Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IAE151 | GRAPHIC EXPRESSION TECHNIQUES I | 1 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SERENAY İNCEOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, çizim ekipmanlarını kullanarak mimari teknik çizim yapma becerisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, çizim ekipman ve tekniklerinin kullanımı, teknik çizim kurallarını tanıma, epür düzleminde plan, kesit, görünüş çizimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çizim ekipmanlarını tanımlar. |
Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ifadelerini açıklar. |
Çalışmalarını Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ile anlatır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Dersin tanıtımı. Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması. T cetveli, kurşun kalem ve çeşitleri, kağıt boyutları ve tipleri, gönyelerin cinsleri ve kullanımı hakkında bilgilendirme, epür düzleminin tanıtılması ve 2 boyutlu çizgi çalışması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
2 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Çizgi kalınlıkları, türleri ve ifade tekniği ile birlikte ölçek kavramının anlatılması. Ölçekli çizim uygulaması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
3 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | İzdüşüm kavramının anlatılması, paralel (dik-eğik) ve perspektif (tek, iki, üç noktalı) izdüşüm türlerinin gösterimi, çizim uygulamaları | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
4 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Perspektifi verilen karmaşık geometrik formların T cetveli ve gönyeler aracılığıyla epür düzleme 3 boyutlu çizim olarak aktarılması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
5 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Önceki hafta yapılan perspektif çalışmasının plan ve görünüşlerinin 2 boyutlu olarak çizilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
6 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Perspektifi verilen karmaşık geometrik formların T cetveli ve gönyeler aracılığıyla epür düzleme 3 boyutlu çizim olarak aktarılması, plan ve görünüşlerinin 2 boyutlu olarak çizilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
7 | 2-3 mm 50x70 ebadında fotoblok, maket bıçağı, yapıştırıcı, cetvel ve çizim kalemi. | Önceki hafta yapılan 2 boyutlu çizimlerin maketinin yapılması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi maket uygulaması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Mimarlıkta teknik resim ilkelerinin aktarılması. Verilen planın doğru çizgi kalınlıklarıyla ölçekli olarak kâğıda aktarılması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
10 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Önceki hafta çizilen planın kesitlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak çizilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
11 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Önceki hafta çizilen kesitlerin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
12 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak çizilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
13 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
14 | A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. | Çizilen planın malzemelerine uygun olarak renklendirilmesi. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
15 | A3 ebadında kapak sayfası ile teslim dosyası | Ders içerisinde dönem boyunca yapılmış olan çizimlerin teslim formatına uygun hâle getirilmesi ve ön değerlendirmesi. | Yüz yüze ders anlatımı |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cline L.S. (2022), Architectural drafting for interior design, New York: Fairchild Books |
Farrelly, L. (2015), Mimarlikta Sunum Teknikleri (Feyza Akder, Trns.), Istanbul: Literatur Publications. |
Canbulat, T. (2018), Ic Mimarlikta Teknik Resim, Istanbul: Remzi Bookstore. |
Demiryurek, M, S. (2012), Autocad 2013 & Autolisp, Istanbul: Kodlab Bookstore. |
Kilmer O. and Kilmer R. (2021) Construction Drawings and Details for Interiors, Toronto: Wiley |
Kirkpatrick B., Kirkpatrick J., Assadipour H., Byrnes D. (2022) AutoCAD ® 2022 for Interior Design and Space Planning The Design Approach, London: Pearson |
Neufert E. and Neufert P. (2000) Architects' Data, Toronto: Wiley |
Spankie, R. (2012), Ic Mimarlikta Ic Mekan Cizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoglu, Trns.), Istanbul: Literatur Publications. |
Sahinler, O. & Kizil, F. (2008), Mimarlikta Teknik Resim, Istanbul: Yapi Endustri Merkezi Publications. |
TMMOB-Ic Mimarlar Odasi (-), “Mimari proje cizim ve sunus standartlari”, TMMOB Ic Mimarlar Odasi, 9.10.2018 tarihinde sitesi: See: https://www.icmimarlarodasi.org.tr/webroot/uploads/TMMOB_ICMIMARLAR_ODASI_PROJE_CIZIM_VE_SUNUS_STANDARTLARI_SARTNAMESI.pdf |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
|
0 | |||||
2 |
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
|
1 | |||||
2 |
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
|
2 | |||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
|
5 | |||||
3 |
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |