PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
BİLGİ |
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Laboratuvar alanında temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
2
Temel matematik ve fen bilimleri konularında asgari teknik alt yapıya sahip olur.
|
3
Etkin bir şekilde numune alma, deney ve analiz aracığıyla veri toplama, elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
|
4
Kalite güvencesi ve kalite yönetim sistemleriyle ilgili temel kavramları bilir ve kalite kontrol sürecinin toplam kalite yönetimi içerisindeki önemine uygun şekilde çalışmalar yürütebilir.
|
5
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
|
BİLGİ |
---|
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Laboratuvar sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR-GE yapabilecek yetenekte olur.
|
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
YETKİNLİKLER |
---|
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1
Bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olur.
|
Öğrenme Yetkinliği |
---|
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
---|
1
Tarihi değerlere saygılıdır ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
|
2
Ekip çalışmasının gerekliliğini bilir ve gerektiğinde ekip çalışması yapar.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
---|
1
Laboratuvar teknolojisi alanı ile ilgili teknikleri bilir ve laboratuvar araç, alet ve cihazları uygun ve etkin bir biçimde kullanır.
|
2
Gıda, su, bitki, toprak, kimyasal, mikrobiyolojik ve tıbbi materyallerin analizini gerçekleştirebilir.
|
3
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
4
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
1
Laboratuvar alanında temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
2
Temel matematik ve fen bilimleri konularında asgari teknik alt yapıya sahip olur.
|
3
Etkin bir şekilde numune alma, deney ve analiz aracığıyla veri toplama, elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
|
4
Kalite güvencesi ve kalite yönetim sistemleriyle ilgili temel kavramları bilir ve kalite kontrol sürecinin toplam kalite yönetimi içerisindeki önemine uygun şekilde çalışmalar yürütebilir.
|
5
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
|
6
Laboratuvar sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR-GE yapabilecek yetenekte olur.
|
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
8
Bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olur.
|
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
10
Tarihi değerlere saygılıdır ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
|
11
Ekip çalışmasının gerekliliğini bilir ve gerektiğinde ekip çalışması yapar.
|
12
Laboratuvar teknolojisi alanı ile ilgili teknikleri bilir ve laboratuvar araç, alet ve cihazları uygun ve etkin bir biçimde kullanır.
|
13
Gıda, su, bitki, toprak, kimyasal, mikrobiyolojik ve tıbbi materyallerin analizini gerçekleştirebilir.
|
14
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
15
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
BİLGİ | ||
---|---|---|
Kuramsal, Olgusal | ||
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
Temel matematik ve fen bilimleri konularında asgari teknik alt yapıya sahip olur.
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
Laboratuvar alanında temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Temel matematik ve fen bilimleri konularında asgari teknik alt yapıya sahip olur.
Etkin bir şekilde numune alma, deney ve analiz aracığıyla veri toplama, elde ettiği verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
Kalite güvencesi ve kalite yönetim sistemleriyle ilgili temel kavramları bilir ve kalite kontrol sürecinin toplam kalite yönetimi içerisindeki önemine uygun şekilde çalışmalar yürütebilir.
Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
|
BECERİLER | ||
---|---|---|
Bilişsel, Uygulamalı | ||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
|
Laboratuvar sektörünün talep ve gelişmelerine cevap verebilen özgün fikirler üretebilme ve AR-GE yapabilecek yetenekte olur.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | ||
---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
|
Bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olur.
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
Meslektaşlar, hekimler ve hastalar ile etik çerçevede etkin bir iletişim kurar.
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
|
Tarihi değerlere saygılıdır ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
Ekip çalışmasının gerekliliğini bilir ve gerektiğinde ekip çalışması yapar.
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
Laboratuvar teknolojisi alanı ile ilgili teknikleri bilir ve laboratuvar araç, alet ve cihazları uygun ve etkin bir biçimde kullanır.
Gıda, su, bitki, toprak, kimyasal, mikrobiyolojik ve tıbbi materyallerin analizini gerçekleştirebilir.
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|