Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TRD102 | TÜRK DİLİ II | 2 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ECEM BAYKAL ALPASLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Türk dilinin özellikleri, dil kuralları, yazılı ve sözlü metinlerle söz varlığı ve yazım kurallarına lişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Cümle çeşitleri, anlatım bozuklukları, paragraf anlatım biçimleri, yazılı anlatım türleri, sözlü anlatım türleri, yazım kuralları ve noktalama işaretleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türk Dili üzerine araştırma yapmış araştırmacıların görüşlerinden hareketle yazılı ve sözlü anlatım türlerini listeler. |
Örnek metinler üzerinde cümle çeşitlerini kavramaya yönelik uygulamalar yapar. |
Alan içi ve alan dışı bilgi kaynaklarını akademik metin yazarken bir araya getirir. |
Örnek metinler üzerinde anlatım bozukluklarını türlerine göre sınıflandırır. |
Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini dikkate alarak örnek metinleri değerlendirir. |
Bilimsel, eleştirel, yaratıcı ve yapıcı düşünme cephelerinden bakarak, akademik bir perspektifle örnek metinleri değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Video İzleme, Okuma | Cümle Çeşitleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
2 | Video İzleme, Okuma | Kelime Grupları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
3 | Video İzleme, Okuma | Komposizyon | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
4 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Biçimleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
5 | Video İzleme, Okuma | Konuşma ve Konuşma Çeşitleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
6 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Bozuklukları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
7 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Bozuklukları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Bozuklukları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
10 | Video İzleme, Okuma | Diksiyon ve Diksiyon Kuralları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
11 | Video İzleme, Okuma | Mektup ve Türleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
12 | Video İzleme, Okuma | Öğretici Türler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
13 | Video İzleme, Okuma | Olay Çevresinde Gelişen Türler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
14 | Video İzleme, Okuma | Tiyatro | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
15 | Video İzleme, Okuma | Şiir Türleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aksan D. (1977-86). Her Yönüyle Dil, 1, 2, 3. Ankara: TDK Yayınları. |
Aksoy Ö. A. (1990). Dil Yanlışları. Ankara: Emel Matbaacılık. |
Ergin M. (1993). Üniversiteler İçin Türk Dili. İstanbul: Bayrak Basım Yayın Dağıtım. |
Banguoğlu T. (2000). Türkçenin Grameri. Ankara: TDK Yayınları. |
Levent A. S. (1973). Dil Üstüne. Ankara: TDK Yayınları. |
Turan F. (2014). Stages of Evolution: Studies in Turkish Language and Literature. Istanbul: The Isis Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have basic theoretical and practical knowledge in the field of laboratory science.
|
0 | |||||
2 |
They have a minimum technical infrastructure in basic mathematics and science subjects.
|
0 | |||||
3 |
They acquire the ability to effectively collect data through efficient sampling, experiments, and analysis, and to interpret and evaluate the obtained data.
|
0 | |||||
4 |
They are aware of the fundamental concepts related to quality assurance and quality management systems, and they can conduct work in accordance with the importance of the quality control process within total quality management.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have knowledge of ethical principles and rules related to their field.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They possess the capability to generate original ideas that can respond to the demands and advancements in the laboratory sector, as well as the ability to conduct research and development (R&D) activities.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They interpret and evaluate data using the basic level of knowledge and skills acquired in their field, identify problems, analyze them, and participate/take responsibility in planned activities for solving them.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They have the ability to work independently.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They acquire an awareness of the necessity of lifelong learning and gain an understanding of keeping up with developments in science and technology, as well as continually renewing themselves.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are respectful towards historical values and possess social responsibility awareness.
|
1 | |||||
2 |
They understand the necessity of teamwork and engage in team collaboration when needed.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They are knowledgeable about laboratory technology and proficiently utilize laboratory instruments and equipment in an appropriate and effective manner.
|
0 | |||||
2 |
They can conduct analyses of food, water, plants, soil, chemicals, microbiological samples, and medical materials.
|
0 | |||||
3 |
They have sufficient awareness regarding individual and public health, environmental protection, and occupational safety.
|
0 | |||||
4 |
They act in accordance with laws, regulations, legislation, and professional ethical standards regarding their duties, rights, and responsibilities as an individual.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 51 |
Genel Toplam | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |