Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
LEE600II | DISSERTATION | 11 | 0 | 0 | 30 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin sonunda öğrencilerin; bilimsel güvenilirlik ilkesini benimseyerek, araştırma yapabilecek kapasiteye gelmesi ve bir tez önerisi ortaya koyması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; konu ve tez adı belirleme yöntemleri, tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma, önsöz, giriş, amaç, önem ve eklerin yazılması, kuramsal ve kavramsal çerçevenin yazılması, kapsam ve sınırların, evren ve örneklemin yazılmasıyla ilgili kurallar, bağımlı, bağımsız değişken ve hipotezlerin yazılması, veri toplama tekniği ve zamanlamanın yazılması, bulgular ve Sonuç kısmının yazılması, kaynak göstermeyle ilgili kurallar, tez çalışmaları üzerinden uygulama konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tez konusunun belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konular hakkında fikir alışverişinde bulunulması |
Tez yazmaya ilişkin teorik bilgisini geliştirir. |
Bir tez yazarken dikkat edilmesi gereken biçimsel kuralları dikkate alır. |
Araştırma yöntemlerine ilişkin edindiği bilgi aracılığıyla yazacağı tezin yöntemini tasarlayabilir. |
Bu dersten edindiği teorik ve uygulamalı bilgi aracılığıyla bir tez önerisi yazabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin tanıtılması ve giriş | Genel konu ve tez adı belirleme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
2 | - | Tez tasarımı ve içindekiler sayfası oluşturma | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
3 | - | Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
4 | - | Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi ve tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
5 | - | Yapılan literatür taramaları ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına ve cihazlara karar verilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
6 | - | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin parametrelerin saptanması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
7 | - | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylerde kullanılacak materyalin temin çalışmalarının yapılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Tez deneylerinin yapılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
10 | - | Tez deneylerinin yapılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
11 | - | Tez deneylerinin yapılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
12 | - | Tez deneylerinin yapılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
13 | - | Tez deneylerinin yapılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
14 | - | Tez deneylerinin yapılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
15 | - | Tez deneylerinin yapılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma, uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İGÜ TEZ YAZIM KILAVUZU |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekonomi ve finans ile ilgili temel ve ileri düzey konuları özetleme.
|
5 | |||||
2 |
Ekonomi ve finansla ilgili teorileri tanımlama.
|
5 | |||||
3 |
Uluslararası ekonomi ve uluslararası finans konularında bilgi sahibi olma.
|
5 | |||||
4 |
Ekonomi ve Finansın diğer disiplinlerle ilişkisini yorumlama.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanır
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma.
|
5 | |||||
3 |
Veri toplama tekniklerini bilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanır
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma
|
5 | |||||
3 |
Veri toplama tekniklerini bilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekonomi ve finans alanı ile ilgili yeni kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıma.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Makroekonomik değişkenlerin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.
|
5 | |||||
2 |
Büyüme, yatırım, enflasyon, faiz oranları, işsizlik, döviz kuru ve uluslararası ticaret gibi ekonomik ve finansal kavramların aralarındaki ilişkileri kavrama ve yorumlama.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 24 | 10 | 240 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 10 | 100 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 10 | 100 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 10 | 100 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 20 | 10 | 200 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 81 | 0 | 768 |
Genel Toplam | 768 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 30,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 30,0 |