Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY443 | KLİNİK PROBLEM ÇÖZME I | 7 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HANDE BESNA GÖÇEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Kliniksel problemleri çözme ve olgu sunumu becerisi kazandırmak. Farklı klinik tanısı olan vakalarda doğru tedavi stratejilerini değerlendirmektir. Grup çalışması yeteneğini kazandırmak. Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri kullanabilme bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Spesifik vakalara yönelik test, değerlendirme ve tedavi stratejileri, fizyoterapi-rehabilitasyon programı planlama teknikleri, farklı çözüm önerileri, güncel tedavi metodlarının interaktif yöntemlerle tartışılması, literatür taraması, olguya yönelik problemler için çözüm önerileri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Klinik problemi tanımlar. |
Problem odaklı fizyoterapi yaklaşımlarını organize eder. |
Klinik problemle fizyoterapi yaklaşımlarını ilişkilendirir. |
Klinik probleme uygun sorular sorar. |
Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanır. |
Grup içinde vaka çalışmalarında problem; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini fizyoterapi açısından değerlendirir. |
Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
2 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Örnek vaka sunumu | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
3 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
4 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
5 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
6 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
7 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
10 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
11 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
12 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
13 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
14 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
15 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Vakaların danışman eşliğinde değerlendirilmesi, Vakalarda klinik problem ve çözme stratejileri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje Tabanlı Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Olgo Dreeben-Irimio, Physical Therapy Clinical Handbook for PTAs, Jones & Bartlett Learning; 2 edition 2012 |
Susan Edwards. Neurological Physiotherapy: A problem solving approach, Churcilll-Porter, S. Tidy's Physiotherapy. Çeviri, Elsevier, 2003 |
Karaduman A., Yılmaz ÖT.Orthopedic Rehabilitation. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
5 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
5 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
5 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 11 | 4 | 44 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |