TR EN

KULLANICI DENEYİMİ TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT352 KULLANICI DENEYİMİ TASARIMI 6 4 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere kullanılabilirlik de dahil olmak üzere kullanıcı deneyimi nosyonunun ne anlama geldiğini aktarmak, kullanıcı senaryosu yazımı, mobil ve web ortamlarındaki ekran tasarımı, telörgü (wireframe) ve prototipler yaratmak ve potansiyel kullanıcılara ve bir tasarım ekibine görsel tasarımın kendisini iletmek üzerine yoğunlaşmak, iş yaşamında kullanıcı deneyimi ile ilgili aldığı projeleri tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği, kullanıcı için bir deneyim tasarlarken tasarımcının üstlendiği rol fikre dökmeden site haritasına, yaratımdan prototipleştirmeye kadar kullanıcı deneyiminin temellerinin aktarılmasını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kullanıcı deneyimi tasarımının temel ilke ve elemanlarını tanımlar
Kullanıcı deneyimi tasarımı için kullanılan temel metodolojileri ezberler.
Kullanıcı deneyimi tasarımı için öğrendiği temel bilgileri iş dünyası içerisinde yapacağı uygulamalar için kullanır.
Profesyonel ortamda kullanıcı deneyimi sürecinde etkili bir şekilde çalışır.
Kullanıcı deneyimi tasarımının hazırlanma sürecini değerlendirir ve raporlandırır.
Axure ve dengi tel örgü (wireframe) örneklendirmeleri hazırlayan programları ileri düzeyde kullanabilir.
Bireysel olarak kullanıcı deneyimini araştırır ve hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. Bölüm 1-2 oku. Ders Tanıtımı ve Tanışma Tartışma
2 Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. Bölüm 3-4 oku. İnsan-Bilgisayar Etkileşimi - Giriş Anlatma
3 Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann. Bölüm 5-6 oku. Kullanılabilirlik Nedir? Anlatma
4 Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 6-7 oku. Kullanıcı Arayüz Tasarımı Nedir? Uygulama I Gösterip Yaptırma
5 Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 8-9 oku. Domain, Fonksiyon ve Kullanıcı Rolü Analizleri – Uygulama II Anlatma, Gösterip Yaptırma
6 Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 10 -11 oku. Kullanıcı Senaryoları Anlatma, Gösterip Yapma
7 Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 12-13 oku. Bilginin Organizasyonu Anlatma
8 - ARA SINAV -
9 - Navigasyon – Uygulama III Anlatma, Gösterip Yaptırma
10 Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 13 oku. Masaüstü Grafik Arayüzleri – Uygulama IV Problem Çözme
11 Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 14 oku. Ekran Tasarımı ve Kullanılabilirlik – Uygulama V Anlatma, Gösterip Yaptırma
12 Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 15 oku. Mobil Ekran Tasarımı ve Kullanılabilirlik – Uygulama VI Anlatma, Gösterip Yaptırma
13 Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders. Bölüm 16 oku. Kullanılabilirlik Testi Örnek Olay
14 - Final Projesi Hazırlık Bireysel Çalışma
15 - Final Projesi Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Greenberg, S., Carpendale, S., Marquart, N., and Buxton, B. (2011) Sketching User Experiences: The Workbook. San Francisco: Morgan Kaufmann.
Unger, Russ ve Carolyn Chandler. (2012). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making (2nd Edition) (Voices That Matter). USA: New Riders.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
5
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
1
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
5
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
5
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 10 6 60
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 32 32
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 30 30
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0