TR EN

YENİ VE YENİLENEBİLİR ENERJİ SİSTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MKF518 YENİ VE YENİLENEBİLİR ENERJİ SİSTEMLERİ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT YAĞIZ TOMBAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT YAĞIZ TOMBAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere yenilenebilir enerji kaynaklarının tanıtılması ve kullanılmasını öğretmektir. Ayrıca, bu alanda araştırma ve proje yapacak bilgi ve yöntemleri öğrenciye vermektir.
İçerik: Dünya ve Türkiye enerji üretim ve tüketim miktarlarının kaynaklara göre dağılımı, enerji üretim ve tüketiminden kaynaklanan çevre sorunları, yenilenebilir enerji kaynaklarının avantaj ve dezavantajları, Güneş Enerjisi, Jeotermal Enerj, Rüzgar Enerjisi, Dalga Enerjisi, Gelgit Enerjisi, Biyokütle Enerjisi ve diğerleri

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1. Yenilenebilir enerji sistemleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olurlar. 2. Öğrenciler güneş, jeotermal, rüzgar, dalga, gelgit, biyokütle enerjisi ve uygulamaları ile ilgili tasarım ve proje yaparlar. 3. Enerji alanında güncel ve çağdaş konuları izlerler ve proje geliştirirler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı Kaynaklar Enerji Kaynakları, enerji türleri ve sınıflandırılması Yenilenebilir enerji kaynakları Yüz yüze eğitim
2 Yazılı Kaynaklar Güneş enerjisi, Güneş enerjisine giriş, güneş-dünya geometrik ilişkileri, Güneş radyasyonu Yüz yüze eğitim
3 Yazılı Kaynaklar Güneş kolektörleri, Güneş enerjili ısıtma ve soğutma sistemleri Yüz yüze eğitim
4 Yazılı Kaynaklar Güneş enerjili ısıtma ve soğutma sistemleri Yüz yüze eğitim
5 Yazılı Kaynaklar Photovoltaic enerji dönüşümü Yüz yüze eğitim
6 Yazılı Kaynaklar Geothermal Enerjisine giriş, Geothermal Enerji tipleri Yüz yüze eğitim
7 Yazılı Kaynaklar Buhar kaynaklı, su kaynaklı jeotermal sistemleri ve diğer jeotermal sistemler Yüz yüze eğitim
8 Yazılı Kaynaklar Rüzgar Enerjisi, tarihçesi, Rüzgar enerjisi prensipleri, rüzgar türbin tipleri Yüz yüze eğitim
9 Yazılı Kaynaklar Rüzgar Enerjisi, tarihçesi, Rüzgar enerjisi prensipleri, rüzgar türbin tipleri Yüz yüze eğitim
10 - ARA SINAV -
11 Yazılı Kaynaklar Bioyakıtlar, bioyakıtların sınıflandırılması, Biogaz Yüz yüze eğitim
12 Yazılı Kaynaklar Bitkisel Yağlar, Alkoller, elde edilme yöntemleri ve yakıt olarak kullanımları Yüz yüze eğitim
13 Yazılı Kaynaklar Hidrojen enerjisi üretimi, depolanması ve kullanımı Yüz yüze eğitim
14 Yazılı Kaynaklar Hidrolik Enerji Dalga ve Gel-git enerjisi Yüz yüze eğitim
15 Yazılı Kaynaklar Diğer Enerji Türleri Enerji türleri ve enerji çevre ilişkisi Yüz yüze eğitim
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Alternatif Enerji Kaynakları, Mustafa Acaroğlu, Nobel Yayın Dağıtım Yenilenebilir Enerji. Godfrey Boyle. Oxford Un. Press Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Kullanımı, Hüseyin Öztürk, Teknik Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Klasik Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Klasik Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı 4 yıllık mühendislik mezunlarına elektrik elektronik mühendisliği alanında ileri düzeyde uzmanlık kazandıran bir bölümdür. Öğrencilerin bilimsel, teknolojik ve akademik araştırma yaparak bilgiye en doğru ve hızlı şekilde erişmelerini sağlayan programın amacı; öğrencilerin edindikleri mesleki bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve özgün bilimsel bilgi üretme yeteneği kazandırmaktır. Bu doğrultuda amacımız, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı öğrencilerine bilimsel araştırma teknikleri, kablosuz haberleşme, uyarlamalı işaret işleme, ienerji sistemleri,Yenilenebilir enerji kaynakları, uzaktan algılama, Sistem analizi ve tasarımı gibi alanlarda bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
3
2
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 15 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0