Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY442T | ALAN ÇALIŞMASI II-T | 8 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yetişkin ve çocuk hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi için vaka çalışmaları, toplu beslenme sistemleri kapsamında menü planlama uygulamaları ile analitik düşünme, problem çözme ve mesleki yeterliliğine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Oryantasyon, yetişkin ve çocuk hastalıklarının tıbbi beslenme tedavisine yönelik vaka çalışmaları, gebelik, emzirme ve çocuk beslenmesi vaka çalışmaları, HACCP ilkeleri, menü planlama ve yönetim organizasyonlarına yönelik uygulama örnekleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yetişkin ve çocuk hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi ilkelerini kullanarak vaka sunumları hazırlar. |
Vakaları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder ve uygun tıbbi beslenme tedavisini önerir. |
Toplu beslenme sistemlerindeki sorunlara teorik yaklaşımlar geliştirerek uygun çözümlerle yanıt verir. |
Teorik bilgileri kullanarak vaka analizleri sırasında karşılaşılan problemlere yanıt verir. |
Vaka çalışmaları ile analitik düşünme, karar verme ve mesleki değerlendirme yetkinlikleri üzerinde çalışır. |
Beslenme ve diyetetik alanında multidisipliner yaklaşımları vakalar üzerinden gösterir. |
Vaka çalışmalarını sosyal çevre, kültürel yapı ve ekonomik koşulları göz önünde bulundurarak analiz eder. |
Beslenme yetersizlikleri, obezite, diyabet ve diğer halk sağlığı sorunlarına yönelik çözüm stratejileri önerir. |
Yetişkin ve çocuk hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi ile ilgili doğru bilgiyi seçer, analiz eder ve raporlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Oryantasyon | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Yetişkinlerde Enteral/ Parentral Beslenme | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Yeme Bozuklukları ve Beslenme | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Kanser ve Beslenme | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Nörolojik-Psikiyatrik Hastalıklar ve Beslenme | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Enfeksiyon Hastalıkları ve Beslenme | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Nadir Görülen Yetişkin Hastalıklar ve Beslenme | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Çocuklarda Malabsorpsiyon ve Beslenme | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Çocukluk Çağı Obezitesi ve Beslenme | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Çocuklarda Enteral/Parenteral Beslenme | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Toplu Beslenme Sistemlerine Yönelik Satın Alma/Depolama İşlemleri | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Toplu Beslenme Sistemlerine Yönelik Pişirme/Servis işlemleri | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Toplu Beslenme Sistemlerinde Çalışan/Personel ve Mutfak Hijyeni | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Toplu Beslenme Sistemlerinede Çalışan Depolama/Servis Hijyeni | Sunum/Anlatım, Örnek olay yöntemi, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Burke, L., & Deakin, V. (2015). Clinical sports nutrition (5th ed.). Australia: McGraw-Hill Education. |
Puckett, R. P. (2012). Foodservice manual for health care institutions (4th ed.). J-B AHA Press. |
Kagawa, M., Lee, M., & Binns, C. (2017). Nutrients in infancy. MDPI - Multidisciplinary Digital Publishing Institute. |
Baysal, A. (2009). Beslenme (12th ed.). Hatiboğlu Basım ve Yayım. |
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process [E-book]. Elsevier Health Sciences. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Özellikle insan, çevre ve besin arasındaki ilişkiyi inceleyen, Beslenme ve Diyetetik uygulama biliminin temelini oluşturan tüm disiplinler ile ilgili bilgiyi değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki güncel bilgi ve uygulamaları tanımlar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanında bilgi edinme ve bilgi verme sürecinde güncel teknolojik kaynakları kullanır.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenmeyle ilintili genel sağlık sorunlarını belirler.
|
5 | |||||
2 |
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarını, bu alandaki bilgi birikimini kullanarak açıklar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgilerin kullanımında yasal ve etik ilkeleri uygular.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki bilgi ve becerileri uygular.
|
5 | |||||
2 |
Diyetisyenlik mesleğini etkileyen plan, politika, yasa, yönetmelik ve mevzuatları takip eder.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeterli düzeyde yabancı dil bilgisi ile Beslenme ve Diyetetik alanında yeni gelişmeleri takip eder.
|
4 | |||||
2 |
Bireyler arası yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Üretim-tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirir.
|
0 | |||||
2 |
Danışanların sağlık, sosyal ve çevre durumları ile ilgili sorunlarına cevap verir.
|
5 | |||||
3 |
Danışanların beslenme durumlarını değerlendirir.
|
5 | |||||
4 |
Danışanların klinik bulgularını beslenme açısından yorumlar.
|
5 | |||||
5 |
Danışana özgü beslenme tedavileri planlar.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 57 |
Genel Toplam | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |