| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| MKF518 |
YENİ VE YENİLENEBİLİR ENERJİ SİSTEMLERİ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT YAĞIZ TOMBAL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT YAĞIZ TOMBAL |
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilere yenilenebilir enerji kaynaklarının tanıtılması ve kullanılmasını öğretmektir. Ayrıca, bu alanda araştırma ve proje yapacak bilgi ve yöntemleri öğrenciye vermektir. |
| İçerik: |
Dünya ve Türkiye enerji üretim ve tüketim miktarlarının kaynaklara göre dağılımı, enerji üretim ve tüketiminden kaynaklanan çevre sorunları, yenilenebilir enerji kaynaklarının avantaj ve dezavantajları, Güneş Enerjisi, Jeotermal Enerj, Rüzgar Enerjisi, Dalga Enerjisi, Gelgit Enerjisi, Biyokütle Enerjisi ve diğerleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| 1. Yenilenebilir enerji sistemleri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olurlar.
2. Öğrenciler güneş, jeotermal, rüzgar, dalga, gelgit, biyokütle enerjisi ve uygulamaları ile ilgili tasarım ve proje yaparlar.
3. Enerji alanında güncel ve çağdaş konuları izlerler ve proje geliştirirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Yazılı Kaynaklar |
Enerji Kaynakları, enerji türleri ve sınıflandırılması
Yenilenebilir enerji kaynakları |
Yüz yüze eğitim |
| 2 |
Yazılı Kaynaklar |
Güneş enerjisi, Güneş enerjisine giriş, güneş-dünya geometrik ilişkileri, Güneş radyasyonu |
Yüz yüze eğitim |
| 3 |
Yazılı Kaynaklar |
Güneş kolektörleri, Güneş enerjili ısıtma ve soğutma sistemleri |
Yüz yüze eğitim |
| 4 |
Yazılı Kaynaklar |
Güneş enerjili ısıtma ve soğutma sistemleri |
Yüz yüze eğitim |
| 5 |
Yazılı Kaynaklar |
Photovoltaic enerji dönüşümü |
Yüz yüze eğitim |
| 6 |
Yazılı Kaynaklar |
Geothermal Enerjisine giriş, Geothermal Enerji tipleri |
Yüz yüze eğitim |
| 7 |
Yazılı Kaynaklar |
Buhar kaynaklı, su kaynaklı jeotermal sistemleri ve diğer jeotermal sistemler |
Yüz yüze eğitim |
| 8 |
Yazılı Kaynaklar |
Rüzgar Enerjisi, tarihçesi, Rüzgar enerjisi prensipleri, rüzgar türbin tipleri |
Yüz yüze eğitim |
| 9 |
Yazılı Kaynaklar |
Rüzgar Enerjisi, tarihçesi, Rüzgar enerjisi prensipleri, rüzgar türbin tipleri |
Yüz yüze eğitim |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Yazılı Kaynaklar |
Bioyakıtlar, bioyakıtların sınıflandırılması, Biogaz |
Yüz yüze eğitim |
| 12 |
Yazılı Kaynaklar |
Bitkisel Yağlar, Alkoller, elde edilme yöntemleri ve yakıt olarak kullanımları |
Yüz yüze eğitim |
| 13 |
Yazılı Kaynaklar |
Hidrojen enerjisi üretimi, depolanması ve kullanımı |
Yüz yüze eğitim |
| 14 |
Yazılı Kaynaklar |
Hidrolik Enerji Dalga ve Gel-git enerjisi |
Yüz yüze eğitim |
| 15 |
Yazılı Kaynaklar |
Diğer Enerji Türleri Enerji türleri ve enerji çevre ilişkisi |
Yüz yüze eğitim |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Alternatif Enerji Kaynakları, Mustafa Acaroğlu, Nobel Yayın Dağıtım
Yenilenebilir Enerji. Godfrey Boyle. Oxford Un. Press
Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Kullanımı, Hüseyin Öztürk, Teknik Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı 4 yıllık mühendislik mezunlarına elektrik elektronik mühendisliği alanında ileri düzeyde uzmanlık kazandıran bir bölümdür. Öğrencilerin bilimsel, teknolojik ve akademik araştırma yaparak bilgiye en doğru ve hızlı şekilde erişmelerini sağlayan programın amacı; öğrencilerin edindikleri mesleki bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve özgün bilimsel bilgi üretme yeteneği kazandırmaktır. Bu doğrultuda amacımız, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı öğrencilerine bilimsel araştırma teknikleri, kablosuz haberleşme, uyarlamalı işaret işleme, ienerji sistemleri,Yenilenebilir enerji kaynakları, uzaktan algılama, Sistem analizi ve tasarımı gibi alanlarda bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
15 |
15 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
1 |
15 |
15 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
16 |
16 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
34 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|