Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY445 | SEMİNER | 7 | 2 | 1 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZUHAL KUNDURACILAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Güncel ve farklı fizyoterapi değerlendirme ve tedavi yöntemlerini konu alan seminerleri hazırlayabilme dair tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ilgi duyulan bir konunun literatür taramasının yapılarak bir sunum hazırlanması, sunumun sözel olarak gerçekleştirilmesi, fizyoterapi ve rehabilitasyon konusuna yönelik yenilikleri takip etmek ve yapılacak araştırmaların metodları, bilimsel içeriğin ve kurguların üzerinde durarak ulusal ve uluslararası proje önerilerinin hazırlanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Literatürü inceler. |
Farklı fizyoterapi alanlarında güncel konularda seminer tasarlar. |
Farklı fizyoterapi alanlarında güncel konularda sunum yapar. |
Fizyoterapi seminer katılımcılarının sunumlarını dinler. |
Seminer konusuyla ilgili tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 1 | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 2 | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 3 | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 4 | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 5 | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 6 | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 7 | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 8 | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 9 | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 10 | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 11 | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 12 | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 13 | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Farklı Alanlarında Güncel Konularda Seminer Sunumu - 14 | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Jewell, D. V. (2011). A guide to evidence-based physical therapist practice (2nd ed.). Jones & Bartlett Learning. |
Côté, P., Hartvigsen, J., Axén, I., Leboeuf-Yde, C., Corso, M., Shearer, H., Wong, J., Marchand, A. A., Cassidy, J. D., French, S., Kawchuk, G. N., Mior, S., Poulsen, E., Srbely, J., Ammendolia, C., Blanchette, M. A., Busse, J. W., Bussières, A., Cancelliere, C., Christensen, H. W., … Yu, H. (2021). The global summit on the efficacy and effectiveness of spinal manipulative therapy for the prevention and treatment of non-musculoskeletal disorders: A systematic review of the literature. Chiropractic & Manual Therapies, 29(1), 8. https://doi.org/10.1186/s12998-021-00362-9 |
Criss, M. G., Wingood, M., Staples, W. H., Southard, V., Miller, K. L., Norris, T. L., Avers, D., Ciolek, C. H., Lewis, C. B., & Strunk, E. R. (2022). APTA geriatrics' guiding principles for best practices in geriatric physical therapy: An executive summary. Journal of Geriatric Physical Therapy (2001), 45(2), 70–75. https://doi.org/10.1519/JPT.0000000000000342 |
Johansson, H., Folkerts, A. K., Hammarström, I., Kalbe, E., & Leavy, B. (2023). Effects of motor-cognitive training on dual-task performance in people with Parkinson's disease: A systematic review and meta-analysis. Journal of Neurology, 270(6), 2890–2907. https://doi.org/10.1007/s00415-023-11610-8 |
Tucker, W. J., Fegers-Wustrow, I., Halle, M., Haykowsky, M. J., Chung, E. H., & Kovacic, J. C. (2022). Exercise for primary and secondary prevention of cardiovascular disease: JACC Focus Seminar 1/4. Journal of the American College of Cardiology, 80(11), 1091–1106. https://doi.org/10.1016/j.jacc.2022.07.004 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
5 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
5 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
3 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
5 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 10 | 1 | 10 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 53 |
Genel Toplam | 53 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |