Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT352 | KULLANICI DENEYİMİ TASARIMI | 6 | 4 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere kullanılabilirlik de dahil olmak üzere kullanıcı deneyimi nosyonunun ne anlama geldiğini aktarmak, kullanıcı senaryosu yazımı, mobil ve web ortamlarındaki ekran tasarımı, telörgü (wireframe) ve prototipler yaratmak ve potansiyel kullanıcılara ve bir tasarım ekibine görsel tasarımın kendisini iletmek üzerine yoğunlaşmak, iş yaşamında kullanıcı deneyimi ile ilgili aldığı projeleri tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, kullanıcı için bir deneyim tasarlarken tasarımcının üstlendiği rol fikre dökmeden site haritasına, yaratımdan prototipleştirmeye kadar kullanıcı deneyiminin temellerinin aktarılmasını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kullanıcı deneyimi tasarımının temel ilke ve elemanlarını tanımlar |
Kullanıcı deneyimi tasarımı için kullanılan temel metodolojileri ezberler. |
Kullanıcı deneyimi tasarımı için öğrendiği temel bilgileri iş dünyası içerisinde yapacağı uygulamalar için kullanır. |
Profesyonel ortamda kullanıcı deneyimi sürecinde etkili bir şekilde çalışır. |
Kullanıcı deneyimi tasarımının hazırlanma sürecini değerlendirir ve raporlandırır. |
Axure ve dengi tel örgü (wireframe) örneklendirmeleri hazırlayan programları ileri düzeyde kullanabilir. |
Bireysel olarak kullanıcı deneyimini araştırır ve hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. Bölüm 1-2 oku. | Ders Tanıtımı ve Tanışma | Tartışma |
2 | Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. Bölüm 3-4 oku. | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi - Giriş | Anlatma |
3 | Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. Bölüm 5-6 oku. | Kullanılabilirlik Nedir? | Anlatma |
4 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 6-7 oku. | Kullanıcı Arayüz Tasarımı Nedir? Uygulama I | Gösterip Yaptırma |
5 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 8-9 oku. | Domain, Fonksiyon ve Kullanıcı Rolü Analizleri – Uygulama II | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
6 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 10 -11 oku. | Kullanıcı Senaryoları | Anlatma, Gösterip Yapma |
7 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 12-13 oku. | Bilginin Organizasyonu | Anlatma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Navigasyon – Uygulama III | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
10 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 13 oku. | Masaüstü Grafik Arayüzleri – Uygulama IV | Problem Çözme |
11 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 14 oku. | Ekran Tasarımı ve Kullanılabilirlik – Uygulama V | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
12 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 15 oku. | Mobil Ekran Tasarımı ve Kullanılabilirlik – Uygulama VI | Anlatma, Gösterip Yaptırma |
13 | Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 16 oku. | Kullanılabilirlik Testi | Örnek Olay |
14 | - | Final Projesi Hazırlık | Bireysel Çalışma |
15 | - | Final Projesi | Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. |
Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
|
5 | |||||
2 |
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she follows the artistic agenda of the day.
He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
|
1 | |||||
2 |
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
|
5 | |||||
2 |
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
|
5 | |||||
3 |
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 6 | 60 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 32 | 32 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |