Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EEM520 |
İLERİ DEVRE TEORİSİ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi YUSUF GÜRCAN ŞAHİN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
DC devrelerin analizinde kullanılan yöntemleri anlatmaktır |
İçerik: |
Tanımlar Ve Devre Parametreleri (Yük Akım, Akım Yoğunluğu, Potansiyel,Güç, Enerji,Doğru Akım, Alternatif Akım,Direnç, Bobin , Kondansatör) Kirchoff Kanunları, Seri Ve Paralel Devreler, Aktif Ve Pasif Devre Elemanları, Akım Kaynağı, Gerilim Kaynağı, ∆-Y Dönüşümleri Devre Topolojisi Matrisler, Devre Analiz Teknikleri Çevre Akım Yöntemiyle Devre Analizi, Düğüm Gerilim Yöntemiyle Devre Analizi, Süperpozisyon Teoremi Norton Ve Thevenin Eşdeğer Devreleri Maksimum Güç Transferi RL, RC, RLC Devreler 1. Derece Diferansiyel Denklem Çözümleri, 1 Derece Devreler RL Ve RC Devrelerinde Doğal ve Basamak Tepkisi Laplace , 2. Derece Devreler RLC Devreleri doğal ve Basamak Tepkisi, Graf Teorem |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Doğru akımda bobin ve kondansatörlerin tepkilerini kavrayabilir.Devre çözümlerini uygulamalı olarak yapar.
Çok gözlü devrelerde ,çevre akımları,düğüm gerilimleri,superpozisyon,Thevenin ve Norton teoremlerini kullanarak çüzüm yapabilir.
Seri ve paralel elektrik devrelerinde Ohm ve Kirchoff kanunlarını uygulayabilir.
-Direnç,kondansatör,bobin gibi pasif devre elemanlarını, bağımlı ve bağımsız kaynakları tanır ve bunların bir elektrik devresinde ne işe yaradığını bilir.
RL, RC ve RLC devrelerin incelemesi ve graf teoremi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Devre değişkenleri ve devre elemanları |
- |
2 |
- |
Basit direnç devreleri |
- |
3 |
- |
Basit direnç devreleri |
- |
4 |
- |
Düğüm gerilimleri yöntemi |
- |
5 |
- |
Maksimum güç ve süperpozisyon teoremi |
- |
6 |
- |
İşlemsel Yükselteçler |
- |
7 |
- |
1.Mertebeden RL ve RC devreleri Doğal Tepkileri |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
2.Mertebeden RL ve RC devreleri Doğal Tepkileri |
- |
10 |
- |
2.Mertebeden RL ve RC devreleri Doğal Tepkileri |
- |
11 |
- |
2.Mertebeden RL ve RC devreleri Doğal Tepkileri |
- |
12 |
- |
1.Mertebeden RL ve RC devreleri Doğal Tepkileri |
- |
13 |
- |
Graf Teorisi |
- |
14 |
- |
Graf Teorisi |
- |
15 |
- |
Graf Teorisi |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Elektrik Devreleri, James W. Nilsson & Susan A. Riedel, Türkçe Çeviri, Palme Yayınları 2015 Elektrik Devreleri , Mahmood Nahvi & J.A.Edministrator, Schaum's Outlines, Nobel Yaınları, 2014 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
|
TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı 4 yıllık mühendislik mezunlarına elektrik elektronik mühendisliği alanında ileri düzeyde uzmanlık kazandıran bir bölümdür. Öğrencilerin bilimsel, teknolojik ve akademik araştırma yaparak bilgiye en doğru ve hızlı şekilde erişmelerini sağlayan programın amacı; öğrencilerin edindikleri mesleki bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve özgün bilimsel bilgi üretme yeteneği kazandırmaktır. Bu doğrultuda amacımız, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Yüksek Lisans Programı öğrencilerine bilimsel araştırma teknikleri, kablosuz haberleşme, uyarlamalı işaret işleme, ienerji sistemleri,Yenilenebilir enerji kaynakları, uzaktan algılama, Sistem analizi ve tasarımı gibi alanlarda bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
8 |
112 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
29 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|