TR EN

TASARIM ÇALIŞMALARI II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ILT452 TASARIM ÇALIŞMALARI II 8 4 2 15

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, iletişim tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, bu bilimin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirmek ve dört sene boyunca öğrendiği bilgiler doğrultusunda geniş kapsamlı bir proje tasarlatmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği, sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirmek ve ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapmayı kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yarattığı tasarımda görsel bir kompozisyon kurar.
Geniş kapsamlı bir proje tasarlar.
Tasarladığı projeyi yaratıcı düşünerek görselleştirir.
Ofset baskıyı destekleyen teknikleri (Gofre, Selefon, Kısmi Lak ve UV Lak) tanımlar.
Tasarım ilkelerini ileri düzeyde kullanır.
İletişim Tasarım bilimin ilkelerini kullanarak bir iletişim kampanyası hazırlar.
Adobe Creative Cloud konsolundaki programları ileri düzeyde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ön Hazırlık ve Tanışma -
2 Kitabın ilgili bölümlerini okuma Buz Kırıcı – Beyin Uyarıcı Bulmacalar, Yaratıcı Bulmacalar -
3 Kitabın ilgili bölümlerini okuma Yaratıcı Sorgulama Nedir?, Beyin Fırtınası -
4 Kitabın ilgili bölümlerini okuma Morfolojik Analiz, Yaratıcı Düşünme, Proje Önerisi -
5 Kitabın ilgili bölümlerini okuma Grafik Tasarım’da Fikir Üretme 1 – 2 -
6 - Proje Fikri Geliştirme – Rapor Nasıl Yazılır? -
7 - Kütüphane Ziyareti -
8 - ARA SINAV -
9 - Rapor Yazımı -
10 - Proje Üretimi -
11 - Proje Üretimi -
12 - Proje Üretimi -
13 - Proje Üretimi -
14 - Proje Üretimi -
15 - Proje Üretimi -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ambrose, G. and Neil Leonard. (2012). Graphic Design: Idea Generation. Philadelphia, PA: AVA Publishing.
Ambrose, G. and Neil Leonard. (2017). Basics Graphic Design 02: Design Research: Investigation for Successful Creative Solutions (1st Edition). USA: Bloomsbury Visual Arts.
Curedale, R. (2013) 50 Brainstorming Methods: For Team and Individual Ideation. USA: Design Community College Inc.
Institute of Leadership and Management. (2007). Project and Report Writing. USA: Routledge.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
5
2
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
5
2
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
5
2
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
5
3
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 8 10 80
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 13 130
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 5 25 125
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 5 10 50
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 386
Genel Toplam 386
Toplam İş Yükü / 25.5 15,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 15,0