TR EN

FİZİKSEL MODALİTELER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ETY243 FİZİKSEL MODALİTELER 3 4 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BÜŞRA SAYİR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders kapsamında öğrenciler; Fizik tedavi yöntemlerini ve bu yöntemlerin nasıl kullanılacağını öğrenir, fiziksel ajanların klinikte hangi hastalar üzerinde kullanılabileceğini kavrar.
İçerik: Bu ders; yaralanma ve iyileşme mekanizmaları, ağrının patofizyolojisi, ısı ve ışığın fiziksel özellikleri, ısı-ışık uygulamalarının doku üzerine etkisi, elektroterapi uygulamalarının özellikleri, hastayı değerlendirme ve hasta için uygun fiziksel ajanı belirleme konularını içermektedir. Öğrenciler; hangi elektroterapi aletini hangi amaçla kullanacaklarını öğrenir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel bilgileri kavrar. Hastada klinik problemleri analiz edebilir. Fiziksel modalitelerin kullanımı ile ilgili endikasyona göre karar verebilir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hangi fiziksel modaliteyi hangi amaçla kullanacaklarını öğrenir.
Fiziksel modaliteler alanındaki temel kavramları öğrenir.
Fiziksel modalitelerin endikasyon ve kontraendikasyonlarına göre uygulama için uygun hasta seçimi yapar.
Fiziksel modaliteleri uygulama sırasında öngörülemeyen problemlerle karşılaştıklarında gerekirse problemi çözer.
Fiziksel modaliteleri uygulama sırasında öngörülemeyen problemlerle karşılaştıklarında gerekirse tedavi programını yeniden düzenler.
Fiziksel modalitelerin hastalıklar üzerine etkilerini açıklar.
Fiziksel modaliteleri doğru şekilde kullanmayı öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Ders Tanıtımı ve Tanışma/Hücre/Doku Yapı ve Özellikleri Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
2 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma İnflamasyon Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
3 Kaynakların İlgili Bölümleri Ağrı Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
4 Kaynakların İlgili Bölümleri Onarım Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
5 Kaynakların İlgili Bölümleri Isı ve Işığın Fiziksel ve Fizyolojik Etkileri Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
6 Kaynakların İlgili Bölümleri İnfraruj – Hotpack – Parafin - Lazer Uygulamalarının Fiziksel Etkileri, Fizyolojik Özellikleri, Uygulama Teknikleri Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
7 Kaynakların İlgili Bölümleri Hidroterapiye Genel Bakış Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
8 - ARA SINAV -
9 Kaynakların İlgili Bölümleri Bazı Hastalıklar ve Hidroterapi Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
10 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fluidoterapi – Talassoterapi - Peloidoterapi – Klimaterapi Uygulamalarının Fiziksel Etkileri, Fizyolojik Özellikleri, Uygulama Teknikleri Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
11 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Elektrofiziksel Prensipler, Hücre ve Dokuların Elektriksel Özellikleri Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
12 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Düz Akımlar ve İyontoforez Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
13 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Yüksek Voltaj Kesikli Galvanik Stimülasyon ve TENS Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
14 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Enterfaransiyel Akım, Russian Akım ve Ultrason Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
15 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Final Sınavına Hazırlık ve Genel Tekrar Anlatım,Tartışma, Soru-Yanıt, Proje Tabanlı Öğrenme, Örnek Olay İncelemesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Harutoğlu, H. (2016) Isı Işık ve Hidroterapi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He fulfills all roles required by his professional performance, integrates the entire occupational therapy process, carries out his own practices using the information on theoretical and practical occupational therapy in his field. He actively participates in the development, advancement, and promotion of occupational therapy.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He explains the basic facts, principles, processes in the subfields of occupational therapy and the methods in the field of application makes advanced analyses and evaluations.
4
2
He uses the advanced knowledge he acquires to protect the community's health.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He studies, picks, analyzes and synthesizes theories and application models in the occupational therapy field that are supported by scientific publications and resources, with the purpose of carrying out the activities and vital roles of people and communities and determining health care needs, and plans the response.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He analyzes biological, medical, psychological, sociological and technological information within the scope of occupational therapy, synthesizes this information with information from theories about activity and participation, determines and analyzes the person's resources and constraints. Using this information, research and evidence-based solution proposals can be developed.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By critically interpreting activity and participation constraints, he chooses a professional and independent role for himself (e.g. treatment, counseling) and works in a people-centric manner by using prevention, rehabilitation, and treatment activities.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He determines the need for research on topics associated with occupational therapy practices and/or occupational therapy science, prepares related research questions, conducts independent research, and carries on lifelong learning.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By establishing close cooperation with the people and community, he carries out occupational therapy intervention, and works to improve community involvement by creating accessible and adaptable environments.
4
2
He works with those receiving services and providing care, with the team members, and other stakeholders in a cooperative and interdisciplinary manner to ensure roles and participation.
4
3
He has a computer license and foreign language proficiency adequate for use in Europe.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He considers and respects personal differences, cultural beliefs, customs, and traditions and takes into account and respects their effect on participation in roles and activities. He combines these with scientific, cultural and ethical values.
4
2
He explains a person's daily life, production, and leisure time activities and his nature regarding his duties, and explains the connection between his performance regarding these and the connection between activities and health and wellbeing.
4
3
He acknowledges his own responsibility in the intervention he carries out and does so according to the principles of management and quality. He takes part in the process of quality development in occupational therapy and returns information to stakeholders.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 1 1 1
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 1 1
Laboratuvar 14 1 14
Okuma 0 0 0
Ödev 1 1 1
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 77
Genel Toplam 77
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0