Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DHF213 | RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ I | 3 | 6 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHİR GÜNDAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SEVDE KURŞUN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, restoratif diş tedavisinin temel kavramlarını ve dişin sert dokularının histolojisini tanıyarak çürük yada çürük dışı sebeplerden kaynaklanan dişteki sert doku kayıplarının karşılanmasına yönelik tüm tedavi yaklaşımlarını açıklamaktır. Ayrıca Restoratif diş tedavisi (DHF213) Teorik I dersinde teoriği verilen tüm bu bilgileri preklinik ortamında uygulamalı olarak anlatıp, pratik uygulamalar yaptırarak öğrencinin klinik uygulamalara hazırlanmasıdır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; mine-dentin-sement histolojisi, çürük tanımı, etyolojisi, mikrobiyolojisi ve histopatolojisi, tedavide kullanılan aletler, kavite açma prensipleri, simanlar, amalgam, adeziv diş hekimliği, mine ve dentine adezyon, kompozit reçineler, polimerizasyon büzülmesi, tabakalama teknikleri, bitirme, polisaj ve cila. Ayrıca bu dersin içeriği; hazırlanmış sabun modeller üzerinde teorisi anlatılmış olan tüm kavite preparasyonlarının uygulamalı olarak yapılması, daha sonra aynı uygulamaların akrilik çene ve plastik dişler üzerinde tekrarlanması, sonrasında çekilmiş insan dişleri üzerinde kavite açma kurallarına bağlı kalarak uygulamalar yapılması, siman yerleştirme, amalgam uygulanması, kompozit restorasyon uygulamaları ve son olarak bahsedilen tüm bu uygulamaları fantom diş laboratuarında tekrar edilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1. Dişin tüm sert dokularını tanır ve histolojisini açıklar. 2. Çürüğün tanımını yapar, etyolojisi, mikrobiyolojisi ve histopatolojisini açıklar. 3. Restoratif diş tedavisinde kullanılan alet ve cihazları sıralar. 4. Kavite açma prensiplerini açıklar. 5. Güncel simanları sıralar. 6. Amalgamın fiziksel ve kimyasal tüm özelliklerini ve uygulanışını açıklar. 7. Adeziv diş hekimliğini açıklar. 8. Mine ve dentine adezyonu tüm mekanizmaları ile birlikte açıklar. 9. Kompozit reçineleri giriş düzeyinde açıklar. 10. Polimerizasyon büzülmesini açıklar ve önlenmesi ile ilgili tüm yaklaşımları sıralar. 11. Bitirme, Polisaj ve cila işlemlerini açıklar. Hazırlanmış sabun modeller üzerinde teorisi bilinen tüm kavite preparasyonlarını uygular. 12. Akrilik çene ve plastik dişler üzerinde teorisi bilinen tüm kavite preparasyonlarını uygular. 13. Çekilmiş insan dişleri üzerinde teorisi bilinen tüm kavite preparasyonlarını uygular. 14. Preparasyonu biten kavitelere güncel tüm siman uygulamalarını başarılı bir şekilde yapar. 15. Amalgam hazırlanması, kaviteye yerleştirilmesi, kondensasyonu, modelajı ve cila işlemlerini başarı ile uygular. 16. Her türlü kaviteye Kompozit Rezin uygulamalarını başarı ile yapar. 17. Pratik uygulamalar ile edindiği tüm bilgi, beceri ve deneyimleri Fantom laboratuarında gerçeğine en yakın bir şekilde başarı ile uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Mine-dentin-sement histolojisi Sınıf I, II ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Çürük tanımı, etyolojisi, mikrobiyolojisi Sınıf III ve V kaviteler | Anlatım, Sunum Sabun yontusu üzerinde kavite açılması |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Çürük histopatolojisi Sınıf I, II ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Akrilik çene modelde kavite açılması |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Diş tedavisinde kullanılan alet ve aygıtlar Sınıf III ve V kaviteler | Anlatım, Sunum Akrilik çene modelde kavite açılması |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Kavite preparasyonları Sınıf I, II, III, V ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Akrilik çene modelde kavite açılması |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Kavite preparasyonları Çinkooksit ojenol, fosfat siman, Polikarboksilat ve cam iyonomer simanlar | Anlatım, Sunum Açılan kavitelere siman uygulanması |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Simanlar Kaviteler ve Simanlar | Anlatım, Sunum Çekilmiş insan dişleri üzerinde kavite açılması ve siman uygulanması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Amalgam Amalgam restorasyonlar | Anlatım, Sunum Açılan kavitelere amalgam uygulanması |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Adeziv Diş Hekimliği Kompozit restorasyonlar | Anlatım, Sunum Açılan kavitelere kompozit uygulanması |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Mine ve dentine adezyon Sınıf I, II, III, V ve MOD kaviteler | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Kompozitler Simanlar | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Polimerizasyon büzülmesi ve Tabakalama teknikleri Amalgam restorasyonlar | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Bitirme, Polisaj ve Cila Kompozit restorasyonlar | Anlatım, Sunum Kavite açılması, siman uygulanması ve daimi restorasyonların yapılması |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma, Gerekli malzeme temini | Genel tekrar | Anlatım, Pratik uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Harald O. Heymann, Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry, 7th Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal bilgileri kullanabilir.
|
4 | |||||
2 |
Diş hekimliği alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal bilgileri kullanabilir.
|
4 | |||||
3 |
Temel tıbbi bilimler konusunda kuramsal bilgiyi yorumlayabilir.
|
3 | |||||
4 |
Temel tıbbi bilimler konusunda kuramsal bilgiyi yorumlayabilir.
|
3 | |||||
5 |
Ağız ve çevre dokulara ait hastalıklar hakkında tanı koyma ve tedavi planlaması yapma için gerekli olan bilgiyi kullanabilir.
|
3 | |||||
6 |
Ağız ve çevre dokulara ait hastalıklar hakkında tanı koyma ve tedavi planlaması yapma için gerekli olan bilgiyi kullanabilir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kazanmış olduğu temel tıp bilimleri bilgilerini klinik hastanın sistemik durumu ile ilişkilendirebilir.
|
3 | |||||
2 |
Kazanmış olduğu temel tıp bilimleri bilgilerini klinik hastanın sistemik durumu ile ilişkilendirebilir.
|
3 | |||||
3 |
Uygun araç gereçler ile ulaşarak güncel ve güvenilir bilgiye ulaşarak bu bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar.
|
4 | |||||
4 |
Uygun araç gereçler ile ulaşarak güncel ve güvenilir bilgiye ulaşarak bu bilgileri eleştirel ve analitik bakış açısı ile yorumlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş hekimliği alanına özgü, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve geliştirir.
|
4 | |||||
2 |
Diş hekimliği alanına özgü, edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve geliştirir.
|
4 | |||||
3 |
Temel ve klinik bilimlerde edindiği bilgiyi diş hekimliği uygulamalarında karşılaşılan normal ve patolojik durumlara göre yorumlayabilir.
|
4 | |||||
4 |
Temel ve klinik bilimlerde edindiği bilgiyi diş hekimliği uygulamalarında karşılaşılan normal ve patolojik durumlara göre yorumlayabilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri kullanır, disiplinler arası bilgileri sentezleyerek değerlendirir ve sorunlara çözüm üretir.
|
5 | |||||
2 |
Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgileri kullanır, disiplinler arası bilgileri sentezleyerek değerlendirir ve sorunlara çözüm üretir.
|
5 | |||||
3 |
Diş hekimliği alanı ilgili teknolojileri ve bilgisayar programlarını kullanır ve bunları mesleki uygulamalara adapte eder.
|
1 | |||||
4 |
Diş hekimliği alanı ilgili teknolojileri ve bilgisayar programlarını kullanır ve bunları mesleki uygulamalara adapte eder.
|
1 | |||||
5 |
Tıbbi ve dental anamnez, klinik ve tanıya yönelik uygun radyografileri kullanarak radyografik muayene işlemlerini uygular; tanı, tedavi ve takip planı oluşturur.
|
2 | |||||
6 |
Tıbbi ve dental anamnez, klinik ve tanıya yönelik uygun radyografileri kullanarak radyografik muayene işlemlerini uygular; tanı, tedavi ve takip planı oluşturur.
|
2 | |||||
7 |
Bireye, aileye ve topluma yönelik ağız sağlığı koruma ve tedavi konularında temel bakım hizmetlerini organize eder ve hastaları bu konuda eğiterek gerektiğinde bu konularla ilgili projelerde görev alır.
|
4 | |||||
8 |
Bireye, aileye ve topluma yönelik ağız sağlığı koruma ve tedavi konularında temel bakım hizmetlerini organize eder ve hastaları bu konuda eğiterek gerektiğinde bu konularla ilgili projelerde görev alır.
|
4 | |||||
9 |
Klinik uygulamalar esnasında fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kontaminasyondan korunarak çapraz enfeksiyon oluşmasını engellenmesi ile ilgili uygulamalar yapabilir.
|
4 | |||||
10 |
Klinik uygulamalar esnasında fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kontaminasyondan korunarak çapraz enfeksiyon oluşmasını engellenmesi ile ilgili uygulamalar yapabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sahip olduğu temel yöneticilik, liderlik ve bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alma becerilerini geliştirir.
|
3 | |||||
2 |
Sahip olduğu temel yöneticilik, liderlik ve bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alma becerilerini geliştirir.
|
3 | |||||
3 |
Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve uygular.
|
4 | |||||
4 |
Diş hekimliği alanında sahip olduğu bilgi birikimi ile bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve uygular.
|
4 | |||||
5 |
Kendi bilgi ve becerilerinin sınırları doğrultusunda gerektiğinde sağlık alanında disiplinler arası iş birliği ve ekip çalışmalarında yer alır.
|
4 | |||||
6 |
Kendi bilgi ve becerilerinin sınırları doğrultusunda gerektiğinde sağlık alanında disiplinler arası iş birliği ve ekip çalışmalarında yer alır.
|
4 | |||||
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili acil girişimleri yapma ve hastanın ihtiyaç duyduğu tedavileri yerine getirme hususlarında bireysel ve ekip üyesi olarak yer alır ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözer.
|
3 | |||||
8 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili acil girişimleri yapma ve hastanın ihtiyaç duyduğu tedavileri yerine getirme hususlarında bireysel ve ekip üyesi olarak yer alır ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözer.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme ilkesini uygular. Diş hekimliği alanı ile ilgili sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirler ve kaynakları etkin kullanır.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme ilkesini uygular. Diş hekimliği alanı ile ilgili sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirler ve kaynakları etkin kullanır.
|
5 | |||||
3 |
Kanıta dayalı uygulamaları takip ederek mesleki uygulamalardaki değişimleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 | |||||
4 |
Kanıta dayalı uygulamaları takip ederek mesleki uygulamalardaki değişimleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için diş hekimliği sağlık politikasının geliştirilmesini destekler; ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını aktarır.
|
4 | |||||
2 |
Diş hekimliği uygulamalarının daha ileri düzeye ulaşması için diş hekimliği sağlık politikasının geliştirilmesini destekler; ulusal ve uluslararası çalışmalara katılır, kendi gözlem, tecrübe ve araştırmalarını aktarır.
|
4 | |||||
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B1 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirir.
|
1 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B1 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirir.
|
1 | |||||
5 |
Diş hekimliği uygulamaları sırasında hasta, hastaların yakınları, hastaların tedavisinde rol alan diğer sağlık personeli ve meslektaşları ile yaş, cinsiyet, sosyal ve kültürel fark gözetmeksizin etkili iletişim kurma becerilerini geliştirir ve toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta için en uygun tedaviyi planlar ve bu tedavilerle ilgili topladığı verileri kullanır.
|
4 | |||||
6 |
Diş hekimliği uygulamaları sırasında hasta, hastaların yakınları, hastaların tedavisinde rol alan diğer sağlık personeli ve meslektaşları ile yaş, cinsiyet, sosyal ve kültürel fark gözetmeksizin etkili iletişim kurma becerilerini geliştirir ve toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hasta için en uygun tedaviyi planlar ve bu tedavilerle ilgili topladığı verileri kullanır.
|
4 | |||||
7 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
1 | |||||
8 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Muayenehane yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri, çevre koruma, iş güvenliği, kalite yönetimi ve süreçleri konusunda sahip olduğu bilgileri yorumlar ve bu konularla ilgili gerekli düzenlemeleri yapar.
|
5 | |||||
2 |
Muayenehane yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri, çevre koruma, iş güvenliği, kalite yönetimi ve süreçleri konusunda sahip olduğu bilgileri yorumlar ve bu konularla ilgili gerekli düzenlemeleri yapar.
|
5 | |||||
3 |
Diş Hekimliği alanı ile ilgili çözüm önerileri getirir, sorumluluk alarak sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve klinik uygulamaları yapacak yeterli deneyime sahiptir.
|
3 | |||||
4 |
Diş Hekimliği alanı ile ilgili çözüm önerileri getirir, sorumluluk alarak sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve klinik uygulamaları yapacak yeterli deneyime sahiptir.
|
3 | |||||
5 |
Birey ve halk sağlığının korunmasında koruyucu sağlık hizmetlerine değer verir.
|
5 | |||||
6 |
Birey ve halk sağlığının korunmasında koruyucu sağlık hizmetlerine değer verir.
|
5 | |||||
7 |
Hastalığın önlenmesi, erken tanısı, aşırı ve gereksiz tedavinin önlenmesi konusunda sahip olduğu bilgileri birbiri ile ilişkilendirebilir.
|
4 | |||||
8 |
Hastalığın önlenmesi, erken tanısı, aşırı ve gereksiz tedavinin önlenmesi konusunda sahip olduğu bilgileri birbiri ile ilişkilendirebilir.
|
4 | |||||
9 |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun tavır ve tutumlarıyla topluma örnek davranışlar geliştirir.
|
5 | |||||
10 |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun tavır ve tutumlarıyla topluma örnek davranışlar geliştirir.
|
5 | |||||
11 |
Özel bakım gerektiren veya sistemik hastalığı olan hastaların tedavilerini uygun şartlar altında organize eder.
|
1 | |||||
12 |
Özel bakım gerektiren veya sistemik hastalığı olan hastaların tedavilerini uygun şartlar altında organize eder.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 3 | 45 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 205 |
Genel Toplam | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |