Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TGP203 | İLERİ TIBBİ GÖRÜNTÜLEME I | 3 | 4 | 4 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BAŞAK GÖKSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ALİ SALAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrenciye derslik ve hastane şartlarında Manyetik Rezonans ve Bilgisayarlı Tomografi Görüntüleme ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Manyetik Rezonans Görüntüleme için Hazırlık, Kranial MR Görüntüleme, Boyun MR Görüntüleme, Toraks MR Görüntüleme, Üst Abdomen MR Görüntüleme, Alt Abdomen MR Görüntüleme, Vertebra MR Görüntüleme, Üst Ekstremite MR Görüntüleme, Alt Ekstremite MR Görüntüleme, MR Anjio Görüntüleme, İleri MRG Yöntemleri, BT Görüntüleme için Hazırlık, Baş ve boyun BT Görüntüleme, Vertebra BT Görüntüleme, Toraks ve Abdomen BT Görüntüleme, Ekstremite BT Görüntüleme, İleri BT Görüntüleme Yöntemleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Manyetik Rezonans Görüntüleme ve Bilgisayarlı Tomografide görüntü kalitesini değerlendirir. |
Bilgisayarlı Tomografide görüntüleme yöntemlerini uygular. |
Bilgisayarlı Tomografide kullanılan parametreleri seçer. |
Bilgisayarlı Tomografinin çalışma prensiplerini, yapısını ve jenerasyonlarını kavrar. |
Manyetik Rezonans Görüntülemede kullanılan plan ve sekansları uygular. |
Manyetik Rezonans Görüntülemede ve Bilgisayarlı Tomografide kullanılan kontrast maddeleri tanır. |
Manyetik Rezonans Görüntüleme fiziğini kavrar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RADYASYON NEDİR? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | X IŞINI NEDİR? | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RADYASYON SAĞLIĞI VE RADYASYONDAN KORUNMA | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RÖNTGEN TANI CİHAZLARI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | RADYOLOJİK İNCELEMELERE HAZIRLIK | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KONTRAST MADDE UYGULAMALARI | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KONTRAST MADDE YAN ETKİLERİ VE ALINACAK ÖNLEMLER | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KONTRAST MADDE YAN ETKİLERİ VE ALINACAK ÖNLEMLER | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | PACS NEDİR? ÖZELLİKLERİ, ÜSTÜNLÜKLERİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | KRANYUM RADYOLOJİSİ – BOYUN RADYOLOJİSİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | VERTEBRA RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | TORAKS RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ABDOMEN RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Slaytlar ve Kaynak Materyaller | ÜST EKSTREMİTE RADYOLOJİSİ – RADYOGRAM TEKNİKLERİ | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özdemir, İ. (2015). Temel tıbbi (radyolojik) görüntüleme tekniği. Hiperlink eğit. ilet. yay. san. tic. ve ltd. sti.. |
F. H. Miller. Advances in Clinical Radiology, 2024, 1st Edition. |
S.C. Bushong. (2020) . Tıbbi Görüntüleme , Radyoloji-Radyasyon Onkolojisi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip; insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olabilmelidir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi bilmede, hakim olmada ve kullanmada yetkinlik.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aldıkları eğitim-öğretim doğrultusunda bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen radyoloji uzmanı ve diğer sağlık personeli ile koordinasyon sağlayabilecek,sorunları tespit ederek çözüm arayan nitelikli teknik elemanlar hedeflenmektedir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Genel fizik ve kimya kavramlarını açıklayabilme.
|
4 | |||||
2 |
Bilgisayar kullanımı becerilerinde yetkinlik.
|
3 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili olarak anamnez alma, dosya hazırlayabilme vb. hasta bilgilerinin alınmasında yetkinlik.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyodiagnostik alanında tüm alt branşlarda çalışabilecek ve radyoloji uzmanı ve diğer sağlık personeli ile koordinasyon sağlayabilecek nitelikli teknik personel, veri toplayıp sonuç oluşturarak, sorunlar karşısında ekip elemanı olarak görev alır ve verilen görevleri bağımsız olarak yerine getirebilir.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapabilme ve elde edilen verileri değerlendirebilme.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
5 | |||||
2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır.
|
3 | |||||
2 |
Ekip çalışmasını gerçekleştirmede yeterlilik.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyodiagnostik alanında temel mesleki yeterliliklere sahip; iş güvenliği konusunda yeterli ve sorumluluk alabilecek; insan sağlığını koruma kurallarına uyacak yeterlilikte olmalıdır.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |