TR EN

MULTİMEDYA IV DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT354 MULTİMEDYA IV 6 4 2 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA KILIÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, öğrencilerin yapay zeka araçlarını kreatif süreçlerine nasıl entegre edebileceklerini, tasarım projelerinin verimliliğini nasıl artırabileceğini ve tasarım sürecinde ne gibi yeni olanaklar sunduğunu keşfetmelerini amaçlamaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriğini, yapay zeka algoritmalarının görsel tasarım, ses işleme, video düzenleme ve etkileşimli medya gibi alanlarda kullanımına yönelik araçların kullanımı ve buna yönelik uygulama çalışmaları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yapay zeka araçları üzerinde beceri geliştirir.
Verilmek istenen mesajla ilgili fikir üretir.
İleri multimedyanın prensipleri doğrultusunda yapay zeka araçları yoluyla hedef kitleye mesajı doğru verebilmeyi hesaplar.
Yazılı ve görsel olan birden çok ortamda Multimedya Tasarım ilkelerini kullanır.
Yazılı iletişim ve görsel tasarım, sesli iletişim, ses kullanımı analiz eder.
ChatGPT, Midjourney, Gemini, Dall-e gibi araçları orta düzeyde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders Tanıtımı ve Tanışma Tartışma
2 Kılıç, B.(2024). Yapay Zekâ Teknolojisi Deepfake'in Yeniden Canlandırma Çerçevesinde Teknoloji Kabul Modeli ile incelenmesi. [Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi] https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ Tez No: 877430 Yapay Zeka Teknolojisine Giriş: Yapay Zeka Türleri, Makine Öğrenmesi ve Derin Öğrenme, Doğal Dil İşleme (NLP) Yapay Zekanın Tarihine Kısa Bir Bakış, Yapay Zekanın Tasarımdaki Rolü Anlatma
3 https://chatgpt.com/ ChatGPT'ye Giriş: 4o ve 40-mini Farkları, ChatGPT Özellikleri, Paketleri, Dosya Yükleme, Dosya Oluşturma, Sunum ve Tasarım için ChatGPT Anlatma
4 https://chatgpt.com/, https://gemini.google.com/app, https://www.deepseek.com/ Prompt Oluşturma- ChatGPT, Gemini ve Deepseek Üzerinde Uygulama Çalışmaları Anlatma ve Uygulama
5 https://www.midjourney.com/home Yapay Zeka ile Görsel Oluşturma Araçları: Midjourney'e Giriş: Temel Özellikler, Kullanılabilecek Alanlar, Kurulum, Komut Yazma, Sonuçlarla Etkileşime Geçme Anlatma ve Uygulama
6 https://www.midjourney.com/home Midjourney'de Revize Vermek, Görsel Birleştirme, Görsel Ekleme ve Geliştirme, Prompt Rehberi(Open Art) Anlatma ve Uygulama
7 https://www.midjourney.com/home Midjourney ile Görsel Oluşturma, Boyut ve Kalitesini Ayarlama, Stilize Etme, Çıktı Alma Anlatma ve Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 https://leonardo.ai/, https://ideogram.ai/, https://www.dall-efree.com/, https://beta.dreamstudio.ai/generate, https://stability.ai/ Yapay Zeka ile Görsel Oluşturma Araçları: Leonarda AI, Ideogram, Dall-e, Dream AI, Stable Diffusion Anlatma ve Uygulama
10 - Yapay Zeka ile Görüntü Canlandırma, Görüntü Kalitesini Artırma, Görüntüyü Vektöre Dönüştürme Araçları Anlatma ve Uygulama
11 - Yapay Zeka ile Seslendirme ve Video Oluşturma: Metinleri Sese Dönüştürme, Kendi Sesini Klonlama, Sıfırdan Video Oluşturma Anlatma ve Uygulama
12 - Yapay Zeka ile Seslendirme ve Video Oluşturma: Metni Videoya Dönüştürme, Videolardan Kesitler Oluşturma, Ses Temizleme ve Düzeltme Anlatma ve Uygulama
13 - Proje Uygulaması Bireysel Çalışma
14 - Proje Uygulaması Bireysel Çalışma
15 - Final Projesi Bireysel Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karen S. Ivers and Ann E. Barron. (2010). Multimedia Projects in Education: Designing, Porducing, Assessing, 4th Edition. USA: Libraries Unlimited.
Green, T. D. and Abbie Brown. (2002). Multimedia Projects in the Classroom: A Guide to Development and Evaluation (1st Edition). USA: Corwin.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to explain him/herself in verbally and orally in Turkish and at least in one foreign language in order to be able to work together with the professional persons and institutions.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to define the basic concepts in the field of communication and design
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to create designs by processing technical information in the field of Communication and Digital Visual Design.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to make applications in the field of Digital Design and Multimedia.
5
2
The students will be able to use the softwares required for each stage of the post-production process in a communication facility.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to solve communication, design and artistic problems individually and as well as a member of a team in the field of digital media design.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to interpret communication, social and design concepts used in the discipline of Communication Design.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/she follows the artistic agenda of the day. He/she produces written and oral works based on the oral and written communication agenda of the day.
5
2
The students will be able to develop projects within an interdisciplinary perspective, conscious of being a communicator and designer.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The students will be able to formulate various analytical visual communication strategies using the knowledge of communication and design science in the construction and implementation of sustainable design principles.
5
2
The students will be able to create designs using advanced computer softwares and information-communication technologies that are required by the discipline of Communication Design .
5
3
The students will be able to develop campaigns aimed at solving political and social visual communication problems by taking advantage of the historical and theoretical knowledge of the discipline of Communication Design.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 13 39
Proje Hazırlama 1 50 50
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 50 50
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 15 15
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 20 0 210
Genel Toplam 210
Toplam İş Yükü / 25.5 8,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0