TR EN

ANATOMİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY101 ANATOMİ I 1 5 4 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi MEHMET KARTAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İnsan vücudunun gelişimi, şekli, normal yapısı ve bütünlüğüne ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İnsan anatomisine giriş, anatomi ile temel bilgiler, lokomotor sistem ve sinir sisteminin teorik ve uygulamalı olarak değerlendirilmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Alanında uzmanlaşmak için gerekli anatomi bilgisini açıklar.
İnsan vücudundaki temel yapı ve organlar konularına ilişkin bilgiyi açıklar.
Uzmanlık derslerinde geçen anatomi bilgisine sahip olarak diğer dersler ile paralel bir eğitimi ilişkilendirir.
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı ve sözlü olarak açıklar.
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirir.
Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Anatomiye Giriş, Latin Harflerinin Okunuşu, Latince İsimler ve Sıfatlar, İsim ve Sıfat Tamlamaları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
2 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Yer ve Yön Belirten Terimler, Ön Ekler, Son Ekler Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
3 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Planum’lar ve Axis’ler, Vücut Bölümleri ve Boşlukları, Kemik Genel Bilgisi Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
4 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Üst ve Alt Ekstremite Kemikleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
5 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Cranium, Columna Vertebralis, Costalar ve Sternum Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
6 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Eklem Genel Bilgisi, Eklem Tipleri, Columna Vertebralis ve Thorax Duvarı Eklemleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
7 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Üst ve Alt Ekstremite Eklemleri Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
8 - ARA SINAV -
9 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Kas Genel Bilgisi, Yüz Mimik Kasları, Boyun Kasları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
10 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Yüzeysel ve Derin Sırt Kasları, Karın Kasları, Pelvis Kasları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
11 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Üst Ekstremite Kasları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
12 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Alt Ekstremite Kasları Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
13 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Sinir Sisteminin Genel Yapısı, Medulla Spinalis Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
14 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Truncus Cerebri, Cerebrum, Cerebellum Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
15 Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Literatür Tarama Cranial Sinirler, Spinal Sinirler, Otonom Sinir Sistemi Anlatım, Tartışma, Laboratuvar
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Moffat, D. B., & Mottram, R. F. (1987). Anatomy and physiology for physiotherapists. Blackwell Scientific Publications.
SÜZEN, L. B. (2018). İnsan Anatomisine Giriş. Nobel TIP Kitabevleri.
Yıldırım, M. (2016). Sağlık yüksek okulları için resimli insan anatomisi. Nobel Tıp Kitabevleri.
Arifoğlu Y. (2017). Her Yönüyle Anatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri.
Netter, F. H. (2017). Atlas of Human Anatomy, Professional Edition: including NetterReference. com Access with Full Downloadable Image Bank. Elsevier Health Sciences.
Yıldırım, M. (2007). İnsan anatomisi. Nobel Tıp Kitabevleri.
Agur M.R., Dalley A.F.(2020).MOORE Temel Klinik Anatomisi.ANKARA NOBEL TIP KİTAPEVLERİ
Özbağ D.(2021) 'İNSAN' ANATOMİ. İSTANBUL TIP KİTAPEVLERİ
Şahin B. (2019) Sağlık Bilimleri için Resimli TEMEL ANATOMİ.İSTANBUL TIP KİTAPEVLERİ

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He fulfills all roles required by his professional performance, integrates the entire occupational therapy process, carries out his own practices using the information on theoretical and practical occupational therapy in his field. He actively participates in the development, advancement, and promotion of occupational therapy.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He explains the basic facts, principles, processes in the subfields of occupational therapy and the methods in the field of application makes advanced analyses and evaluations.
3
2
He uses the advanced knowledge he acquires to protect the community's health.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He studies, picks, analyzes and synthesizes theories and application models in the occupational therapy field that are supported by scientific publications and resources, with the purpose of carrying out the activities and vital roles of people and communities and determining health care needs, and plans the response.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He analyzes biological, medical, psychological, sociological and technological information within the scope of occupational therapy, synthesizes this information with information from theories about activity and participation, determines and analyzes the person's resources and constraints. Using this information, research and evidence-based solution proposals can be developed.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By critically interpreting activity and participation constraints, he chooses a professional and independent role for himself (e.g. treatment, counseling) and works in a people-centric manner by using prevention, rehabilitation, and treatment activities.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He determines the need for research on topics associated with occupational therapy practices and/or occupational therapy science, prepares related research questions, conducts independent research, and carries on lifelong learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By establishing close cooperation with the people and community, he carries out occupational therapy intervention, and works to improve community involvement by creating accessible and adaptable environments.
4
2
He works with those receiving services and providing care, with the team members, and other stakeholders in a cooperative and interdisciplinary manner to ensure roles and participation.
5
3
He has a computer license and foreign language proficiency adequate for use in Europe.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He considers and respects personal differences, cultural beliefs, customs, and traditions and takes into account and respects their effect on participation in roles and activities. He combines these with scientific, cultural and ethical values.
3
2
He explains a person's daily life, production, and leisure time activities and his nature regarding his duties, and explains the connection between his performance regarding these and the connection between activities and health and wellbeing.
3
3
He acknowledges his own responsibility in the intervention he carries out and does so according to the principles of management and quality. He takes part in the process of quality development in occupational therapy and returns information to stakeholders.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0