Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SBE605 |
DOKTORA YETERLİK |
5 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencinin doktora yeterlilik sınavına hazırlanması |
İçerik: |
Öğrencinin doktora eğitimi boyunca aldığı bütün derslerden oluşacak bir yeterlilik sınavına hazırlanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
tez yazma yeterliliğini kazanacaktır |
doktora eğitiminde aldığı derslerin açıklamalarını yapabilecektir |
doktora eğitiminin genel bir tekrarını yapabilecektir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
2 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
3 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
4 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
5 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
6 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
7 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
10 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
11 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
12 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
13 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
14 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
15 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Geliştirilmiş ders kitapları, geçmiş ve güncel bilimsel araştırma yazıları, tezler, raporlar ve tezin araştırma konusuyla ilintili diğer materyaller |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the cognitive and practical competence at the doctoral level related to the field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
It interprets different disciplines that are of interest and relevance within the framework of its field and integrates it into its own field.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Discusses the methods and methods used in the field and reveals the pros and cons of these methods.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Researches, discovers, perceives and transfers new and unknown information about her field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Understands the value of scientific knowledge in field, defends her ideas, puts forward innovative thoughts.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Put the principles of food preparation and presentation into practice in different ways.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Gains the ability to act in accordance with the requirements of the applied principles in the field.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Conducts scientific studies and thus contributes to its field.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Makes breakthroughs in its field and sector, presents designs and puts them into practice.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Participates in scientific study or practical applications, works in harmony with her teammates.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Collects globally-wide information on the issues that concern its field, and evaluates the collected information according to scientific thought.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Acts in accordance with the scientific method and adapts to changing or updated applications.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the literature knowledge of the field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Acts jointly with its stakeholders in the field, develops and discusses projects.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Predicts, identifies and offers solutions to problems and troubles experienced or may be experienced in the field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Understands and interprets scientific publications published in field.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
5 |
70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
690 |
690 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
16 |
0 |
762 |
|
Genel Toplam |
762 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
29,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
30,0 |
|