TR EN

TASARIM STÜDYOSU II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GIT402 TASARIM STÜDYOSU II 8 4 2 15

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilerin kendi seçtikleri proje konuları çerçevesinde gelişmiş bir tasarım projesi yürütmelerini sağlamak ve onları sektörel veya akademik hayata hazır profesyonel portföylerle mezun etmektir.
İçerik: Tasarım sürecinin ileri düzey yönetimi; önceki dönemden devam eden veya yeniden planlanan proje kurgularının geliştirilmesi; kullanıcı deneyimi, etkileşim ve anlatı katmanlarının projeye entegre edilmesi; çoklu mecra uygulamaları; baskı ve dijital format optimizasyonları; sergi ve jüri sunumları için portföy oluşturma; yaratıcı sürecin belgelenmesi ve değerlendirilmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kapsamlı bir iletişim tasarımı projesini planlar, yönetir ve uygular.
Marka, hedef kitle ve pazar analizini yaparak tasarım sürecine entegre eder.
Estetik, kavramsal ve işlevsel boyutları dikkate alarak özgün tasarım çözümleri geliştirir.
Farklı medya kanallarında uyarlanabilir kampanyalar tasarlar.
Tasarım sürecini raporlar, sunar ve profesyonel bir portfolyoya dönüştürür.
Ekip çalışması ve bireysel sorumluluklarla proje yönetiminde aktif rol alır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş: Tasarım Stüdyosu II dersi tanıtımı -
2 - Proje güncellemesi ve hedeflerin netleştirilmesi -
3 - İleri düzey kullanıcı analizi ve içerik planlaması -
4 - Araştırma, analiz ve uygulama planı oluşturma -
5 - Proje kapsamının genişletilmesi: Çoklu mecralar -
6 - Geri bildirimler doğrultusunda revizyon süreci -
7 - Proje üretim süreci – tüm tasarımların tamamlanması -
8 - ARA SINAV -
9 - Uygulama formatlarının çeşitlendirilmesi (baskı, dijital, interaktif) -
10 - Portföy formatına uygun sunum materyallerinin hazırlanması -
11 - Final proje raporu hazırlığı -
12 - Prova sunumları -
13 - Final proje sunumu ve jüri değerlendirmesi -
14 - Genel değerlendirme, portföy hazırlığı ve kapanış -
15 - Genel değerlendirme, portföy hazırlığı ve kapanış -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Becer, E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Yayınları.
Wernick, A. (1996). Promosyon Kültürü. Bilim ve Sanat Yayınları.
Mazlum, F. S. (2015). Masaüstü Yayıncılık ve Basım Teknolojisi. Gazi Kitabevi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
5
2
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
5
2
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
5
2
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
5
3
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 14 4 56
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 8 2 16
Uygulama 14 4 56
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 12 1 12
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 105 0 379
Genel Toplam 379
Toplam İş Yükü / 25.5 14,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 15,0