TR EN

21. YÜZYIL YETKİNLİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP236 21. YÜZYIL YETKİNLİKLERİ 3 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İLKSEN SARI O
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi PELİN ÖZGÜNAY BORAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: 21. Yüzyıl yetkinlikleri 2011 yılında tüm dünyada karşılık bulan “P21 Framework for 21st Century Learning” raporu ile yayınlanmış ve “21. Yüzyıl Yetkinlik Çerçevesi Raporu” şeklinde karşılık bulmuştur. Bu çerçeve ile 21. Yüzyılın gerektirdiği bir takım yetkinlikleri öğrencilere kazandırarak dijital çağın iş hayatına öğrencileri hazırlamak amaçlanmıştır. Bu dersin amacı da 21. Yüzyıl Yetkinlik Çerçevesi Raporu” bağlamında günümüz iş dünyasının gerektirdiği yetkinlikler ile donatılmış öğrenciler yetiştirmektir.
İçerik: Dersin içeriğini; 21. Yüzyıl Yetkinlikleri Tanımı ve Önemi, Kendini Tanıma ve Öz Farkındalık, 21. Yüzyıl, Dijital ve Teknolojik Dönüşüm,Etkili İletişim, Empati Kurma,Yaratıcılık, Eleştirel ve İnovatif Düşünme,Liderlik ve İşbirlikçi Çalışma, Problem Çözme, Dijital Okuryazarlık, Özyönetim ve Hayat Boyu Öğrenme, Stres ve Zaman Yönetimi, Hedef Belirleme, Kariyer Yönetimi, İş Ağı Oluşturma, Kültürel, Çevresel ve Evrensel Farkındalık Bağlamında Sosyal Sorumluluk konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etkili iletişim becerilerini kullanır- Bilişsel- Uygulama
Çalıştığı kurum içerisinde ekip arkadaşları ile işbirliği halinde çalışır- Bilişsel- Uygulama
Bir problem ile karşılaştığında problem çözme yetilerini kullanarak problemi çözer- Bilişsel- Uygulama
Kendisi için hedefler belirleyerek kariyer planlaması oluşturur - Bilişsel - Değerlendirme
Hayat boyu öğrenmeyi içselleştirir- Duyuşsal - Değer Verme
Kültürel, çevresel ve evrensel farkındalık bağlamında sorumluluk duyar- Duyuşsal - Değer Verme
21. Yüzyılın gerektirdiği yetkinliklerin öneminin farkına varır- Duyuşsal - Alma

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yok Ders tanıtım ve bilgilendirme sunumu Slayt ile sunum
2 Yok 21. Yüzyıl Yetkinlikleri Tanımı ve Önemi Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
3 Bir önceki hafta verilen case study veya kitap bölümü ile hazırlık yapılması Kendini Tanıma ve Öz Farkındalık Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
4 Bir önceki hafta verilen case study veya kitap bölümü ile hazırlık yapılması 21. Yüzyıl, Dijital ve Teknolojik Dönüşüm Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
5 Bir önceki hafta verilen case study veya kitap bölümü ile hazırlık yapılması Etkili İletişim, Empati Kurma Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
6 Bir önceki hafta verilen case study veya kitap bölümü ile hazırlık yapılması Yaratıcılık, Eleştirel ve İnovatif Düşünme Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
7 Bir önceki hafta verilen case study veya kitap bölümü ile hazırlık yapılması Liderlik ve İşbirlikçi Çalışma Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
8 - ARA SINAV -
9 Bir önceki hafta verilen case study veya kitap bölümü ile hazırlık yapılması Problem Çözme Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
10 Bir önceki hafta verilen case study veya kitap bölümü ile hazırlık yapılması Dijital Okuryazarlık Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
11 Bir önceki hafta verilen case study veya kitap bölümü ile hazırlık yapılması Özyönetim ve Hayat Boyu Öğrenme Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
12 Bir önceki hafta verilen case study veya kitap bölümü ile hazırlık yapılması Stres ve Zaman Yönetimi Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
13 Bir önceki hafta verilen case study veya kitap bölümü ile hazırlık yapılması Hedef Belirleme, Kariyer Yönetimi, İş Ağı Oluşturma Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
14 Bir önceki hafta verilen case study veya kitap bölümü ile hazırlık yapılması Kültürel, Çevresel ve Evrensel Farkındalık Bağlamında Sosyal Sorumluluk Slayt ile sunum, case study ile vaka analizi, kahoot ile konu tekrarı, ders sonu konu ile ilgili video izletilmesi
15 Yok Genel Tekrar Soru cevap ile genel tekrar yapılması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yuval Noah Harari, 21. Yüzyıl İçin 21 Ders, 2018, Kolektif Kitap Yayınevi, https://anarcho-copy.org/libre/yuval-noah-harari-21-yuzyil-icin-21-ders.pdf
Daniel Goleman, Duygusal Zeka-Neden IQ'dan Daha Önemli?, 2016, Varlık Yayınları
Gürol, M. A. (2006). Küresel Arenada Girişimci ve Girişimcilik, Gazi Kitapevi, Ankara
Turanlı, R. ve E. Sarıdoğan. (2010). Bilim-Teknoloji-İnovasyon Temelli Ekonomi ve Toplum. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Klasik Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Klasik Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel, klinik tıp bilimleri ve adli tıp hakkında yeterli birikim sahibi olmak için adli tıp alanında teorik ve pratik bilgileri kullanır.
0
2
Uygun yöntem ile teknikleri seçerek ve uygulayarak, adli tıp ve otopsi işlemlerinde karşılaşılabilecek problemleri tanımlama, çözme ve postmortem örnek alma yeteneği kazanır.
0
3
Otopsi yapım tekniklerini uygulama becerisine sahip olmak ve modern görüntüleme tekniklerini kullanabilmek için gerekli olan ekipmanları seçer.
0
4
Otopsiyi gerçekleştirme ve otopsi sonucunda ölüm nedenini belirleme konusunda neticeye ulaşmayı planlar.
0
5
Türkçe ve İngilizceyle yeterli şekilde kendini ifade etme yeteneğine sahip olmak, belirli konularda iletişim ve topluluk önünde fikirlerini belirtmek için özgüven ve mesleki yeterlilik yeteneğini geliştirir.
5
6
Hayat boyu yeni şeyler öğrenme gerekliliği bilinci, teknoloji ve kendini yenileme yeteneği ile olur.
5
7
Öğrenci alan dışı dersler ile ilgili bilgi kazanır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Otopsi yaparken ihtiyaç duyulan malzemeleri temin etme ve pratik olarak modern teçhizatlarla otopsi işlemini uygular.
0
2
Bilgilere erişme ve bu amaca göre gerekli kaynakları sıralar.
5
3
Bilgi kaynaklarının kullanılması yeteneğini sağlar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri değerlendirir.
5
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar.
5
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri analiz eder.
5
4
Çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar.
5
2
Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
5
3
Sağlık alanında tanımlanan sorunların çözümü için planlanan çalışmalarda yer alır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5
2
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
5
3
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
5
2
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
5
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
5
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyerek meslektaşları ile iletişim kurar.
5
5
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler.
5
7
Sağlık alanındaki gelişmelere duyarlıdır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5
2
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
0
3
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
5
4
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun hareket eder.
5
5
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
5
6
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
5
7
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
5
8
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 1 5
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 12 2 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 97
Genel Toplam 97
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0