Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY305 | PEDİATRİK REHABİLİTASYON | 5 | 4 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SUZAN AYDIN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Pediatrik hastaların fizyoterapi rehabilitasyon programlarının planlanması ve uygulanmasını öğrenmeye ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Pediatrik grupta rastlanan hastalıklarda değerlendirme, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını açıklar. |
Pediatrik grupta fonksiyonel yetersizlik ve engele neden olan durumları açıklar. |
Üst ve alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon değerlendirmelerini uygular. |
Üst ve alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi rehabilitasyon programını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Pediatrik Rehabilitasyona Giriş, Temel Kavramlar | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
2 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Normal Motor Gelişim | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
3 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | İlkel Hareketler Dönemi ve Erken Dönem Nöromotor Değerlendirme Yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
4 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Riskli Bebeklerde Nörolojik ve Ortopedik Muayene | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
5 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Serebral Palside Değerlendirme Yöntemleri ve Yürüme Bozuklukları | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
6 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Serebral Palside Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
7 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Bobath Tedavi Yöntemi ve Rehabilitasyonu (Özel Tutuş Teknikleri, Pozisyonlama) | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Down Sendromu ve Rehabilitasyonu | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
10 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
11 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Spina Bifidada Değerlendirme, Rehabilitasyon ve Ortezleme | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
12 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
13 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Tortikolliste Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
14 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Duyusal İşleme Bozuklukları ve Müdahale Stratejileri | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
15 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme, Web Tabanlı Araştırma | Yaygın Gelişimsel Bozukluklar ve Epilepsili Çocuğa Yaklaşım | Anlatım, Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Livanelioğlu A, Günel M.K. (2009). Serebral Palside Fizyoterapi. Ankara: Güneş Tıp Kitapevi. |
Lennon S. (1996) The Bobath concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation, Physical Therapy Reviews, 1:1, 35-45. |
Karaduman.A. ,Yılmaz Ö. (2016). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Cilt 2. Ankara: Pelikan Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
4 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
4 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
5 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 21 | 0 | 80 |
Genel Toplam | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |