Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EEM513 |
BİYOMEDİKAL SİSTEM TASARIMI |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mühendislik öğrencilerinin temel biyomedikal kavramlarını tanımalarını sağlamak, biyomedikal sistem tasarımlarında dikkat edilmesi gereken temel konuları kavramak ve biyomedikal cihazların tasarımlarında takip edilmesi gereken mevzuat hakkında temel düzeyde bilgi edinmek |
İçerik: |
Biyomedikal Mühendisliği ve Biyomedikal Sistemlerin Tanımı, Biyomedikal Sistem Tasarımına Giriş, Eski ve Modern Biyomedikal Sistemler, Biyomedikal Cihaz Tasarımı ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Mevzuat, İnsan Fizyolojisinin Genel Tanıtımı, Biyomedikal Cihazlarının Tasarım Prensipleri, Temel Fizyolojik Sistemlerin (Sinir, Kas, Dolaşım Sistemleri gibi) Teşhis ve Tedavisinde Kullanılan İlkel ve Modern Biyomedikal Sistemlerin Tasarımlarının İncelenmesi, Biyomedikal Sistemlerde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Yolları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
• Klinikte kullanılan biyomedikal sistemlerin tasarımlarında kullanılan temel mühendislik esasları hakkında bilgi sahibi olma,
• Biyomedikal cihazların tasarlanması öncesinde ve sonrasında ulusal ve uluslararası mevzuatı anlayıp takip etme becerisine,
• Biyomedikal sistem tasarımında kullanılan klasik yöntemlerin yanısıra yenilikçi ürün tasarım becerisine sahip olacaklardır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Yazılı Kaynaklar |
Biyomedikal Mühendisliği ve Biyomedikal Sistemlerin Tanımı |
- |
2 |
- |
Biyomedikal Sistem Tasarımına Giriş, Eski ve Modern Biyomedikal Sistemler |
- |
3 |
- |
Biyomedikal Cihaz Tasarımı ile İlgili Ulusal ve Uluslararası Mevzuat |
- |
4 |
- |
İnsan Fizyolojisinin Genel Tanıtımı |
- |
5 |
- |
Biyomedikal Cihazlarının Tasarım Prensipleri |
- |
6 |
- |
Bilgisayarlı Tomografi ve Manyetik Rezonans Görüntüleme |
- |
7 |
- |
X Işınlı Cihazlar ve Ultrasonik Sistemler |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Nükleer Tıp, Gama Kameraları ve Termal Görüntüleme |
- |
10 |
- |
Biyomedikal Transdüserler ve Elektrotlar |
- |
11 |
- |
Biyolojik İşaretlerin İşlenmesi |
- |
12 |
- |
Kan Basıncının Ölçülmesi için Kullanılan Sistemler |
- |
13 |
- |
Sinir Sistemi ve Beyin Potansiyel İşaretlerinin Ölçülmesi ile ilgili Sistemler |
- |
14 |
- |
Kas İşaretlerin Ölçülmesi ile ilgili Sistemler |
- |
15 |
- |
Biyomedikal Sistemlerde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Yolları |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Principles of Biomedical Engineering, Martin L. Yarmush ve Introduction to Biomedical Engineering, John Enderle, Susan Blanchard, Joe Bronzino |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı 4 yıllık mühendislik mezunlarına elektrik elektronik mühendisliği alanında ileri düzeyde uzmanlık kazandıran bir bölümdür. Öğrencilerin bilimsel, teknolojik ve akademik araştırma yaparak bilgiye en doğru ve hızlı şekilde erişmelerini sağlayan programın amacı; öğrencilerin edindikleri mesleki bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve özgün bilimsel bilgi üretme yeteneği kazandırmaktır. Bu doğrultuda amacımız, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı öğrencilerine bilimsel araştırma teknikleri, kablosuz haberleşme, uyarlamalı işaret işleme, ienerji sistemleri,Yenilenebilir enerji kaynakları, uzaktan algılama, Sistem analizi ve tasarımı gibi alanlarda bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
3 |
15 |
45 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
1 |
5 |
5 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
37 |
0 |
159 |
|
Genel Toplam |
159 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|