PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
BİLGİ |
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Gıda yönetmelik ve mevzuat koşullarını kavrayarak risk tespitinde bulunur.
|
2
Gıda bileşenlerinin karakteristik özelliklerini analiz eder.
|
3
Etkin bir şekilde numune alabilir, deney ve analiz aracılığıyla veri toplar.
|
4
Gıdaların mikrobiyolojik analizlerini gerçekleştirir.
|
5
Elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
|
6
Gıda alanındaki teknoloji ve muhafaza tekniklerine bağlı üretilen ürünlerin kalite kontrolü ve kalite kriterlerinin tespitinde bulunur.
|
7
Temel matematik ve fen bilimleri konularında temel teknik bilgileri kullanır.
|
8
Gıda ürünleri ve bileşenleri hakkında bilgi sahibi olup bu bilgileri gıda işlemede kullanır.
|
9
Gıda alanında farklı ve güncel tekniklerle araştırma yapıp bilgilerini kullanır.
|
10
Gıda alanında, mesleki etik ve genel ahlaki değerleri benimser.
|
11
Gıda ile ilgili mikrobiyolojik terimleri kullanır.
|
12
Gıda alanındaki teknoloji ve muhafaza tekniklerine ilişkin bilgi kazanır.
|
BİLGİ |
---|
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretir ve AR-GE çalışmalarında yer alır.
|
2
Gıda sektöründe üretim ve/veya AR-GE alanlarında sorumluluk alır.
|
3
Gıda güvenliği ve üretim teknolojileri ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır.
|
4
Gıda maddelerine ve gıda ile temasta bulunan madde ve malzemelere ilişkin öngörülen kontrol ve analizleri yürüterek ilgili mevzuata uygunluğunun tespiti sorumluluğunu alır.
|
5
Gıda Laboratuvarlarında deney yaparak, sonuçları sorumlulukları ölçüsünde değerlendirir.
|
6
Gıda laboratuvarlarında alanı ile ilgili temel cihaz ve ilgili teknolojileri kullanır.
|
YETKİNLİKLER |
---|
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1
Gıda laboratuvardaki fiziksel, kimyasal, duyusal ve mikrobiyoloji analizleri uygular.
|
2
Gıda hijyen uygulamalarında görev alır.
|
3
Sorumlulukları dahilinde takım çalışmalarında yer alır veya bireysel çalışır.
|
Öğrenme Yetkinliği |
---|
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir.
|
2
Kendini yenileyerek alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri sürdürür, geliştirir ve kullanabilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
---|
1
Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunumlar hazırlayabilir.
|
2
Görsel, yazılı ve sözlü iletişimi etkili biçimde kullanır.
|
3
Alanı ile ilgili güncel çalışmaları takip edecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
4
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5
Alanı ile ilgili ekip çalışmalarında yer alabilir.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
---|
1
Alanında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda sorumluluk alabilir.
|
2
Çeşitli gıda ürünlerinin üretim ve kalite tespitinde görev alabilir.
|
3
Gıda hijyeni ve sanitasyonunun değerlendirilmesinde yetkinliği bulunabilir.
|
4
Gıda mevzuatının takibi ve uygulanmasında görev alabilir.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
1
Gıda yönetmelik ve mevzuat koşullarını kavrayarak risk tespitinde bulunur.
|
2
Gıda bileşenlerinin karakteristik özelliklerini analiz eder.
|
3
Etkin bir şekilde numune alabilir, deney ve analiz aracılığıyla veri toplar.
|
4
Gıdaların mikrobiyolojik analizlerini gerçekleştirir.
|
5
Elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
|
6
Gıda alanındaki teknoloji ve muhafaza tekniklerine bağlı üretilen ürünlerin kalite kontrolü ve kalite kriterlerinin tespitinde bulunur.
|
7
Temel matematik ve fen bilimleri konularında temel teknik bilgileri kullanır.
|
8
Gıda ürünleri ve bileşenleri hakkında bilgi sahibi olup bu bilgileri gıda işlemede kullanır.
|
9
Gıda alanında farklı ve güncel tekniklerle araştırma yapıp bilgilerini kullanır.
|
10
Gıda alanında, mesleki etik ve genel ahlaki değerleri benimser.
|
11
Gıda ile ilgili mikrobiyolojik terimleri kullanır.
|
12
Gıda alanındaki teknoloji ve muhafaza tekniklerine ilişkin bilgi kazanır.
|
13
Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretir ve AR-GE çalışmalarında yer alır.
|
14
Gıda sektöründe üretim ve/veya AR-GE alanlarında sorumluluk alır.
|
15
Gıda güvenliği ve üretim teknolojileri ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır.
|
16
Gıda maddelerine ve gıda ile temasta bulunan madde ve malzemelere ilişkin öngörülen kontrol ve analizleri yürüterek ilgili mevzuata uygunluğunun tespiti sorumluluğunu alır.
|
17
Gıda Laboratuvarlarında deney yaparak, sonuçları sorumlulukları ölçüsünde değerlendirir.
|
18
Gıda laboratuvarlarında alanı ile ilgili temel cihaz ve ilgili teknolojileri kullanır.
|
19
Gıda laboratuvardaki fiziksel, kimyasal, duyusal ve mikrobiyoloji analizleri uygular.
|
20
Gıda hijyen uygulamalarında görev alır.
|
21
Sorumlulukları dahilinde takım çalışmalarında yer alır veya bireysel çalışır.
|
22
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir.
|
23
Kendini yenileyerek alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri sürdürür, geliştirir ve kullanabilir.
|
24
Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunumlar hazırlayabilir.
|
25
Görsel, yazılı ve sözlü iletişimi etkili biçimde kullanır.
|
26
Alanı ile ilgili güncel çalışmaları takip edecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
27
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
28
Alanı ile ilgili ekip çalışmalarında yer alabilir.
|
29
Alanında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda sorumluluk alabilir.
|
30
Çeşitli gıda ürünlerinin üretim ve kalite tespitinde görev alabilir.
|
31
Gıda hijyeni ve sanitasyonunun değerlendirilmesinde yetkinliği bulunabilir.
|
32
Gıda mevzuatının takibi ve uygulanmasında görev alabilir.
|
BİLGİ | ||
---|---|---|
Kuramsal, Olgusal | ||
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
Temel mühendislik bölümleriyle ilgili temel kavramlara sahiptir.
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir.
Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarıyla ilgili özellikle uygulamalı bilgilere sahiptir.
Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirir ve kavrar.
Alanı ile ilgili yöntem ve teknik bilgilere sahiptir.
Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarıyla ilgili temel bilgilere sahiptir.
Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini kavrar ve değerlendirir.
|
Gıda yönetmelik ve mevzuat koşullarını kavrayarak risk tespitinde bulunur.
Gıda bileşenlerinin karakteristik özelliklerini analiz eder.
Etkin bir şekilde numune alabilir, deney ve analiz aracılığıyla veri toplar.
Gıdaların mikrobiyolojik analizlerini gerçekleştirir.
Elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
Gıda alanındaki teknoloji ve muhafaza tekniklerine bağlı üretilen ürünlerin kalite kontrolü ve kalite kriterlerinin tespitinde bulunur.
Temel matematik ve fen bilimleri konularında temel teknik bilgileri kullanır.
Gıda ürünleri ve bileşenleri hakkında bilgi sahibi olup bu bilgileri gıda işlemede kullanır.
Gıda alanında farklı ve güncel tekniklerle araştırma yapıp bilgilerini kullanır.
Gıda alanında, mesleki etik ve genel ahlaki değerleri benimser.
Gıda ile ilgili mikrobiyolojik terimleri kullanır.
Gıda alanındaki teknoloji ve muhafaza tekniklerine ilişkin bilgi kazanır.
|
BECERİLER | ||
---|---|---|
Bilişsel, Uygulamalı | ||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
Teknik resim yapar.
Algoritmik düşünür.
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, toplanan verilerin sunumu ve temel yorumunu yapar.
Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar.
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır.
Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar.
Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
-Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları inceler, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
Gıda sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretir ve AR-GE çalışmalarında yer alır.
Gıda sektöründe üretim ve/veya AR-GE alanlarında sorumluluk alır.
Gıda güvenliği ve üretim teknolojileri ile ilgili bilgi kaynaklarını kullanır.
Gıda maddelerine ve gıda ile temasta bulunan madde ve malzemelere ilişkin öngörülen kontrol ve analizleri yürüterek ilgili mevzuata uygunluğunun tespiti sorumluluğunu alır.
Gıda Laboratuvarlarında deney yaparak, sonuçları sorumlulukları ölçüsünde değerlendirir.
Gıda laboratuvarlarında alanı ile ilgili temel cihaz ve ilgili teknolojileri kullanır.
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | ||
---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır.
Bireysel olarak veya takımlarda çalışır.
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanları yönetir.
Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanları yönetir.
|
Gıda laboratuvardaki fiziksel, kimyasal, duyusal ve mikrobiyoloji analizleri uygular.
Gıda hijyen uygulamalarında görev alır.
Sorumlulukları dahilinde takım çalışmalarında yer alır veya bireysel çalışır.
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler.
Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır.
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır.
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahiptir.
Kendini yenileyerek alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri sürdürür, geliştirir ve kullanabilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
Bilişim teknolojilerini kullanır, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta-ileri düzeyde en az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır.
Teknik resim kullanarak iletişim kurar.
Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak sunumlar hazırlayabilir.
Görsel, yazılı ve sözlü iletişimi etkili biçimde kullanır.
Alanı ile ilgili güncel çalışmaları takip edecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Alanı ile ilgili ekip çalışmalarında yer alabilir.
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir.
Alanında verilerin toplanması ve sonuçlarının uygulamaya aktarılmasında yetkinlik kazanır.
Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Alanıyla ilgili mevzuata uygun davranır.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
Alanında verileri toplar ve sonuçlarının uygulamaya aktarır.
Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Alanıyla ilgili mevzuata uygun davranır.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
Alanında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda sorumluluk alabilir.
Çeşitli gıda ürünlerinin üretim ve kalite tespitinde görev alabilir.
Gıda hijyeni ve sanitasyonunun değerlendirilmesinde yetkinliği bulunabilir.
Gıda mevzuatının takibi ve uygulanmasında görev alabilir.
|