Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ILT354 |
MULTİMEDYA IV |
6 |
4 |
2 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, belirli bir estetik duyarlılığına erişmiş olan öğrencinin, bilgi birikimiyle ileri düzeyde ve kompleks olan çoklu ortam kullanımıyla tasarım çözümleri sunabileceği projeler üretmesidir. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği, multimedyanın ve görsel tasarımın temel prensipleriyle ileri düzeyde multimedya işlerinin yapımı için Adobe Photoshop, Illustrator, AfterEffects ve Animate programlarının kombinasyonunu yaparak kompleks ve ileri düzeyde çoklu ortam öğrenimi ve uygulamalarından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Multimedya ile ilgili ileri kavramlar üzerinde beceri geliştirir |
Verilmek istenen mesajla ilgili fikir üretir. |
İleri multimedyanın prensipleri doğrultusunda multimedya işleri yoluyla hedef kitleye mesajı doğru verebilmeyi hesaplar. |
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Multimedya Tasarım ilkelerini kullanır. |
Çeşitli tasarım elemanlarını ve ilkelerini örneklendirir. |
Yazılı iletişim ve görsel tasarım, animasyon teknikleri, sesli iletişim, ses kullanımı analiz eder |
Adobe Photoshop, Illustrator, AfterEffects ve Animate programlarını ileri düzeyde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Ders Tanıtımı ve Tanışma |
Tartışma |
2 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 1. Aşama |
Bireysel Çalışma |
3 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 2. Aşama |
Bireysel Çalışma |
4 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 2. Aşama devam |
Bireysel Çalışma |
5 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: 3. Aşama |
Bireysel Çalışma |
6 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: Devam |
Bireysel Çalışma |
7 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Örnek Proje: Devam |
Bireysel Çalışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Proje Önerisi Yazma |
Bireysel Çalışma |
10 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje’ye Giriş |
Bireysel Çalışma |
11 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje: Planlama |
Bireysel Çalışma |
12 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje: Üretim |
Bireysel Çalışma |
13 |
Kitabın ilgili bölümlerini okuma |
Önerilen Proje: Üretim -Devam |
Bireysel Çalışma |
14 |
- |
Önerilen Proje: Üretim -Bitirme |
Bireysel Çalışma |
15 |
- |
Önerilen Proje: Üretim -Bitirme |
Bireysel Çalışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Karen S. Ivers and Ann E. Barron. (2010). Multimedia Projects in Education: Designing, Porducing, Assessing, 4th Edition. USA: Libraries Unlimited. |
Green, T. D. and Abbie Brown. (2002). Multimedia Projects in the Classroom: A Guide to Development and Evaluation (1st Edition). USA: Corwin. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
He/she follows the artistic agenda of the day.
He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
13 |
39 |
Proje Hazırlama |
1 |
50 |
50 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
20 |
0 |
210 |
|
Genel Toplam |
210 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|