Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKY511 | YENİ YÖNETİM UYGULAMALARI VE KALİTE | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi PELİN ÖZGÜNAY BORAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile çağdaş ve güncel yönetim yaklaşımları, yeni liderlik anlayışları, kalite ve değişim yönetimi ile ilgili bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde yeni yönetim ve liderlik anlayışı, inovasyon, kalite yönetimi, stres ve zaman yönetimi, organizasyonlarda yeni gruplar, çatışma, performans, kariyer, süreç, müşteri ilişkileri, kriz, bilgi yönetimi konuları incelenmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yeni yönetim yaklaşımlarını bilir. |
Güncel Liderlik Anlayışlarını öğrenir. |
Stres ve Zaman Yönetimi arasında ilişki kurar. |
Yönetimlerde kalite anlayışını öğrenir. |
Organizasyonlarda işleri doğru bir şekilde planlar. |
Çağdaş yönetim ilkelerini açıklar. |
Kalite tekniklerini bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Yönetim Bilimi | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Liderlik ve İş Birliği | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Yaratıcılık ve İnovasyon | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Çatışma Yönetimi | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Stres ve Zaman Yönetimi | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Kriz Yönetimi | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Kariyer Yönetimi | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Performans Yönetimi | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Değişim Yönetimi | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Kalite Yönetimi | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Kıyaslama ve Personel Güçlendirme | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Öğrenen Organizasyonlar, Yalın Organizasyonlar | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma. | Bilgi yönetimi | Anlatım, Slayt, Soru-Cevap, Araştırma Konusu Verilmesi ve Tartışılması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özer, M. A. (2011). 21. yüzyılda yönetim ve yöneticiler. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Parlak, B. (2011). Yönetim bilimi ve çağdaş yönetim teknikleri. Beta Basım Yayım Dağıtım. |
Essentials, H. B. (2008). Yöneticinin el kitabı. Ü. Şensoy (Çev.), K. Berktay (Ed.). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. |
Çağlar, İ. (2015). Bireysel, örgütsel ve toplumsal düzeyde: değişim ve değişim yönetimi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Çelik, A., & Şimşek, M. Ş. (2008). Yönetim ve organizasyon. Adem Ofset ve Matbaacılık. |
Sekman, M., & Utku, A. (2004). Çevik şirketler: kurumsal ateleti yenmek. Alfa. |
Koçel, T. (1998). İşletme yöneticiliği. İstanbul: Beta Basım Yayım A.Ş. |
Goetsch, D. L., Davis, S., Goetsch, D., Doğan, İ., Topoyan, M., & Argun, N. (2016). Toplam kalite yönetimi-örgütsel mükemmellik için-: toplam kaliteye giriş. Nobel Akademik Yayınları. |
Çetin, C. (2010). Toplam kalite yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık yönetimi alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık yönetimi alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
3 | |||||
2 |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmişten günümü sağlık yönetimine ilişkin olgular arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık yönetimi alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
3 | |||||
2 |
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık yönetimi alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder
|
3 | |||||
2 |
Sağlık yönetimi alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir
|
3 | |||||
3 |
Sağlık yönetimi alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık yönetimi alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
|
3 | |||||
2 |
Sağlık yönetimi alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir.
|
3 | |||||
3 |
Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 8 | 80 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |