Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TGP101 | TIBBİ GÖRÜNTÜLEME I | 1 | 6 | 5 | 10 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HASAN AK-Öğr.Gör. ÖZGE EROĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tıbbi Görüntüleme I dersinde; Radyasyonun etkileri, X ışınının özellikleri ve etkileri ile X ışını kaynaklı cihazlar ile görüntü elde edilmesi, temel radyolojik incelemelerin öğretilmesi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Radyasyonun etkileri, X ışınının özellikleri ve etkileri ile X ışını kaynaklı cihazlar ile görüntü elde edilmesi, temel radyolojik incelemeler, iyi bir radyolojik inceleme yapmak ve en iyi görüntüyü elde etmek, profesyonel çalışanı ve hastayı X ışınnın yan etkilerinden korumak için gerekli konular derste işlenecek ve her hafta anlatılan radyolojik yöntem ile ilişkili uygulamalar anlatılarak mesleki derslerde yarar sağlayacak temel RADYOLOJİ bilgisi verilmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tıbbi Görüntüleme mesleğini ve çalışma alanlarının gerektirdiği yöntemleri öğrenir. |
Tıbbi Görüntüleme mesleği ile ilgili sistemleri tanır. |
Tıbbi Görüntüleme mesleği ile ilgili korunma yöntemlerini öğrenir. |
Tıbbi Görüntüleme mesleği ile ilgili Ulusal ve uluslararası ilkeleri güncel teknolojiyi izler. |
Mesleği ile ilgili kaynakları ve bunları kullanmayı öğrenir. |
Etik değerleri öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RADYASYON NEDİR? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
2 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | X IŞINI NEDİR? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
3 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RADYASYON SAĞLIĞI VE RADYASYONDAN KORUNMA. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
4 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RÖNTGEN TANI CİHAZLARI | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
5 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | GÖRÜNTÜ OLUŞUMU – RÖNTGEN FİLMİ BANYO TEKNİĞİ | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
6 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RADYOLOJİK İNCELEMELERE HAZIRLIK | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
7 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KONTRAST MADDE UYGULAMALARI | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KONTRAST MADDE YAN ETKİLERİ VE ALINACAK ÖNLEMLER | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
10 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | PACS NEDİR? ÖZELLİKLERİ, ÜSTÜNLÜKLERİ | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
11 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KRANYUM RADYOLOJİSİ – BOYUN RADYOLOJİSİ | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
12 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | VERTEBRA RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
13 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | TORAKS RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
14 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ABDOMEN RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
15 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ÜST EKSTREMİTE RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Oyar, O., & Gülsoy, U. K. (Eds.). (2003). Tıbbi görüntüleme fiziği. SDÜ Tıp Fakültesi. |
S.C. Bushong. (2020) . Tıbbi Görüntüleme , Radyoloji-Radyasyon Onkolojisi. |
F. H. Miller. Advances in Clinical Radiology, 2024, 1st Edition. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip; insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olabilmelidir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aldıkları eğitim-öğretim doğrultusunda bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen radyoloji uzmanı ve diğer sağlık personeli ile koordinasyon sağlayabilecek,sorunları tespit ederek çözüm arayan nitelikli teknik elemanlar hedeflenmektedir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Genel fizik ve kimya kavramlarını açıklayabilme.
|
5 | |||||
2 |
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyodiagnostik alanında tüm alt branşlarda çalışabilecek ve radyoloji uzmanı ve diğer sağlık personeli ile koordinasyon sağlayabilecek nitelikli teknik personel, veri toplayıp sonuç oluşturarak, sorunlar karşısında ekip elemanı olarak görev alır ve verilen görevleri bağımsız olarak yerine getirebilir.
|
4 | |||||
2 |
Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapabilme ve elde edilen verileri değerlendirebilme.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
5 | |||||
2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır.
|
5 | |||||
2 |
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyodiagnostik alanında temel mesleki yeterliliklere sahip; iş güvenliği konusunda yeterli ve sorumluluk alabilecek; insan sağlığını koruma kurallarına uyacak yeterlilikte olmalıdır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 12 | 168 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 260 |
Genel Toplam | 260 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 10,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 10,0 |