TR EN

BİYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BIO111 BİYOLOJİ 1 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ECEM BAYKAL ALPASLAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALEYNA ÇAVDAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Canlıların çeşitliliği, hücre ve dokularının yapısal ve işlevsel özellikleri, evrimleri, canlılarda kalıtım, canlılarda geçen biyokimyasal olaylar ve canlıların birbirleri ve cansız çevre ile olan ilişkilerinin ve doğada var olan biyolojik sistemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Yaşamın temel bileşenleri, atom, molekül, makro molekül, makro molekül komplekslerinin oluşturduğu organeller ve hücrenin temel yapısı, yapı ve fonksiyonlarına göre bitki ve hayvan hücreleri, hücrede enerji üretimi, fotosentez, hücre solunumu, hücre bölünmesi, gen, kromozom, genom kavramları incelenmektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Canlılar dünyasına ilişkin temel kavramları tanımlayabilir.
Canlılar dünyasındaki organizasyonu temel biyolojik kuramlar kapsamında tanımlayabilir.
Hücre organizasyonun yapısal ve işlevsel özelliklerini birbirleri ile ilişkilendirebilir.
Hücre organellerinin fonksiyonunu açıklayabilir ve hücrenin bütününde ve organizmadaki oluşumlarla ilişkilendirebilir.
Prokaryotik ve ökaryotik hücreleri karşılaştırabilir.
Hücrelerin çoğalması ve genetik materyalin özelliklerini bilir.
Metabolizma olaylarını açıklayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Biyoloji Kavramı, Biyolojinin Önemi ve Biyolojik Organizasyon sözlü anlatım / soru-cevap
2 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Su ve İnorganik Bileşikler sözlü anlatım / soru-cevap
3 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Canlı Hücrelerde Bulunan Temel Bileşikler; Organik Bileşikler sözlü anlatım / soru-cevap
4 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücrenin Tanımı, Prokaryotik ve Ökaryotik Hücreler ve Özellikleri sözlü anlatım / soru-cevap
5 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Organelleri sözlü anlatım / soru-cevap
6 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Zarı - Yapı ve İşlevi sözlü anlatım / soru-cevap
7 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Zarından Madde Geçişleri sözlü anlatım / soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Metabolizma sözlü anlatım / soru-cevap
10 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Fotosentez sözlü anlatım / soru-cevap
11 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Bölünmesi sözlü anlatım / soru-cevap
12 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Hücre Döngüsü sözlü anlatım / soru-cevap
13 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. DNA Yapı ve Fonksiyonu sözlü anlatım / soru-cevap
14 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Mendel Genetiği sözlü anlatım / soru-cevap
15 Konuyla ilgili farklı kaynaklardan araştırma yapmak. Rekombinant DNA ve Biyoteknoloji sözlü anlatım / soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kaya, MA., (2017), GENEL BİYOLOJİ, Nobel Akademik Yayıncılık
Urry, L. A., Cain, M. L., Wasserman, S. A., Minorsky, P. V., & Reece, J. B. (2017). Campbell Biology. Pearson Education, Incorporated.
Tohit, G. Genel Biyoloji. 2018. Anı Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They have basic theoretical and practical knowledge in the field of laboratory science.
5
2
They have a minimum technical infrastructure in basic mathematics and science subjects.
4
3
They acquire the ability to effectively collect data through efficient sampling, experiments, and analysis, and to interpret and evaluate the obtained data.
3
4
They are aware of the fundamental concepts related to quality assurance and quality management systems, and they can conduct work in accordance with the importance of the quality control process within total quality management.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They have knowledge of ethical principles and rules related to their field.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They possess the capability to generate original ideas that can respond to the demands and advancements in the laboratory sector, as well as the ability to conduct research and development (R&D) activities.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They interpret and evaluate data using the basic level of knowledge and skills acquired in their field, identify problems, analyze them, and participate/take responsibility in planned activities for solving them.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They have the ability to work independently.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They acquire an awareness of the necessity of lifelong learning and gain an understanding of keeping up with developments in science and technology, as well as continually renewing themselves.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are respectful towards historical values and possess social responsibility awareness.
1
2
They understand the necessity of teamwork and engage in team collaboration when needed.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They are knowledgeable about laboratory technology and proficiently utilize laboratory instruments and equipment in an appropriate and effective manner.
4
2
They can conduct analyses of food, water, plants, soil, chemicals, microbiological samples, and medical materials.
4
3
They have sufficient awareness regarding individual and public health, environmental protection, and occupational safety.
3
4
They act in accordance with laws, regulations, legislation, and professional ethical standards regarding their duties, rights, and responsibilities as an individual.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0