Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ENP203 | ELEKTROENSEFALOGRAFİ I (EEG) | 3 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SEVİNÇ ÜMİT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Haftada 1 saat teorik, 2 saat pratik olarak , önceden hazırlanıp gelen öğrenci ile , interaktif, beynin elektriksel aktivitesi ve bunun saçlı deriye taşınması, elektrokortikal aktivitelerin oluşumu, EEG elektrot çeşitleri, kullanım yerleri ve yöntemleri, amplifikatörler ve filter tipleri ,elektriksel güvenlik (hasta ve personel), topraklama.EEG cihazlarının teknik ve kayıt (örneklemehızıgibi) özellikleri , elektrotların ve cihazların bakımı, sterilizasyon-enfeksiyon kontrolü öğretilecektir.. |
İçerik: | EEG cihazı tanıtımı, çalışma prensipleri, güvenliği, sağlıklı kayıt yapma , elektrotları tanıma, hijyen |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci bu dersin sonunda EEG çalışma prensiplerini , çekim tekniğini bilir, elektrotları tanır |
Cihazın güvenliğini ve sağlıklı kayıt yapmasını sağlar. Sterilizasyon ve enfeksiyon kontrolünü yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Beynin elektriksel aktivitesi ve bunun saçlı deriye taşınması, elektrokortikal aktivitelerin oluşumu-1 | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
2 | - | Beynin elektriksel aktivitesi ve bunun saçlı deriye taşınması, elektrokortikal aktivitelerin oluşumu -2- | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
3 | - | EEG elektrot çeşitleri, kullanım yerleri ve yöntemleri-1- | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
4 | - | EEG elektrot çeşitleri, kullanım yerleri ve yöntemleri-2- | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
5 | - | Amplifikatörler ve filter tipleri -1- | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
6 | - | Amplifikatörler ve filter tipleri-2- | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
7 | - | Elektriksel güvenlik (hasta ve personel)-1- | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Elektriksel güvenlik (hasta ve personel)-2- | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
10 | - | Topraklama., EEG cihazlarının teknik ve kayıt (örnekleme hızı gibi) özellikleri-1- | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
11 | - | EEG çekiminde teknik ?kayıt?güvenlik: Laboratuvarda pratik | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
12 | - | Topraklama., EEG cihazlarının teknik ve kayıt (örnekleme hızı gibi) özellikleri -2- | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
13 | - | Elektrotların ve cihazların bakımı-1- | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
14 | - | Elektrotların ve cihazların bakımı-2 | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
15 | - | Sterilizasyon-enfeksiyon kontrolü | Anlatım Gösteri Uygulama-Alıştırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Öğretim elemanına ait ders notları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elektronörofizyoloji alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
3 | |||||
2 |
Uzman hekim gözetiminde hastaya gerekli elektronörofizyolojik uygulamaları yapabilir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hastayı monitörize edip, hasta-tekniker, tekniker-doktor iletişimini sağlayabilir.
|
3 | |||||
2 |
İlkyardım gerektiren durumlarda gerekli uygulamaları yapabilir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekip çalışmasının mesleğinin temelini oluşturduğunun bilincinde olarak gözetiminde bulunduğu uzman doktor ile ekip olarak hasta veya olgu ile ilgili verileri analiz eder, yorumlar ve sonuç üretir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uzman doktor ile uyumlu bir şekilde çalışarak acil ve öngörülemeyen durumlarda yetkin davranabilir.
|
3 | |||||
2 |
Elektronörofizyoloji ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
0 | |||||
3 |
Elektroensefalograf, Elektromiyograf, Polisomnograf ve diğer yardımcı ekipmanların hazırlığını ve uygulamasını yapabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekipten bağımsız değil ekibi ile uyumlu çalışabilme yetisine sahiptir.
|
0 | |||||
2 |
Ekip içindeki bireysel sorumluluğunun bilincinde olup bu görevi eksiksiz yerine getirebilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elektronörofizyoloji ile ilgili temel ve uygulamalı sağlık bilgisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle temel düzeydeki bilgi ve becerilerini güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak daha ileri düzeye taşıyabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı etik kurallara uygun bir biçimde iletişim kurabilir.
|
0 | |||||
2 |
Uygulama öncesinde, esnasında ve sonrasında hasta ile uzman doktor arasındaki iletişimi sağlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uzman hekim gözetiminde hastaya gerekli elektronörofizyolojik uygulamaları tekniğine uygun yapabilir, hasta-doktor iletişimini sağlayabilir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 108 |
Genel Toplam | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |