TR EN

NÖROANATOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY249 NÖROANATOMİ 3 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. ARİF ÖNDER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin özelliklerini ve fonksiyonlarını kavramak, bu nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozuklukları ayırt edebilmeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Periferik sinir sisteminin temel özellikleri, innerve ettikleri kaslar ve patolojilerinin klinik özellikleri, medulla spinalis, beyin sapı, diensepelon ve telensefelonun makro anatomisi, fonksiyonları ve patolojilerindeki klinik özellikler, otonom sinir sistemi ve patolojilerinin klinik özellikleri, öğretim üyesi ve öğrencinin paylaşımlı sunumları ile interaktif ders süreci.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin anatomik özelliklerini açıklar.
Merkezi, periferik ve otonom sinir sistemine ait yapıların işlev ve fonksiyonlarını açıklar.
Duyu-algı-motor bütünleşme sürecini oluşturan yapıların etkileşimlerini ilişkilendirir.
Nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Merkezi Sinir Sistemine Giriş,Beyin ve Medulla Spinalis'in Zarları (Meninges), Ventriküler Sistem ve Liquor Cerebrospinalis Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Medulla Spinalis Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Medulla Spinalis'in Çıkan ve İnen Yolları Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Medulla Oblongata ve Mesencephalon Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Pons, Cerebellum Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Bazal ganglionlar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Diensefalon Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Görme, İşitme yolları ve Vestibuler Sistem Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Otonom Sinir Sistemi, Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Limbik Sistem Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Telensefalon Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kraniyal sinirler Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Spinal Sinirler Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Merkezi Sinir Sisteminin Damarları Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Snell Richard S. (2009). Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins.
Haines, D. E. (2004). Neuroanatomy: An atlas of structures, sections, and systems (Vol. 153, No. 2004). Lippincott Williams & Wilkins.
Doğan, T., & Nöroanatomi, F. (2008). 7. baskı. Ankara, ODTÜ Yayıncılık
Temel Nöroanatomi. Prof. Dr. Mehmet Yıldırım, Nobel Tıp Kitabevi (2018).
Netter, F. İnsan Anatomisi Atlası. Cumhur, M. (Çeviri Ed.), İstanbul: Palme Yayıncılık (2021).
Neurology and Neurosurgery Illustrated. Lindsay, Kenneth W., Bone, Ian, Callander, Robin, Fuller, Geraint. Published by Elsevier - Health Sciences Division, 2010
Her Yönüyle Nöroanataomi (2022): Yasin Arifoğlu,1. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He fulfills all roles required by his professional performance, integrates the entire occupational therapy process, carries out his own practices using the information on theoretical and practical occupational therapy in his field. He actively participates in the development, advancement, and promotion of occupational therapy.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He explains the basic facts, principles, processes in the subfields of occupational therapy and the methods in the field of application makes advanced analyses and evaluations.
3
2
He uses the advanced knowledge he acquires to protect the community's health.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He studies, picks, analyzes and synthesizes theories and application models in the occupational therapy field that are supported by scientific publications and resources, with the purpose of carrying out the activities and vital roles of people and communities and determining health care needs, and plans the response.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He analyzes biological, medical, psychological, sociological and technological information within the scope of occupational therapy, synthesizes this information with information from theories about activity and participation, determines and analyzes the person's resources and constraints. Using this information, research and evidence-based solution proposals can be developed.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By critically interpreting activity and participation constraints, he chooses a professional and independent role for himself (e.g. treatment, counseling) and works in a people-centric manner by using prevention, rehabilitation, and treatment activities.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He determines the need for research on topics associated with occupational therapy practices and/or occupational therapy science, prepares related research questions, conducts independent research, and carries on lifelong learning.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By establishing close cooperation with the people and community, he carries out occupational therapy intervention, and works to improve community involvement by creating accessible and adaptable environments.
3
2
He works with those receiving services and providing care, with the team members, and other stakeholders in a cooperative and interdisciplinary manner to ensure roles and participation.
4
3
He has a computer license and foreign language proficiency adequate for use in Europe.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He considers and respects personal differences, cultural beliefs, customs, and traditions and takes into account and respects their effect on participation in roles and activities. He combines these with scientific, cultural and ethical values.
3
2
He explains a person's daily life, production, and leisure time activities and his nature regarding his duties, and explains the connection between his performance regarding these and the connection between activities and health and wellbeing.
3
3
He acknowledges his own responsibility in the intervention he carries out and does so according to the principles of management and quality. He takes part in the process of quality development in occupational therapy and returns information to stakeholders.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 6 18
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 107
Genel Toplam 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0