Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY243 | ELEKTROTERAPİ I | 3 | 4 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HANDE BESNA GÖÇEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Elektroterapinin elektrofiziksel prensiplerini, fizyoterapide yaygın olarak kullanılan elektroterapi modalitelerine karşı dokuların cevaplarını incelemek, alçak ve orta frekanslı akımların etki mekanizmaları ve uygulama yöntemlerine ilişkin bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlamaktadır. |
İçerik: | Elektroterapiye giriş, elektrofiziksel prensipler, Hücre ve dokuların elektriksel özellikleri,sinir aktivasyonları, kasta stimülasyon etkileri,galvanik ve faradik akım uygulamaları, Ağrı mekanizmaları, akımların özellikleri ve uygulama şekilleri (TENS, diadinamik akım, enterferansiyel akım, ultra reiz akımlar, russian akımı mikroakımlar). |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dokuların elektriksel özelliklerini açıklar. |
Elektroterapi uygulamalarını ve dokularda oluşturduğu elektrofizyolojik etkilerini açıklar. |
Akımları uygulama konusunda yeterlilik gösterir. |
Öngörülemeyen problemlerle karşılaştığında, hastayı korumak üzere gerekli önlemleri alır. |
Akımlar ile bu akımların uygulanacağı hastalıkları doğru şekilde ilişkilendirir. |
Akımların uygulama yöntemini hastalığa uygun şekilde planlar. |
Akımların dokular üzerindeki etkilerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Elektroterapiye Giriş, Elektrofiziksel Prensipler | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
2 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Hücre ve Dokuların Elektriksel Özellikleri | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
3 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Kasın Kasılma Mekanizması | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
4 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Düz Akımlar ve İyontoforez | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
5 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Galvanik Akım | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
6 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Faradik Akım | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
7 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Sinüzoidal Akım | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Elektrodiagnostik Testler | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | TENS (Transkutanöz Elektrik Stimülasyonu) | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
11 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | NMES (Nöromuskuler Elektrik Stimulasyonu) | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | FES (Fonksiyonel Elektrik Stimulasyonu) | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
13 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Rus Akımı | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
14 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Enterferansiyel Akım | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
15 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Diadinamik Akım | Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Wolf S.L.(1981). Clinics in Physical Therapy: Electrotherapy. New York: Churchill Livingstone. |
Low, J., & Reed, A. (2000). Electrotherapy explained: Principles and practice. Oxford: Butterworth-Heinemann. |
Nuray Kırdı, Nihal Şimşek, Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Özlem Yürük (Ed.)Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar? Ankara, Hipokrat,2016. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
4 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
3 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
3 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
5 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 7 | 1 | 7 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 107 |
Genel Toplam | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |