TR EN

GRAPHIC EXPRESSION TECHNIQUES I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IAE151 GRAPHIC EXPRESSION TECHNIQUES I 1 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ENVER TATLISU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, çizim ekipmanlarını kullanarak mimari teknik çizim yapma becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, çizim ekipman ve tekniklerinin kullanımı, teknik çizim kurallarını tanıma, epür düzleminde plan, kesit, görünüş çizimi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çizim ekipmanlarını tanımlar.
Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ifadelerini açıklar.
Çalışmalarını Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ile anlatır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Dersin tanıtımı. Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması. T cetveli, kurşun kalem ve çeşitleri, kağıt boyutları ve tipleri, gönyelerin cinsleri ve kullanımı hakkında bilgilendirme, epür düzleminin tanıtılması ve 2 boyutlu çizgi çalışması. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
2 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Çizgi kalınlıkları, türleri ve ifade tekniği ile birlikte ölçek kavramının anlatılması. Ölçekli çizim uygulaması. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
3 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. İzdüşüm kavramının anlatılması, paralel (dik-eğik) ve perspektif (tek, iki, üç noktalı) izdüşüm türlerinin gösterimi, çizim uygulamaları Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
4 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Perspektifi verilen karmaşık geometrik formların T cetveli ve gönyeler aracılığıyla epür düzleme 3 boyutlu çizim olarak aktarılması. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
5 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Önceki hafta yapılan perspektif çalışmasının plan ve görünüşlerinin 2 boyutlu olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
6 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Perspektifi verilen karmaşık geometrik formların T cetveli ve gönyeler aracılığıyla epür düzleme 3 boyutlu çizim olarak aktarılması, plan ve görünüşlerinin 2 boyutlu olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
7 2-3 mm 50x70 ebadında fotoblok, maket bıçağı, yapıştırıcı, cetvel ve çizim kalemi. Önceki hafta yapılan 2 boyutlu çizimlerin maketinin yapılması. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi maket uygulaması
8 - ARA SINAV -
9 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Mimarlıkta teknik resim ilkelerinin aktarılması. Verilen planın doğru çizgi kalınlıklarıyla ölçekli olarak kâğıda aktarılması. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
10 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Önceki hafta çizilen planın kesitlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
11 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Önceki hafta çizilen kesitlerin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
12 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
13 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
14 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Çizilen planın malzemelerine uygun olarak renklendirilmesi. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
15 A3 ebadında kapak sayfası ile teslim dosyası Ders içerisinde dönem boyunca yapılmış olan çizimlerin teslim formatına uygun hâle getirilmesi ve ön değerlendirmesi. Yüz yüze ders anlatımı
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Cline L.S. (2022), Architectural drafting for interior design, New York: Fairchild Books
Farrelly, L. (2015), Mimarlikta Sunum Teknikleri (Feyza Akder, Trns.), Istanbul: Literatur Publications.
Canbulat, T. (2018), Ic Mimarlikta Teknik Resim, Istanbul: Remzi Bookstore.
Demiryurek, M, S. (2012), Autocad 2013 & Autolisp, Istanbul: Kodlab Bookstore.
Kilmer O. and Kilmer R. (2021) Construction Drawings and Details for Interiors, Toronto: Wiley
Kirkpatrick B., Kirkpatrick J., Assadipour H., Byrnes D. (2022) AutoCAD ® 2022 for Interior Design and Space Planning The Design Approach, London: Pearson
Neufert E. and Neufert P. (2000) Architects' Data, Toronto: Wiley
Spankie, R. (2012), Ic Mimarlikta Ic Mekan Cizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoglu, Trns.), Istanbul: Literatur Publications.
Sahinler, O. & Kizil, F. (2008), Mimarlikta Teknik Resim, Istanbul: Yapi Endustri Merkezi Publications.
TMMOB-Ic Mimarlar Odasi (-), “Mimari proje cizim ve sunus standartlari”, TMMOB Ic Mimarlar Odasi, 9.10.2018 tarihinde sitesi: See: https://www.icmimarlarodasi.org.tr/webroot/uploads/TMMOB_ICMIMARLAR_ODASI_PROJE_CIZIM_VE_SUNUS_STANDARTLARI_SARTNAMESI.pdf

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
0
2
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
1
2
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
2
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
5
3
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0