Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
OYP205 | ADLİ TIP III | 3 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İLKSEN SARI O |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İLKSEN SARI O |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; adli ölüm olguları, postmortem değişimler ve mezar açma konusunda bilgiye sahip olmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; adli ölüm olguları, postmortem değişiklikler ve muayene, mezar açma teknikleri ve prosedürü, adli tahkikat süreci ve maternal ölümler konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Adli ölüm olgularını tanır. |
Ölümde değişimleri bilir. |
Postmortem değişimleri bilir. |
Adli tahkikatı bilir. |
Postmortem muayeneyi bilir. |
Mezar açma yaklaşımını bilir. |
Maternal ölümleri tanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Adli Ölüm Olguları | PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Adli Ölüm Olguları | Kısa Tekrar, PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Adli Ölüm Olguları | Kısa Tekrar, PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Postmortem Değişiklikler | Kısa Tekrar, PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Postmortem Değişiklikler | Kısa Tekrar, PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Postmortem Değişiklikler | Kısa Tekrar, PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Yok | Genel Tekrar | PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Postmortem Muayene | Kısa Tekrar, PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Postmortem Muayene | Kısa Tekrar, PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Maternal Ölümler | Kısa Tekrar, PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Adli Tahkikat | Kısa Tekrar, PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Adli Tahkikat | Kısa Tekrar, PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Yazılı- Görsel kaynaklar-Literatür taraması | Mezar Açma Uygulamaları | Kısa Tekrar, PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Yok | Genel Tekrar | PPT üzerinden konu anlatımı, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dokgöz, H. (2019). Adli tıp ve Adli Bilimler, Akademisyen Kitabevi |
Adli Tıp Ders Kitabı (2011). İstanbul Üniversitesi Yayınları |
Dettmeyer R.B.,Verhoff M.A., Schütz H.F.,(2014) Forensic Medicine Fundamentals and Perspectives, Springer Berlin, Heidelberg |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel, klinik tıp bilimleri ve adli tıp hakkında yeterli birikim sahibi olmak için adli tıp alanında teorik ve pratik bilgileri kullanır.
|
5 | |||||
2 |
Uygun yöntem ile teknikleri seçerek ve uygulayarak, adli tıp ve otopsi işlemlerinde karşılaşılabilecek problemleri tanımlama, çözme ve postmortem örnek alma yeteneği kazanır.
|
4 | |||||
3 |
Otopsi yapım tekniklerini uygulama becerisine sahip olmak ve modern görüntüleme tekniklerini kullanabilmek için gerekli olan ekipmanları seçer.
|
5 | |||||
4 |
Otopsiyi gerçekleştirme ve otopsi sonucunda ölüm nedenini belirleme konusunda neticeye ulaşmayı planlar.
|
5 | |||||
5 |
Türkçe ve İngilizceyle yeterli şekilde kendini ifade etme yeteneğine sahip olmak, belirli konularda iletişim ve topluluk önünde fikirlerini belirtmek için özgüven ve mesleki yeterlilik yeteneğini geliştirir.
|
0 | |||||
6 |
Hayat boyu yeni şeyler öğrenme gerekliliği bilinci, teknoloji ve kendini yenileme yeteneği ile olur.
|
3 | |||||
7 |
Öğrenci alan dışı dersler ile ilgili bilgi kazanır.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Otopsi yaparken ihtiyaç duyulan malzemeleri temin etme ve pratik olarak modern teçhizatlarla otopsi işlemini uygular.
|
2 | |||||
2 |
Bilgilere erişme ve bu amaca göre gerekli kaynakları sıralar.
|
3 | |||||
3 |
Bilgi kaynaklarının kullanılması yeteneğini sağlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar.
|
4 | |||||
3 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri analiz eder.
|
4 | |||||
4 |
Çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık alanında tanımlanan sorunların çözümü için planlanan çalışmalarda yer alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
1 | |||||
2 |
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
|
2 | |||||
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
|
0 | |||||
2 |
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
0 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
|
0 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyerek meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 | |||||
5 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 | |||||
6 |
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler.
|
2 | |||||
7 |
Sağlık alanındaki gelişmelere duyarlıdır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
2 | |||||
2 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
|
1 | |||||
3 |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun hareket eder.
|
5 | |||||
5 |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
|
2 | |||||
6 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
|
3 | |||||
7 |
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
|
3 | |||||
8 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 13 | 2 | 26 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 105 |
Genel Toplam | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |