Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBE604 | TEZE GİRİŞ VE SEMİNER | 3 | 0 | 0 | 18 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı öğrencilere kendi alanlarında kaynak taramayı, araştırma yapmayı ve tez öneri formu hazırlamayı öğretmek ve öğrencilere bilimsel ilkelere göre tez yazma becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, bilimsel araştırma, kaynak tarama, nicel ve nitel araştırma yöntemleri, dipnot sistemleri ve tez öneri formu hazırlama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tez öneri formu oluşturur |
Farklı araştırma teknikleri kullanarak bilimsel makale yazar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Derste işlenecek temel kavramlara, dersin amacı ve içeriğine ilişkin ön bilgi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili makale okuma | Bilim ve bilimsel yaklaşım | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Konuyla ilgili makale okuma | Bilimsel araştırma ve kaynak tarama | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Konuyla ilgili makale okuma | Araştırma sürecinin temel öğeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Konuyla ilgili makale okuma | Problem-Araştırma sorusu-Hipotez | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Konuyla ilgili makale okuma | Metodoloji | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Konuyla ilgili makale okuma | Nicel ve Nitel Araştırma Teknikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili makale okuma | Anket yöntemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
10 | Konuyla ilgili makale okuma | Örnek olay çalışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
11 | Konuyla ilgili makale okuma | Alıntı ve atıf | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
12 | Konuyla ilgili makale okuma | Bilimsel makale yazımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
13 | Konuyla ilgili makale okuma | Bilimsel makale yazımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
14 | - | Tez öneri formu hazırlama | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
15 | - | Tez öneri formu hazırlama | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Öğrencilerin seçtikleri konuya dair yerli ve uluslararası akademik makale, tez vb. akademik yayınlar ve araştırmalar. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the cognitive and practical competence at the doctoral level related to the field.
|
||||||
2 |
It interprets different disciplines that are of interest and relevance within the framework of its field and integrates it into its own field.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discusses the methods and methods used in the field and reveals the pros and cons of these methods.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Researches, discovers, perceives and transfers new and unknown information about her field.
|
||||||
2 |
Understands the value of scientific knowledge in field, defends her ideas, puts forward innovative thoughts.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Put the principles of food preparation and presentation into practice in different ways.
|
||||||
2 |
Gains the ability to act in accordance with the requirements of the applied principles in the field.
|
||||||
3 |
Conducts scientific studies and thus contributes to its field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Makes breakthroughs in its field and sector, presents designs and puts them into practice.
|
||||||
2 |
Participates in scientific study or practical applications, works in harmony with her teammates.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collects globally-wide information on the issues that concern its field, and evaluates the collected information according to scientific thought.
|
||||||
2 |
Acts in accordance with the scientific method and adapts to changing or updated applications.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have the literature knowledge of the field.
|
||||||
2 |
Acts jointly with its stakeholders in the field, develops and discusses projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Predicts, identifies and offers solutions to problems and troubles experienced or may be experienced in the field.
|
||||||
2 |
Understands and interprets scientific publications published in field.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 7 | 98 |
Ödev | 14 | 6 | 84 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 14 | 5 | 70 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 76 | 0 | 458 |
Genel Toplam | 458 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 18 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 18,0 |