Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT354 | MULTİMEDYA IV | 6 | 4 | 2 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA KILIÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, öğrencilerin yapay zeka araçlarını kreatif süreçlerine nasıl entegre edebileceklerini, tasarım projelerinin verimliliğini nasıl artırabileceğini ve tasarım sürecinde ne gibi yeni olanaklar sunduğunu keşfetmelerini amaçlamaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini, yapay zeka algoritmalarının görsel tasarım, ses işleme, video düzenleme ve etkileşimli medya gibi alanlarda kullanımına yönelik araçların kullanımı ve buna yönelik uygulama çalışmaları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yapay zeka araçları üzerinde beceri geliştirir. |
Verilmek istenen mesajla ilgili fikir üretir. |
İleri multimedyanın prensipleri doğrultusunda yapay zeka araçları yoluyla hedef kitleye mesajı doğru verebilmeyi hesaplar. |
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Multimedya Tasarım ilkelerini kullanır. |
Yazılı iletişim ve görsel tasarım, sesli iletişim, ses kullanımı analiz eder. |
ChatGPT, Midjourney, Gemini, Dall-e gibi araçları orta düzeyde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders Tanıtımı ve Tanışma | Tartışma |
2 | Kılıç, B.(2024). Yapay Zekâ Teknolojisi Deepfake'in Yeniden Canlandırma Çerçevesinde Teknoloji Kabul Modeli ile incelenmesi. [Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi] https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Tez No: 877430 | Yapay Zeka Teknolojisine Giriş: Yapay Zeka Türleri, Makine Öğrenmesi ve Derin Öğrenme, Doğal Dil İşleme (NLP) Yapay Zekanın Tarihine Kısa Bir Bakış, Yapay Zekanın Tasarımdaki Rolü | Anlatma |
3 | https://chatgpt.com/ | ChatGPT'ye Giriş: 4o ve 40-mini Farkları, ChatGPT Özellikleri, Paketleri, Dosya Yükleme, Dosya Oluşturma, Sunum ve Tasarım için ChatGPT | Anlatma |
4 | https://chatgpt.com/, https://gemini.google.com/app, https://www.deepseek.com/ | Prompt Oluşturma- ChatGPT, Gemini ve Deepseek Üzerinde Uygulama Çalışmaları | Anlatma ve Uygulama |
5 | https://www.midjourney.com/home | Yapay Zeka ile Görsel Oluşturma Araçları: Midjourney'e Giriş: Temel Özellikler, Kullanılabilecek Alanlar, Kurulum, Komut Yazma, Sonuçlarla Etkileşime Geçme | Anlatma ve Uygulama |
6 | https://www.midjourney.com/home | Midjourney'de Revize Vermek, Görsel Birleştirme, Görsel Ekleme ve Geliştirme, Prompt Rehberi(Open Art) | Anlatma ve Uygulama |
7 | https://www.midjourney.com/home | Midjourney ile Görsel Oluşturma, Boyut ve Kalitesini Ayarlama, Stilize Etme, Çıktı Alma | Anlatma ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | https://leonardo.ai/, https://ideogram.ai/, https://www.dall-efree.com/, https://beta.dreamstudio.ai/generate, https://stability.ai/ | Yapay Zeka ile Görsel Oluşturma Araçları: Leonarda AI, Ideogram, Dall-e, Dream AI, Stable Diffusion | Anlatma ve Uygulama |
10 | - | Yapay Zeka ile Görüntü Canlandırma, Görüntü Kalitesini Artırma, Görüntüyü Vektöre Dönüştürme Araçları | Anlatma ve Uygulama |
11 | - | Yapay Zeka ile Seslendirme ve Video Oluşturma: Metinleri Sese Dönüştürme, Kendi Sesini Klonlama, Sıfırdan Video Oluşturma | Anlatma ve Uygulama |
12 | - | Yapay Zeka ile Seslendirme ve Video Oluşturma: Metni Videoya Dönüştürme, Videolardan Kesitler Oluşturma, Ses Temizleme ve Düzeltme | Anlatma ve Uygulama |
13 | - | Proje Uygulaması | Bireysel Çalışma |
14 | - | Proje Uygulaması | Bireysel Çalışma |
15 | - | Final Projesi | Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Karen S. Ivers and Ann E. Barron. (2010). Multimedia Projects in Education: Designing, Porducing, Assessing, 4th Edition. USA: Libraries Unlimited. |
Green, T. D. and Abbie Brown. (2002). Multimedia Projects in the Classroom: A Guide to Development and Evaluation (1st Edition). USA: Corwin. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
|
5 | |||||
2 |
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/she follows the artistic agenda of the day.
He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
|
5 | |||||
2 |
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
|
5 | |||||
2 |
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
|
5 | |||||
3 |
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 13 | 39 |
Proje Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 20 | 0 | 210 |
Genel Toplam | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |