Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
LEE605 |
DOKTORAL QUALIFICATION |
5 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Tezli yüksek lisans veya lisans eğitimi üzerine yapılacak öğretim, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneğini kazandırmayı amaçlar. |
İçerik: |
Yeterlik sınavları, enstitü anabilim dalındaki beş kişilik doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla sınav jürileri kurar. Sınav jürisi en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere, danışman dahil beş öğretim üyesinden oluşur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Doktora programıyla; öğrencilerin uzmanlık alanı ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
2 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
3 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
4 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
5 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
6 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
7 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
10 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
11 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
12 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
13 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
14 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
15 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sınav Yönetmeliği |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekonomi ve finans ile ilgili temel ve ileri düzey konuları özetleme.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Ekonomi ve finansla ilgili teorileri tanımlama.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Uluslararası ekonomi ve uluslararası finans konularında bilgi sahibi olma.
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
Ekonomi ve Finansın diğer disiplinlerle ilişkisini yorumlama.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanır
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Veri toplama tekniklerini bilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanır
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Veri toplama tekniklerini bilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekonomi ve finans alanı ile ilgili yeni kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıma.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Makroekonomik değişkenlerin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Büyüme, yatırım, enflasyon, faiz oranları, işsizlik, döviz kuru ve uluslararası ticaret gibi ekonomik ve finansal kavramların aralarındaki ilişkileri kavrama ve yorumlama.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
24 |
10 |
240 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
10 |
10 |
100 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
10 |
10 |
100 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
10 |
10 |
100 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
20 |
10 |
200 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
81 |
0 |
769 |
|
Genel Toplam |
769 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
30,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
30,0 |
|