TR EN

DÖNEM PROJESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBE510 DÖNEM PROJESİ 3 0 0 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NAGİHAN ÇAKAR BİKİÇ
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Belirlenen bir konuda detaylı literatür araştırması ve laboratuarda deneysel çalışma ile Beslenme ve Diyetetik eğitimde aldığı tüm bilgileri kullanmak.
İçerik: Dersin içeriği; Bölüm tarafından onaylanan bir konuda derinlemesine literatür ve pazar araştırması ile birlikte laboratuarda deneysel çalışma yürütmek ya da halihazırda yürütülen projeye katılmak; dönem sonunda bir final raporu ile bulguları tartışmak ve önerilerde bulunarak probleme çözüm ve yeni yaklaşımlar getirmek.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Problemlere çözüm alternatifleri geliştirir.
Literatür taraması yaparak çözüme katkı sağlayan bilgileri sentez eder.
Projenin baştan sona kavramsal tasarımını yapar.
Standartlara uygun rapor veya tez hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve beyin fırtınası yapımı Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
4 Literatür tarama İlgili konuda literatür taraması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
5 Literatür tarama İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
6 Literatür tarama Çalışmaların yürütülmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
7 Literatür tarama Verilerin değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
10 Literatür tarama Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
12 Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
13 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
14 Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
15 Proje hazırlama Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dönem Projesi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin kavram ve kuramları tarihsel çerçeve içerisinde ve karşılaştırmalı olarak açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanındaki kavram ve olguları, diğer ilgili alanlar ile ilişkilendirir.
2
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanında ilgi duyduğu kavram, kuram ve olgular hakkında uzmanlaşır ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanır.
2
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapar ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır.
2
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder.
2
Görsel İletişim Tasarımı alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir.
3
Görsel İletişim Tasarımı alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yabancı dilde kaynak taraması yapar, gündemi takip eder ve yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
2
Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder.
2
Yaşamboyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 14 196
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 7 98
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 3 3 9
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 5 8 40
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 8 5 40
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 384
Genel Toplam 384
Toplam İş Yükü / 25.5 15,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 15,0