| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| GIT402 |
TASARIM STÜDYOSU II |
8 |
4 |
2 |
15 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SEZGİN SAVAŞ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin kendi seçtikleri proje konuları çerçevesinde gelişmiş bir tasarım projesi yürütmelerini sağlamak ve onları sektörel veya akademik hayata hazır profesyonel portföylerle mezun etmektir. |
| İçerik: |
Tasarım sürecinin ileri düzey yönetimi; önceki dönemden devam eden veya yeniden planlanan proje kurgularının geliştirilmesi; kullanıcı deneyimi, etkileşim ve anlatı katmanlarının projeye entegre edilmesi; çoklu mecra uygulamaları; baskı ve dijital format optimizasyonları; sergi ve jüri sunumları için portföy oluşturma; yaratıcı sürecin belgelenmesi ve değerlendirilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Kapsamlı bir iletişim tasarımı projesini planlar, yönetir ve uygular. |
| Marka, hedef kitle ve pazar analizini yaparak tasarım sürecine entegre eder. |
| Estetik, kavramsal ve işlevsel boyutları dikkate alarak özgün tasarım çözümleri geliştirir. |
| Farklı medya kanallarında uyarlanabilir kampanyalar tasarlar. |
| Tasarım sürecini raporlar, sunar ve profesyonel bir portfolyoya dönüştürür. |
| Ekip çalışması ve bireysel sorumluluklarla proje yönetiminde aktif rol alır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
- |
Giriş: Tasarım Stüdyosu II dersi tanıtımı |
- |
| 2 |
- |
Proje güncellemesi ve hedeflerin netleştirilmesi |
- |
| 3 |
- |
İleri düzey kullanıcı analizi ve içerik planlaması |
- |
| 4 |
- |
Araştırma, analiz ve uygulama planı oluşturma |
- |
| 5 |
- |
Proje kapsamının genişletilmesi: Çoklu mecralar |
- |
| 6 |
- |
Geri bildirimler doğrultusunda revizyon süreci |
- |
| 7 |
- |
Proje üretim süreci – tüm tasarımların tamamlanması |
- |
| 8 |
- |
Uygulama formatlarının çeşitlendirilmesi (baskı, dijital, interaktif) |
- |
| 9 |
- |
Portföy formatına uygun sunum materyallerinin hazırlanması |
- |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
- |
Final proje raporu hazırlığı |
- |
| 12 |
- |
Prova sunumları |
- |
| 13 |
- |
Final proje sunumu ve jüri değerlendirmesi |
- |
| 14 |
- |
Genel değerlendirme, portföy hazırlığı ve kapanış |
- |
| 15 |
- |
Genel değerlendirme, portföy hazırlığı ve kapanış |
- |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Becer, E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Yayınları. |
| Wernick, A. (1996). Promosyon Kültürü. Bilim ve Sanat Yayınları. |
| Mazlum, F. S. (2015). Masaüstü Yayıncılık ve Basım Teknolojisi. Gazi Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 3 |
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
4 |
56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
5 |
70 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
4 |
56 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
14 |
4 |
56 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
8 |
2 |
16 |
| Uygulama |
14 |
4 |
56 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
12 |
1 |
12 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
4 |
56 |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
105 |
0 |
379 |
|
Genel Toplam |
379 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
14,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
15,0 |
|