanınması, ses ve görsel arasında uyum ve dengenin sağlanması, görsele uygun ses üretimi ve sesin dönüştürülmesi süreçlerinin öğrenciler tarafından deneyimlenmesini amaçlamaktadır. |
İçerik: | Derste öğrencilerin ses tasarımı ve görselle paralelliği hakkında genel bir bilgi verildikten sonra sesin tanınması, frekansının, genliğinin ve fazının değiştirilmesi, yeni ses üretimi vb. gibi konular eşliğinde örnek çalışmalarla devam eder. Sesin televizyon ve sinemadaki önemini anlatan derste, Adobe Audution adlı ses programı kullanılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ses ve ses tasarımını tanımlar. |
Ses kurgusu ve kompozisyon oluşturma hakkında genel bilgi verir. |
Sesin üretilmesi, dönüştürülmesi ve bu esnada kullanılan teknikleri açıklar. |
Sesin değişik kullanım alanlarını anlatır. |
Film ve dizileri inceleyerek yapılan farklı ses mixajlarını ve video ile bütünleştirilmesini teknikleri ile karşılaştırır. |
Kurgunun televizyon ve sinemadaki önem ve anlamını yaptığı işlerde örnekler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Genel tanışma, genel dersin gidiş hatının anlatılması, ses ve görselin birlikteliği üzerine olan örneklerin izlenmesi | - |
2 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Adobe Audition programina giriş ( program arayüzünün ana hatlarıyla tanıtılması) | - |
3 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Ses import’u, sesi editleme, volume ayarları, export alma ) | - |
4 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Tek ses üzerinde çoklu ses yaratımı, Çizgi karekter sesleri üretimi, Buton sesi, ve patlama sesi gibi farklı türde efekt ses yaratma yöntemlerinin anlatımı, jıngıl için ses yaratmak.. | - |
5 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Video üzerine ses kaydetme denemeleri, ses ve hareket uyumu, ses senkron denemeleri. | - |
6 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Konunun içeriğine göre mikrofonlar hakkında bilgi verilmesi ve bu hafta yapılacak bir Ses Stüdyo ziyareti ile bilgileri pekiştirmek. | - |
7 | - | Foley nedir? Öğretilmesi ve örnek foley çalışmaları ile konunun pekiştirmek. | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Örnek foley çalışmaları ile konunun pekiştirmek. | - |
10 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kayıt edilmiş veya olan birden fazla sesi basit mixleme teknikleri ile zenginleştirmek ve tek ses dosyasına dönüştürerek projede kullanmak. | - |
11 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Ses kaydı alma tekniği. Ses düzeyinin ve perdesinin ayarlanması. | - |
12 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Seçilen videolar eşliğinde Adobe Premier üzerinden alınan görsellerin sesle senkronu ve düzenlenmesi. Programlar arası etkileşimli çalışma. | - |
13 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Adobe Audutiondaki çeşitli efektler ve yöntemler kullanılarak var olan sesi değiştirmek. | - |
14 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | DJ ses efektleri yaratma tekniğinin anlatımı, kullanılış şekli, örneklerin incelenmesi ve proje verilmesi. | - |
15 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | - | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
5 | |||||
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
4 | |||||
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
4 | |||||
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
4 | |||||
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 37 | 37 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |