TR EN

DESIGN STUDIO III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IAE351 DESIGN STUDIO III 5 8 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. AHMET ACAR-Öğr.Gör. ELİF ESRA BOYLU-Öğr.Gör. İDİL BAYRAM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, cadde cephesi olan 2 kat ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir restoran- kafe mekanının çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek işlevlendirmek ve konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, cadde cephesi olan 2 kat ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir restoran- kafenin mekânsal fonksiyonlarının, çevre ve kullanıcı ilişkileri düşünülerek çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çevre ve kullanıcı ilişkileri ile beraber bir restoran- kafenin fonksiyon şemasını ile listeler
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır.
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler
Restoran- kafe projesinin; çevre ve kullanıcı ilişkilerini 3 boyutlu modellemeler ve çizimler ile tasarlar.
Restoran- kafe projesinin tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, Cadde cephesi olan 2 kat ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir restoran- kafenin işleyişinin anlatımı, iç ve dış mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi Ppt. Sunum ile görsel göst
2 Cadde cephesi olan 2 kat ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir restoran- kafenin örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
3 Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması Grup çalışması ile konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
4 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, dış cephe ve sokak silüeti araştırması Cadde cephesi olan 2 kat ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir restoran- kafenin; dış cephe ve sokak silüeti konu anlatımı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
5 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, iç ve dış mekan ilişkisi araştırması Cadde cephesi olan 2 kat ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir restoran- kafenin; iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı,1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
6 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları iç mekan konseptle düzenlenmiş tefriş elemanları, mutfak ve ıslak hacim konu anlatımı araştırması Cadde cephesi olan 2 kat ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir restoran- kafenin; iç mekan konseptle düzenlenmiş tefriş elemanları, mutfak ve ıslak hacim konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları, 3 boyutlu modelleme çalışmaları. gruplar oluşturarak kolaj çalışması (iç ve dış mekan konseptle düzenlenmiş paftalar hazırlanması) Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
7 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları Cadde cephesi olan 2 kat ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir restoran- kafenin; 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi
8 - ARA SINAV -
9 Jüri hazırlığı Ara jüri: 1/50 projelerin değerlendirilmesi Yüz yüze değerlendirme
10 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
11 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
12 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
13 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
14 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. Yüz yüze değerlendirme
15 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi,1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. Yüz yüze değerlendirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching, D.K. (1995). İç mekan tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın.
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. İstanbul: Beta Basın Yayım.
Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards. USA: John Wiley&Sons Ltd.
Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill.
White, E.T. (1986). Space adjacency analysis. London: Architectural Media.
Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
Palmer, J. & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. London: Routledge.
Ching, D.K.F. (2004). Mimarlık: biçim, mekan ve düzen. İstanbul: Yapı Yayın.
Fischer, D. (2010). Eat out! restoran design and food experience. Berlin: Gestalten.
Özoral, A. & Yıldırım, Ö. (2013). Restoran ve barlar. İstanbul: OtelciOnline Yayınevi.
Baraban, R.S. & Durocher, J.F. (1998). Successful restaurant design. New Jersey: Wiley.
Wiedemann, J. & Rebora, M. (Eds.). (2014). Restaurant and bar design. Köln: Taschen
Gössel, P. & Leuthäuser, G. (2001). Architecture in 20th century. Köln: Taschen.
Aihong, L. (2014). Restaurants and bars design III. Köln: Taschen.
Yılmaz, B. (Ed). (2010). Projeler yapılar 9-restoran kafeler. İstanbul: YEM Yayın.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
5
2
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
4
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community
4
2
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
4
3
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 206
Genel Toplam 206
Toplam İş Yükü / 25.5 8,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0