Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DKT402T | ALAN ÇALIŞMASI II-T | 8 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukları olan vakaların yönetiminde, değerlendirilmesinde ve bireye özgü terapi planlarının oluşturulmasında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ders, klinikte etik sınırları belirleyerek, kanıt temelli terapi uygulamaları ve vakaların yönlendirilmesi için uygun rapor yazma tekniklerini öğretmeyi amaçlar. |
İçerik: | Ders, klinik içi kurallar, uygulamalar ve etik sınırlar hakkında bilgilendirme, dil , konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi, değerlendirilmesi ve bireye özgü terapi planlarının hazırlanması konularına odaklanır. vakalara uygun kanıt temelli terapi uygulamaları vakaların yönlendirilmesi için gerekli rapor yazma tekniklerinin öğretimi hedeflenir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Klinikte etik sınırları açıklar. |
Klinik içi düzeni ve uygulamaları açıklar. |
Vaka yönetim sürecini aşamalarıyla açıklar. |
Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi yapar. |
Terapi sırası ve sonunda aile bilgilendirmesi yapar. |
Vaka ile ilgili değerlendirme, sonuç veya yönlendirme raporlarını yazar. |
Tüm dil ve konuşma terapi bozukluğuna sahip bireylerin terapi planını hazırlar. |
Yönetilen vakanın başka uzmanlarla ile iletişimde olur ve multidisipliner çalışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Klinik içi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
2 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Klinikte etik sınırlar | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
3 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
4 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
5 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda değerlendirme ve bireye özgü terapi planı hazırlanması | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
6 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda değerlendirme ve bireye özgü terapi planı hazırlanması | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
7 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda değerlendirme ve bireye özgü terapi planı hazırlanması | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamaları | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
10 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamaları | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
11 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamaları | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
12 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalarda vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamaları | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
13 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
14 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
15 | Bireysel araştırma, Web tabanlı araştırma | Genel tekrar | Anlatım, tartışma, Örnek olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hüseyin, D. U. R. U., AKGÜN, E. G., & MAVİŞ, İ. (2018). Dil ve konuşma terapisi mesleğine yönelik farkındalığın belirlenmesi. Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, 1(3), 257-280. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dil ve konuşma bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayıp, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulama bilgisine sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dil ve konuşma biliminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle dil ve konuşma terapisi programını planlama becerisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dil ve konuşma terapisi mesleğini, etik kurallara bağlı, multidisipliner yaklaşımı özümsemiş, çağdaş tıp kuralları doğrultusunda sağlıklı ve/veya sorunları olan gruplar için gerekli tarama programlarını hazırlama, uygulama, dil ve konuşma bozukluğu bulunan hastaları değerlendirme, sorunlarını tespit etme, uygun re/habilitasyon programlarını hazırlama, gereksinim duyulacak araçları belirleme ve uygulama becerilerine sahiptir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel tıp alanları ile işbirliği yapar.
|
2 | |||||
2 |
İlgili uzman tarafından yönlendirilmiş işitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli dil ve konuşma değerlendirmelerini yapar ve yorumlar, ihtiyacı durumunda diğer bölümlerden konsultasyon ister.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dil ve konuşma terapisi ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra dil ve konuşma bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adli makamlar ile özel ve devlet kurumları nezdinde alanıyla ilgili bilir kişilik görevlerini yerine getirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlar. Bilgiye dayalı yeni yöntemlerin ve programların geliştirilmesi için temel ve uygulamalı araştırmaların planlanması ve yürütülmesi; değerlendirme ve rehabilitasyon yaklaşımlarının etkinliğini belirleyerek; diğer meslek grupları ve halk ile çalışma sonuçlarını paylaşır, mesleki ve teknik standartların geliştirilmesine katkıda bulunur.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 55 |
Genel Toplam | 55 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |