Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ISY509 |
MUHASEBE DENETİMİ VE MALİ ANALİZ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ALİ KORHAN ÖZEN-Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ŞİRİN YAKUT |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Özellikle borsaya kote olan şirketlerin denetlenebilirliği ve şeffaflığı, yatırımcıların tam bilgiye sahip olabilmesi için oldukça önemlidir. Dersin amacı muhasebe denetim standartlarının ve mali analizin kavranabilmesinin sağlanmasıdır. |
İçerik: |
Şirketlerin denetlenebilirliği ve şeffaflığı, uluslararası muhasebe standartları, muhasebe denetim standartları, şirketlerin mali analizi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Mali analiz yapabilme |
Muhasebe denetimi yapabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Denetim Türleri ve Denetçi Türleri |
- |
2 |
- |
Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları |
- |
3 |
- |
Denetim Süreci-A'dan Z'ye Denetim Sürecinin İşleyişi |
- |
4 |
- |
Bağımsız Denetim Standardı 500 (Bağımsız Denetim Kanıtları) |
- |
5 |
- |
Bağımsız Denetim Standardı 500 (Bağımsız Denetim Kanıtları) |
- |
6 |
- |
Bağımsız Denetim Standardı 240 (Finansal Tabloların Bağımsız Denetiminde Bağımsız Denetçinin Hileye İlişkin Sorumlulukları) |
- |
7 |
- |
Bağımsız Denetim Standardı 240 (Finansal Tabloların Bağımsız Denetiminde Bağımsız Denetçinin Hileye İlişkin Sorumlulukları) |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Bağımsız Denetim Standardı 520 (Analitik Prosedürler) |
- |
10 |
- |
Bağımsız Denetim Standardı 530 (Bağımsız Denetimde Örnekleme) |
- |
11 |
- |
Bağımsız Denetim Standardı 570 (İşletmenin Sürekliliği) |
- |
12 |
- |
Mali Analiz Kavramı ve Teknikleri |
- |
13 |
- |
Suistimal Teorisi ve Uygulamaları |
- |
14 |
- |
İç Soruşturma ve Suistimal İnceleme Teknikleri |
- |
15 |
- |
Riskin Belirlenmesi ve Derecelendirilmesi, Risk Değerlendirme Teknikleri |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
FİNANSAL ANALİZ UYGULAMALARI, TMS/TFRS'YE GÖRE ANLATIM GERÇEK TABLOLAR ÜZERİNDEN ANALİZLER, PROF. DR. BEKİR ELMAS, İMAJ YAYINEVİ, 2. BASKI, 2018, ANKARA. |
FİNANSAL TABLOLAR ANALİZİ KAVRAMLAR-ANALİZ TEKNİKLERİ, M. VEFA TOROSLU (SMMM-BD), DR. CEM NİYAZİ DURMUŞ, SEÇKİN YAYINCILIK, GÜNCELLENMİŞ 4. BASKI, 2017, ANKARA |
FİNANSAL TABLOLAR VE ANALİZİ, DEHA YAYINLARI, GÜNCELLEŞTİRİLMİŞ 4. BASIM, 2019, İSTANBUL |
PROF. DR. VASFİ HAFTACI, MUHASEBE DENETİMİ, UMUTTEPE YAYINLARI, GENİŞLETİLMİŞ VE GÖZDEN GEÇİRİLMİŞ 5. BASKI, 2018, KOCAELİ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
|
TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmişten günümü işletme yönetimine ilişkin olgular arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder
|
|
|
|
|
|
|
2 |
İşletme alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir
|
|
|
|
|
|
|
3 |
İşletme alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
İşletme alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Yaşamboyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
3 |
10 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
7 |
2 |
14 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
1 |
15 |
15 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
2 |
7 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
7 |
14 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
173 |
|
Genel Toplam |
173 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|