Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ENP201 |
MESLEKİ UYGULAMALAR I |
3 |
8 |
4 |
10 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. MURAT KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. MURAT KARA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
|
İçerik: |
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Elektronörofizyoloji alanındaki öğrendiği bilgileri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Dersin planlaması. |
- |
2 |
- |
EEG Cihaz Bilgisi |
- |
3 |
- |
EEG Elektrot Hazırlama |
- |
4 |
- |
EEG 10-20 sistemiyle elektrot yerleştirme |
- |
5 |
- |
EEG hiperventilasyon, fotik stimülasyon vb uyarıları vermek |
- |
6 |
- |
EEG cihaz çıktısı alma ve artefakt okuma |
- |
7 |
- |
EMG Cihaz bilgisi |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
EMG Elektrot Hazırlama |
- |
10 |
- |
EMG Elektrotlarının uygulanacağı kasları öğrenme |
- |
11 |
- |
EMG Elektrotlarının uygulanacağı sinirleri öğrenme |
- |
12 |
- |
EMG kas aktivasyonu almayı öğrenme |
- |
13 |
- |
EMG sinir aktivasyonu Öğrenme |
- |
14 |
- |
Hasta üzerinde çekim alma ve EMG cihaz çıktısını okuma |
- |
15 |
- |
Değerlendirme |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
KUMANDAŞ, S., & CANPOLAT, M. (Eds.). (2023). Kumandaş & Canpolat Pediatrik ve Neonatal EEG Atlası. Akademisyen Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektronörofizyoloji alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Uzman hekim gözetiminde hastaya gerekli elektronörofizyolojik uygulamaları yapabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hastayı monitörize edip, hasta-tekniker, tekniker-doktor iletişimini sağlayabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
İlkyardım gerektiren durumlarda gerekli uygulamaları yapabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekip çalışmasının mesleğinin temelini oluşturduğunun bilincinde olarak gözetiminde bulunduğu uzman doktor ile ekip olarak hasta veya olgu ile ilgili verileri analiz eder, yorumlar ve sonuç üretir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uzman doktor ile uyumlu bir şekilde çalışarak acil ve öngörülemeyen durumlarda yetkin davranabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Elektronörofizyoloji ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Elektroensefalograf, Elektromiyograf, Polisomnograf ve diğer yardımcı ekipmanların hazırlığını ve uygulamasını yapabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekipten bağımsız değil ekibi ile uyumlu çalışabilme yetisine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Ekip içindeki bireysel sorumluluğunun bilincinde olup bu görevi eksiksiz yerine getirebilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektronörofizyoloji ile ilgili temel ve uygulamalı sağlık bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle temel düzeydeki bilgi ve becerilerini güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak daha ileri düzeye taşıyabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı etik kurallara uygun bir biçimde iletişim kurabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Uygulama öncesinde, esnasında ve sonrasında hasta ile uzman doktor arasındaki iletişimi sağlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uzman hekim gözetiminde hastaya gerekli elektronörofizyolojik uygulamaları tekniğine uygun yapabilir, hasta-doktor iletişimini sağlayabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
6 |
84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
12 |
8 |
96 |
Yerinde Uygulama |
12 |
6 |
72 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
253 |
|
Genel Toplam |
253 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
9,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
10,0 |
|