TR EN

LABORATUVAR TEKNİKLERİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GKP102 LABORATUVAR TEKNİKLERİ II 2 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEGİN AZARABADİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, temel gıda analizleri hakkında bilgi vermektir.
İçerik: Bu ders, çözelti hazırlama, volumetrik analizler ve temel gıda kalite analizlerini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Laboratuvar çalışmalarında ölçme ve ölçü birimlerini kavrar.
Laboratuvar çalışmalarında uygun derişimdeki çözeltileri hazırlamayı bilir.
Analizler ile ilgili teorik bilgileri kavrar.
Elde edilen sonuçları mevzuatla ilişkilendirmeyi bilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Laboratuvar kuralları ve deney raporu hazırlama Anlatım, soru cevap, uygulama
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Birim çevirme, çözelti hazırlama Anlatım, soru cevap, uygulama
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Karışımların ayırılması (Dekantasyon – Süzme – Özkütle Farkı) Anlatım, soru cevap, uygulama
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Karışımların ayırılması (Santrifüjleme - Damıtma) Anlatım, soru cevap, uygulama
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Sütte yağ tayini (Gerber santrifüj) Anlatım, soru cevap, uygulama
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Vitamin tayini: C Vitamini tayini Anlatım, soru cevap, uygulama
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Renk tayini: L, a*, b*, Hue ve Chroma Anlatım, soru cevap, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Spektrofotometrik analizler Anlatım, soru cevap, uygulama
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Soxhlet yöntemi ile yağ tayini Anlatım, soru cevap, uygulama
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Serbest yağ asitliği Anlatım, soru cevap, uygulama
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Peroksit sayısı tayini Anlatım, soru cevap, uygulama
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Toplam polar madde tayini Anlatım, soru cevap, uygulama
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Duyusal analiz Anlatım, soru cevap, uygulama
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma. Genel Tekrar Anlatım, soru cevap, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

B, Cemeroğlu. (2018). Gıda Analizleri. Gıda Teknolojisi Dergisi Yayınları No: 34.
S, Suzanne Nielsen., K, N, Turhan. (2020). Gıda Analizi Laboratuvar El Kitabı. Springer. Nobel Akademik Yayıncılık.
T, Altuğ Onoğur ve E, Elmacı. (2011). Gıdalarda Duyusal Değerlendirme. Sidas Medya.
S, S, Evrensel.(2014).Laboratuvar Teknikleri. Dora Yayın. 4. Baskı.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It determines the risk by understanding the food regulations and legislation conditions.
3
2
Analyze the characteristic properties of food components.
5
3
They can take samples effectively, collect data through experimentation and analysis.
5
4
Performs microbiological analysis of foods.
0
5
Gains the ability to interpret and evaluate the data obtained.
5
6
They determine the quality control and quality criteria of the products produced in accordance with the technology and preservation techniques in the food field.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses basic technical knowledge in basic mathematics and science subjects.
5
2
Has knowledge about food products and ingredients and uses this information in food processing.
5
3
Uses knowledge by doing research with different and up-to-date techniques in the field of food.
4
4
In the field of food, it adopts professional ethics and general moral values.
4
5
Uses food-related microbiological terms.
1
6
Gain knowledge of technology and preservation techniques in the field of food.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They produce original ideas that can respond to the demands and developments of the food industry and take part in R&D studies.
4
2
They take responsibility in the fields of production and/or R&D in the food industry.
4
3
They use information resources related to food safety and production technologies.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They take the responsibility of determining their compliance with the relevant legislation by carrying out the prescribed controls and analyzes on foodstuffs and substances and materials in contact with food.
4
2
Evaluates the results within the scope of their responsibilities by conducting experiments in Food Laboratories.
5
3
Uses basic devices and related technologies related to the field in food laboratories.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Applies physical, chemical, sensory and microbiology analyzes in the food laboratory.
5
2
They take part in food hygiene practices.
1
3
She/He takes part in teamwork or works individually within her responsibilities.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It is aware of the necessity of lifelong learning.
5
2
Maintains, develops and uses professional and academic developments in the field by renewing herself/himself
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can prepare presentations by using information technologies effectively.
1
2
Uses visual, written and verbal communication effectively.
1
3
Have foreign language knowledge to follow current studies related to the field.
0
4
Uses information and communication technologies at the basic level required by the field.
1
5
She/He can take part in team work related to her field.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
May take responsibility for observing professional ethics in the field.
5
2
They can take part in the production and quality determination of various food products.
5
3
May have competency in the evaluation of food hygiene and sanitation.
2
4
They can take part in the follow-up and implementation of food legislation.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 6 84
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0