Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MHY587 |
TEZE GİRİŞ VE SEMİNER |
3 |
0 |
0 |
18 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi BİNNUR GÜRÜL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. TARIK ÇAKAR |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin endüstri mühendisliği ile ilgili ileri düzey konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel)sonuçların sunulduğu seminer çalışmasıdır. |
İçerik: |
Öğrenciler endüstri mühendisliği ile ilgili ileri düzey konularda hazırladıkları seminer çalışmasını herkesin katılımına açık olarak sunacaklardır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrencilerin araştırma, planlama, uygulama becerisini geliştirmek |
Öğrencilerin problem çözme becerisini geliştirmek |
Öğrencilerin değerlendirme ve yorum yapma becerisini geliştirmek |
Öğrencilerin çalışmalarını değişik gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme yeteneklerini geliştirmek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Seminer Konu Listesinin Hazırlanması |
Seminer çalışması konusunun belirlenmesi |
Sözlü Anlatım |
2 |
Seminer Alt-Konu Listesinin Hazırlanması |
Seminer çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme |
Sözlü Anlatım |
3 |
Araştırma Teknikleri |
Kaynak taraması nasıl yapılır |
Sözlü Anlatım |
4 |
Araştırma Teknikleri |
Kaynak taraması kontrolleri |
Sözlü Anlatım |
5 |
Araştırma Teknikleri |
Kaynak taraması kontrolleri |
Sözlü Anlatım |
6 |
Araştırma Teknikleri |
Kaynak taraması kontrolleri |
Sözlü Anlatım |
7 |
Sistem Tasarım Teknikleri |
Sistemin tasarlanması |
Sözlü Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Analiz Teknikleri |
Gerekli analizleri yapma |
Sözlü Anlatım |
10 |
Analiz Teknikleri |
Gerekli hesap veya analizleri yapma |
Sözlü Anlatım |
11 |
Analiz Teknikleri |
Gerekli hesap veya analizleri yapma |
Sözlü Anlatım |
12 |
Performans Değerlendirme |
Sonuçları değerlendirme |
Sözlü Anlatım |
13 |
Performans Değerlendirme |
Sonuçları değerlendirme |
Sözlü Anlatım |
14 |
Performans Değerlendirme |
Sonuçları değerlendirme |
Sözlü Anlatım |
15 |
Rapor Hazırlama |
Seminer raporunun yazılması |
Sözlü Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gaining expertise in management processes and management and integrating this knowledge with knowledge from different disciplines
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to conduct scientific research, publication and presentation within the framework of academic ethics by using foreign language knowledge and skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to use advanced computer, information and communication technologies.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to effectively solve complex problems in the related field by reinforcing non-Industrial Engineering undergraduate knowledge with Engineering Management knowledge and skills
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to work individually in their field and lead the team in the problems encountered.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to work in multidisciplinary engineering teams
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the knowledge and skills to criticize social norms.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have the ability to make strategic and operational decisions for solving problems related to the field
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To be able to use the methods, tools and techniques required to solve the problems related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
25 |
350 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
1 |
90 |
90 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
18 |
18 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
17 |
0 |
460 |
|
Genel Toplam |
460 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
18 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
18,0 |
|