Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ULT521 |
YEŞİL LOJİSTİK VE UYGULAMALARI |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı Öğrencileri, lojistik süreçlerin çevreye daha duyarlı hale gelmesini sağlayacak yöntemleri ve karbon ayak izini küçültecek yöntemleri vermeyi; bununla birlikte sera gazı salınımlarını hesaplama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Dersin içeriği Temel kavramlar; temin, depolama, üretim ve dağıtım gibi lojistik ve tedarik zincirleri bileşenlerinin analizi; sera gazları ve emisyonlarının hesaplamaları, Türkiye ve dünyadaki yeşil lojistik faaliyetleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Seragazı ve hava kirliliği kavramlarını açıklar.
Tersine lojistik ile lojistik arasındaki farkları tanımlar.
Taşıma modlarının eksikliklerini saptayabilir.
Taşıma modlarının emisyonlarını karşılaştırır.
Lojistik modelleri analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap okuma |
Lojistik, Tersine Lojistik ve Yeşil Lojistik Kavramı |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Kitap okuma |
Yeşil Lojistiğin Gelişimi, Yeşil Lojistiğin Önemi |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Kitap okuma |
Yeşil Lojistik Sistemleri |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Kitap okuma |
Yeşil Lojistik Gerekçeleri Yeşil Lojistiği Etkileyen Faktörler |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Kitap okuma |
Türkiye’deki Firmaların Yeşil Lojistik ile İlgili Faaliyetleri |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Kitap okuma |
Kitap okuma Dünya’daki Ülkelerin Yeşil Lojistik ile İlgili Faaliyetleri,Yeşil Lojistik Sürecinde Devletlerin Önemi |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Kitap okuma |
Yeşil Lojistik Uygulamalarında Yaşanan Zorluklar |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap okuma |
Sera gazı ve baca gazı kavramları, taşımacılık modları hakkında bilgilendirme |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Kitap okuma |
Karayolu Taşımacılığında emisyonlar |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Kitap okuma |
Denizyolu Taşımacılığında emisyonlar |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Kitap okuma |
Trozzi&Vaccaro yöntemi ile emisyon hesaplama |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Kitap okuma |
Entec UK yöntemi ile emisyon hesaplama |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Kitap okuma |
Emisyon hesaplama uygulamaları Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Kitap okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Plant, J.F. (2007) Handbook of Transportation Policy and Administration, Taylor & Francis CRC Press |
McKinnon, A., Browne, M., Piecyk, M., Whiteing, A. (2015) Green Logistics Improving the Environmental Sustainability of Logistics, Kogan Page |
Bayırhan, I., Mersin, K., Tokuşlu, A., Gazioğlu, C. (2019) Modelling of Ship Originated Exhaust Gas Emissions in the Strait of Istanbul (Bosphorus), International Journal of Environment and Geoinformatics 6 (3), 238-243. |
Mersin, K., Bayırhan, İ., Gazioğlu, C. (2019). Review of CO2 Emission and Reducing Methods in Maritime Transportation, Thermal Sciences, 1-8. |
Tokuşlu, A. (2019),İstanbul Boğazı'nda Gemi Kaynaklı Hava Emisyonlarının Analizi ve Etkilerinin Ortaya Konulması, İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve İşletmeciliği Enstitüsü doktora tezi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
|
TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin temel kavram ve kuramları uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmişten günümüze ticaret ve lojistik – taşımacılık yönetimi arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilirya sözlü olarak iletir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder değerlendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Yaşamboyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|