Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LTP203 |
MESLEKİ UYGULAMA I |
3 |
6 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ECEM BAYKAL ALPASLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ECEM BAYKAL ALPASLAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Yerinde uygulama etkinliğinin temel amacı; öğrencilere özel bir kariyer alanında bilgilerini test etme olanağı sunmak, edinilen teorik bilgileri uygulamaya aktarma becerisi ile meslek alanında yetenek ve teknikler geliştirmelerini sağlamak, akademik ortamdan çalışma ortamına uyum sağlamalarına katkı yapmak ve sorumluluk anlayışlarını artırmaktır. |
İçerik: |
Staj yerinde uygulama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Mesleki bilgileri düzenli olarak toplayarak değerlendirir. |
Mesleği ile ilgili edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir. |
Mesleği ile ilgili alanlarda organizasyonel yetenekleri kullanarak işle ilgili ve kişiler arası problemleri çözer. |
Problem çözme kabiliyeti geliştirerek bu kabiliyetini mesleği ile ilgili değişik alanlarda kullanır. |
Mesleği ile ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir. |
Mesleği ile ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır. |
İş ve çalışma etiği ile çalışmalarını yürütür. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Bireysel araştırma |
Yerinde uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması |
Uygulama |
2 |
Bireysel araştırma |
Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması |
Uygulama |
3 |
Bireysel araştırma |
Alanı ile ilgili laboratuvar araç, alet ve cihazların tanıtılması |
Uygulama |
4 |
Bireysel araştırma |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi |
Uygulama |
5 |
Bireysel araştırma |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması |
Uygulama |
6 |
Bireysel araştırma |
Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi |
Uygulama |
7 |
Bireysel araştırma |
Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Bireysel araştırma |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi |
Uygulama |
10 |
Bireysel araştırma |
Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması |
Uygulama |
11 |
Bireysel araştırma |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması |
Uygulama |
12 |
Bireysel araştırma |
Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması |
Uygulama |
13 |
Bireysel araştırma |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması |
Uygulama |
14 |
Bireysel araştırma |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi |
Uygulama |
15 |
Bireysel araştırma |
Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/stajyonergesi_05_04_2023.pdf |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They have basic theoretical and practical knowledge in the field of laboratory science.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
They have a minimum technical infrastructure in basic mathematics and science subjects.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
They acquire the ability to effectively collect data through efficient sampling, experiments, and analysis, and to interpret and evaluate the obtained data.
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
They are aware of the fundamental concepts related to quality assurance and quality management systems, and they can conduct work in accordance with the importance of the quality control process within total quality management.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They have knowledge of ethical principles and rules related to their field.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They possess the capability to generate original ideas that can respond to the demands and advancements in the laboratory sector, as well as the ability to conduct research and development (R&D) activities.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They interpret and evaluate data using the basic level of knowledge and skills acquired in their field, identify problems, analyze them, and participate/take responsibility in planned activities for solving them.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They have the ability to work independently.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They acquire an awareness of the necessity of lifelong learning and gain an understanding of keeping up with developments in science and technology, as well as continually renewing themselves.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They are respectful towards historical values and possess social responsibility awareness.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
They understand the necessity of teamwork and engage in team collaboration when needed.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They are knowledgeable about laboratory technology and proficiently utilize laboratory instruments and equipment in an appropriate and effective manner.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
They can conduct analyses of food, water, plants, soil, chemicals, microbiological samples, and medical materials.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
They have sufficient awareness regarding individual and public health, environmental protection, and occupational safety.
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
They act in accordance with laws, regulations, legislation, and professional ethical standards regarding their duties, rights, and responsibilities as an individual.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
6 |
84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
5 |
1 |
5 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
5 |
2 |
10 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
28 |
0 |
103 |
|
Genel Toplam |
103 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|