TR EN

PHYSIOLOGY I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BEY143E PHYSIOLOGY I 1 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NASIR MUSTAFA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İnsan vücudunu oluşturan tüm sistemlerin temel yapısı ve işleyiş mekanizmalarına ilişkilerin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İnsan vücudundaki hücre, doku ve sistemlerin işleyiş mekanizmaları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Homeostasis kavramını ve fizyolojik düzenleme mekanizmalarını açıklar.
Kanın görevlerini ve kan hücrelerinin özelliklerini açıklar.
Sinir sisteminin temel özelliklerini açıklar.
Motor ve duyusal sinir sistemi bölümlerinin temel çalışma prensiplerini açıklar.
Kas kasılma mekanizmasını açıklar.
Dolaşım sisteminin bölümlerini ve özelliklerini açıklar.
Solunum mekaniğini açıklar.
Sindirim sisteminin temel görevlerini sıralar.
Boşaltım sisteminin çalışma prensiplerini açıklar.
Hormonların salınma mekanizmalarını ve etkilerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Fizyolojiye Giriş, Hücre, Doku, Organ ve Sistemler Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Fizyolojiye Giriş, Hücre, Doku, Organ ve Sistemler Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hücre Organelleri ve Hücre Taşıma Mekanizmaları Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Hücre Organelleri ve Hücre Taşıma Mekanizmaları Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Vücut Sıvılarının Dağılımı, Elektrolitler, Kan Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Vücut Sıvılarının Dağılımı, Elektrolitler, Kan Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Kalp Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Dolaşım Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Solunum Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Üriner Sistem Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Endokrin Sistem Fizyolojisi Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Nörofizyoloji Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
15 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Nörofizyoloji Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hall, J. E. Guyton H.E. (2016). Tıbbi Fizyoloji, 13. Edition, Elsevier.
Ganong, W. (2016) Ganong Tıbbi Fizyoloji, 25. Edition, McGraw Hill Ed.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
4
2
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
4
2
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
5
2
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
4
2
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
4
3
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
5
2
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
5
3
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim-uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0