TR EN

ERGOTERAPİYE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ETY141 ERGOTERAPİYE GİRİŞ 1 5 4 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ergoterapinin temel kullanım alanlarını tanımak, mesleğin tarihi gelişimini öğrenmek. Türkiye ve dünyadaki yasal haklarını tanımak amaçlanmaktadır.
İçerik: Ergoterapinin tarihi, yaygın kullanım alanları, sık karşılaşılan özür grupları ve özürlü bireyin topluma katılımının sağlanması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci Ergoterapistlik mesleğinin ülkemizdeki ve dünyadaki uygulama alanlarını tanır.
Ergoterapist olarak sık karşılaşacağı özür gruplarını tanır.
Özürlü birey ve ailesinin yaşadığı psikolojik süreçleri ve bunun ergoterapi ile ilişkisini bilir.
Temel yardımcı cihazlar ve çevresel düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Ergoterapinin Tanımı ve Ergoterapistlik Mesleği Uygulama Alanları Anlatım
2 Literatür tarama Ergoterapinin Tarihçesi Anlatım
3 Literatür tarama İnce ve Kaba Motor Becerilerde Ergoterapi Anlatım
4 Literatür tarama Pediatrik Rehabilitasyonda Ergoterapi Anlatım
5 Literatür tarama Pediatrik Rehabilitasyonda Ergoterapinin Sık Kullanıldığı Klinik Durumlar (Spina Bifida, Müsküler Distrofi) Anlatım
6 Literatür tarama Pediatrik Rehabilitasyonda Ergoterapinin Sık Kullanıldığı Klinik Durumlar (Down Sendromu, Otizm) Anlatım
7 Literatür tarama Pediatrik Rehabilitasyonda Ergoterapinin Sık Kullanıldığı Klinik Durumlar (Serebral Palsi) Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Ergoterapide Duyu Bütünleme Tedavisi Anlatım
10 Literatür tarama Ergoterapide Sık Kullanılan Ölçekler Anlatım, Saha Çalışması alanını ziyaret
11 Literatür tarama Ergonomide Ergoterapinin Rolü Anlatım
12 Literatür tarama Ergoterapide Yardımcı Teknolojiler ve Adaptif Cihazlar Anlatım
13 Literatür tarama Ergoterapide Kullanılan Sanatsal Yaklaşımlar Anlatım, Saha Çalışması alanını ziyaret
14 Literatür tarama Dezavantajlı Bireylerde Ergoterapi Anlatım
15 Literatür tarama Ergoterapinin Sık Kullanıldığı Diğer Alanlar Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

O'Brien, Jane Clifford; Hussey, Susan M; Sabonis-Chafee, Barbara; Sabonis-Chafee, Barbara.(2012) Introduction to occupational therapy, St. Louis, Mo.,Elsevier/Mosby.
Kielhofner.G.,(2008).Research in Occupational Therapy.F.A. Davis Company.
Johnson.C.R.,DeAngelis.T.,Muhlenhaupt.M.,(2015).Occupational Therapy Examination Review Guide.F.A. Davis Company.
Kielhofner .G.,(1992),Conceptual Foundations of Occupational Therapy.F.A. Davis Company.
Jacobs.K.,McCormack.G.L.,(2003)The Occupational Therapy Manager (5th Edition).AOTA Press.
Scherer.M.(2011),Assistive Technologies and Other Supports for People With Brain Impairment.Springer.
Gateley.C.,Borcherding.S.,Documentation Manual for Occupational Therapy: Writing SOAP Notes (3rd edition).Slack Incorporated.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, alanındaki kuramsal ve uygulamalı ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapinin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, ileri düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
4
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla ergoterapi alanında ulusal ve uluslararası bilimsel yayın ve kaynaklar ile desteklenen teorileri ve uygulama modellerini öğrenir, seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi bilimi kapsamında biyolojik, tıbbi, psikolojik, sosyolojik, teknolojik bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirleri analiz eder. Bu bilgiler ile araştırmalara ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel ve bağımsız rollerden birini ( tedavi, danışmanlık gibi) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
4
2
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
4
3
Avrupada kullanabileceği ölçüde bilgisayar lisansına ve yabanacı dil düzeyine sahip olur.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. Bunları bilimsel kültürel ve etik değerler ile birleştirir.
4
2
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevleriyle ilgili doğasını, ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
4
3
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0